گوگل پیکسل 5 و پیکسل 5 ایکس‌ ال احتمالا پرچمدار نخواهند بود

پیکسل 5

آیا این موضوع را به خاطر دارید که شرکت گوگل حدود 4 ماه پیش از رونمایی سری پیکسل خود اطلاعات آن‌ها را فاش کرد؟ شایعاتی مبنی بر اینکه گوشی‎های سری پیکسل سامسونگ از فناوری رادار Project Soli استفاده می‌کنند تا با استفاده از حرکت دست کاربر به راحتی کنترل شوند، در بین کاربران دست به دست می‌شد. چند هفته بعد، شرکت گوگل با انتشار یک ویدئو این ویژگی را Motion Sense نامگذاری کرد. اکنون نیز حدس و گمان‌هایی مبنی بر اینکه سری پیکسل 4 به عنوان رقیب‌ واقعی آیفون اپل خواهند بود، وجود دارد. به همین منظور در این سری از گوشی‌های خود سنسور اثر انگشت را از گوشی‌های خود خارج کرده و یک سیستم تشخیص چهره به نام Face Unlock را معرفی نمود.

زمانی که گوگل پیکسل 4 در ماه اکتبر به بازار عرضه گردید، محدودیت‌هایی که بر روی Motion Sense اعمال کرده بود، سبب شده بود تا از آن یک ابزاری مفید و کاربردی ایجاد نماید. از سوی دیگر بسیاری از کاربرانی که با آن‌ها صحبت کردیم، اصلا از این ویژگی دستگاه‌های گوگل استفاده نمی‌کنند. باتری ضعیف و کوچک مورد استفاده در پیکسل 4 به عنوان مشکل اصلی کاربران گوشی‌های این سری گوگل بود. در حالی که باتری استفاده شده در پیکسل 4 ایکس‌ال بسیار بهتر بوده ولی باید نرخ تازه‌سازی نمایشگر را به 90 هرتز برساند.

از طرفی دیگر گوگل به دلیل ایجاد قابلیت شناسایی چهره‌ی کاربر توسط Face Unlock حتی در حالت بسته بودن چشم اشتباه کرد. به زودی قرار است یک بروزرسانی بزرگ برای گوشی‌های سری پیکسل گوگل ارائه گردد.

سری پیکسل 5 گوگل از پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G بهره‌مند خواهند بود

برخی از مسائل و تصمیمات گرفته شده توسط کمپانی گوگل باعث شد تا سری پیکسل 4 این کمپانی آنطور که باید و شاید نتواند در بازار محبوبیت بالایی کسب نماید. بر همین اساس برخی از طرفداران گوشی‌های سری پیکسل گوگل تصمیم گرفتند تا پرچمدار بعدی این کمپانی را با عنوان پیکسل 5 خریداری نمایند. اما اکنون بر اساس کدهای منتشر شده گویا پیکسل 5 و پیکسل 5 ایکس‌ال به هیچ عنوان نمی‌تواند یک گوشی پرچمدار باشد. 9to5Google توانست تا نسخه‌ی پیش فروش اپلیکیشن Google Camera را از طریق پیش تولید پیکسل 4a به دست آورد. این اپلیکیشن در کدهای خود از “photo_pixel_2020_midrange_config” بهره‌مند می‌باشد، در حالی که پیکسل 5 نیز از کدی مشابه بهره‌مند است.

پیکسل 5

از کدهای اپلیکیشن Google Camera می‌توان نتیجه گرفت که دوربین تله فوتو در گوشی‌های سری پیکسل 5 وجود خواهد داشت. همچنین این اپلیکیشن‌ کدهای مربوط به مدل‌های Redfin و Bramble پیکسل 5 را نیز نمایش می‌دهد. هر دو مدل سری پیکسل 5 قرار است از پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G بهره‌مند باشند. در حالی که این تراشه‌ها از مودم‌های یک پارچه‌ی 5G بهره‌مند می‌باشند اما تراشه‌ی پرچمدار شرکت کوالکام محسوب نمی‌شوند. در نتیجه، احتمالا سری پیکسل 5 گوگل گوشی‌های پرچمدار این کمپانی محسوب نخواهد شد. آزمایشات بنچمارک نشان داده است که پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G به میزان 30 الی 50 درصد عملکردی ضعیف‌تر از اسنپدراگون 865 دارد.

پیکسل 5

احتمالا گوگل با این قضیه کنار آماده باشد که نمی‌تواند با گوشی‌های آیفون و سری اس سامسونگ رقابت داشته باشد. در سناریو جدید این کمپانی گوشی‌های سری پیکسل می‌توانند به عنوان یک جایگزین کم هزینه برای گوشی‌های گران قیمت 1000 دلاری باشند، البته با دارا بودن یک سیستم عکس‌برداری قدرتمند!. همچنین این موضوع نیز می‌تواند مطرح باشد که شرکت گوگل در پرچمداران خود همیشه از پردازنده‌های پرچمدار کوالکام استفاده نخواهد کرد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل پیکسل 5 و پیکسل 5 ایکس‌ ال احتمالا پرچمدار نخواهند بود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *