۱۴ ویژگی جدید در نکسوس ۶P هوآوی

google_nexus_6p-1254

کمپانی گوگل نکسوس های امسال را در دو مدل که توسط شرکت های ال جی و هواوی تولید شده معرفی کرد.
نکسوس ساخت هواوی که Nexus 6P نام دارد با مشخصاتی قابل توجه معرفی شده و می تواند بازار فروش گوشی های مطرح این روزها را با چالشی جدی روبه رو سازد.
در این مطلب می خواهیم این مشخصات متمایز کننده را با یکدیگر بررسی کنیم

۱. بدنه فلزی
این اولین بار است که گوگل نکسوس خود را با بدنه ای تمام فلزی روانه بازار کرده است. ماده ای که گوگل و هوآوی در طراحی بدنه این گوشی به کار برده اند در صنایع هوانوردی و در محصولاتی مرتبط با این حوزه استفاده می شود.

NEXUS 6P1
۲. ضخامت پایین بدنه
نکسوس ۶ از ضخامت ۱۰ میلیمتری برخوردار بود و همین امر زیبایی و طراحی این گوشی را تحت الشعاع قرار می داد.هوآوی با کاهش ضخامت بدنه گوشی نکسوس ۶P به ۷.۵ میلیمتر،مطمئنا می تواند علاقه‌ مندان بیشتری را به استفاده از این گوشی ترغیب کند.
nexus 6p2
۳. ارایه در چند رنگ مختلف
بر خلاف مدل قبلی که تنها در دو رنگ عرضه شده بود،نکسوس ۶P،با سه رنگ متفاوت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.نکسوس ۶P را می توان در رنگ هایی همچون سفید یخی، آلومینیومی و نوک مدادی تهیه کرد.

nexus 6p3
۴. صفحه نمایش کوچک‌تر
نکسوس ۶ گوگل با نمایشگر ۵.۹ اینچی عرضه شد و شاید این نمایشگر تقریبا بزرگ،با یک دست کردن با این گوشی را به راحتی به کاربران اجازه نمی داد.پس گوگل و هوآوی با در نظر گرفتن تمامی این موارد، تصمیم گرفتند تا این بار از ابعاد نمایشگر گوشی خود کاسته و آن را با اندازه ۵.۷ اینچی عرضه کنند.

nexus 6p4
۵. باتری بزرگ‌تر
عمر باتری از فاکتورهای مهم برای خریداران حین انتخاب یک گوشی میان بازار گسترده این محصول محسوب می شود.پس تلفن های هوشمند می بایست از باتری قدرتمندی نیز برخوردار باشد که گوگل و هوآوی به خوبی این نکته را در گوشی جدید خود لحاظ کرده و برای نکسوس ۶P باتری ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفتند.گفتنی است که نکسوس ۶ گوگل از باتری ۳۲۲۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار بود.

۶. درگاه USB مدل C
نکسوس ۶P همانطور که در خبرها و شایعات روزهای قبل نیز به آن اشاره شده بود، مجهز به درگاه USB مدل C خواهد بود. درگاه پیشرفته ای که می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای  در افزایش سرعت انتقال اطلاعات داشته باشد.

nexus (6)
۷. دوربین پشتی جدید
گوگل،دوربین نکسوس ۶P را از جمله ویژگی های بارز این گوشی می داند. سنسور ۱۲.۳ مگاپیکسلی این دوربین در کنار گشودگی دیافراگم f/2.0 می تواند با جذب حداکثر نور محیط، تصاویری با کیفیت و وضوح بالا را در تاریکی و نورهای کم ثبت کند. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به فلش LED در دو رنگ متفاوت و فوکوس خودکار لیزری اشاره کرد.

nexus (7)
۸. دوربین سلفی بهتر
سنسورهای سلفی را می توان یکی از ضعف های بزرگ گوشی های سری نکسوس گوگل دانست. اما این بار، هوآوی دوربینی متفاوت را برای دوست‌داران عکس های سلفی در نظر گرفته است. سنسور این دوربین ۸ مگاپیکسل بوده و از لنزی با دیافراگم f/2.4 نیز بهره می برد.

nexus-(8)
۹. فعال کردن دوربین با دو بار کلیک
میانبری را برای استفاده آسان تر از دوربین گوشی در نظر گرفته شده است که گفته می شود این ویژگی را با الهام از گوشی های شرکت سامسونگ و ال‌جی در نکسوس ۶P گنجانده است. بدین ترتیب، کاربران می توانند با دوبار فشار دادن دکمه قفل گوشی (Lock Key)، مستقیماً دوربین گوشی خود را فعال کنند.

۱۰. سنسور اثرانگشت
شایعاتی که در خصوص سنسور اثر انگشت این گوشی منتشر شده بود، رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و این گوشی مجهز به این تکنولوژی تشخیص هویت رونمایی شد. استفاده از این قابلیت، نیازی به روشن کردن صفحه نمایش گوشی نداشته و سرعت و دقت آن نیز به گفته گوگل در نوع خود کم نظیر است به طوری که می تواند در کمتر از ۶۰۰ میلی ثانیه، اثرانگشت را شناسایی کند.

۱۱. امکان استفاده آزمایشی ۹۰ روزه از سرویس Google Play Music
کاربران آمریکایی که نکسوس ۶P را خریداری نمایند، می توانند اشتراک ۹۰ روزه رایگان استفاده از سرویس Google Play Music را دریافت کنند.

nexus (10)
۱۲. تخفیف ۵۰ دلاری برای خرید اپلیکیشن
از دیگر امتیازاتی که گوگل برای کاربران آمریکایی خود در نظر گرفته است می توان به اختصاص ۵۰ دلار برای خرید اپلیکیشن در Play Store اشاره کرد.

nexus (12)
۱۳. Nexus Protect
گوگل برنامه ای را تحت عنوان Nexus Protect معرفی کرده است که کاربران می توانند با پرداخت ۸۹ دلار، از ضمانت ۲ ساله گوشی بهره مند گردند. در این ۲ سال، هرگونه تعمیر، خط و خش روی نمایشگر و غیره به صورت رایگان انجام می شود. البته زمانی که گوشی را برای تعمیر ارسال می کنید، این شرکت گوشی جدیدی را به صورت قرضی در اختیارتان قرار می دهد تا در مدت زمان تعمیر از آن استفاده کنید.

nexus-(13)
۱۴. قیمتی پایین؛ ۴۹۹ دلار
گوگل قیمت ۶۴۹ دلار را برای نکسوس ۶ در نظر گرفت و این درحالیست که مدل ۳۲ گیگابایتی نکسوس ۶P با قیمت ۴۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد. البته برای آن دسته از افرادی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، مدل ۶۴ گیگابایتی این گوشی نیز با قیمت ۵۴۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی نیز با قیمت ۶۴۹ دلار در بازار به فروش خواهد رسید.

nexus-(14)

منبع : phonearena

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ۱۴ ویژگی جدید در نکسوس ۶P هوآوی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *