گوگل مپ یا Waze ؛ کدام یک بهتر است؟

گوگل مپ یا Waze

گوگل مپ یا Waze | در زندگی امروزه اهمیت و ارزش وقت یا زمان بیش از پیش پر رنگ است و افزایش ساعت های کارکرد مفید و افزایش راندمان به یکی از بزرگ ترین دغدغه‌ های روزانه بدل شده است. ساعت ها، دقیقه ها و یا حتی ثانیه ها به عنوان یک کالای ارزشمند و قیمتی محسوب می‌شوند، به همین دلیل است که همه به دنبال این هستند که هرچه زودتر به مقصد خود برسند و اتلاف وقت کمتری در مسیر حرکتشان داشته باشند. بعضی وقت ها پیدا کردن بهترین و نزدیک ترین مسیر و همچنین گیر نکردن در ترافیک های سنگین و نیمه سنگین می‌تواند چالش بزرگی باشد که هر روز برایمان پیش بیاید.

خوشبختانه تکنولوژی های این دوره و زمانه در این زمینه به کمک ما آمده اند، همان طور که خودتان هم به خوبی می دانید گوشی‌ های اسمارت امروزه به آسانی می‌ توانند خیابان به خیابان و یا حتی قدم به قدم مسیر را به ما به خوبی نشان دهند و کار پیدا کردن مسیر رسیدن به مقصد را برای ما کاری نسبتاً آسان کنند. اما همان طور که شما عزیزان هم به خوبی می دانید وجود این تکنولوژی منوت به این است که از یک اپلیکیشن یا برنامه ی خوب و عالی استفاده کنید، که برای انتخاب بهترین و کارآمدترین اپلیکیشن فاکتورها و عوامل تعیین کننده مهم و حیاتی وجود دارد که باعث می شود یک اپلیکیشن به بهترین اپلیکیشن مسیر یابی برای کاربرانش تبدیل شود، در همین راستا اپلیکیشن های Google Maps و Waze از  محبوب‌ ترین و کاربردی ترین اپلیکیشن‌ های مسیریابی در بین کاربران محسوب می‌ شوند.

نحوه کارکرد اپلیکیشن های مسیریابی گوگل مپ و Waze

Waze: برای اینکه این اپلیکیشن ها را با هم مقایسه کنیم می بایست نخست به چگونگی کار کردن آن ها توجه کنیم، اپلیکیشن وِیز یک برنامه‌ی مسیر‌یابی به صورت مقصد به مقصد است. همان طور که کاربران این اپلیکیشن می دانند این اپلیکیشن بیشتر شبیه یک شبکه‌ ی اجتماعی است که به کمک آن کاربران می توانند مسیر درست را تمیز دهند و به راحتی به مقصد خود برسند. همان طور که گفتیم این اپلیکیشن شبیه به یک شبکه ی اجتماعی بسیار خوب و کار آمد در حوزه ی رفت و آمد است به طوری که در این اپلیکیشن کاربران به راحتی می‌ توانند به دیگر کاربران و مسیر خواه ها هشدار بدهند و آن‌ ها را از مسیر های جایگزین، تصادفات وقوع پیدا کرده در مسیر راه، انسداد مسیر به هر دلیلی و یا حتی وجود گشت پلیس و دیگر موانع ترافیکی باخبر سازند، که تمامی این ها از آرزوهای یک راننده است که می خواهد به سرعت به مقصد خود برسد.

گوگل مپ یا Waze

گوگل مپ: اپلیکیشن گوگل مپ، همان طور که کاربران هم اظهار می کنند این اپلیکیشن محبوب بیشتر شبیه به یک برنامه‌ ی مسیریابی استاندارد است. همان طور که شما عزیزان هم می دانید اپلیکیشن گوگل مپ تنها برای رانندگی نیست بلکه در این اپلیکیشن مسیر‌های حمل و نقل عمومی، دوچرخه‌سواری و حتی مسیرهای پیاده‌ روی را نیز به کاربر پیشنهاد داده و به صورت کاملا عالی مشخص می کند. همچنین از ‌گوگل مپ می‌توان برای یافتن مکان ها، محل‌ها، فروشگاه ها، هتل ها و یا حتی مکان های مخصوص استفاده کرد.

گوگل مپ یا Waze

تفاوت های دو اپلیکیشن مسیریابی

Waze: هر کدام از این اپلیکیشن ها ویژگی های منحصر به فردی دارد که می تواند برحسب نیاز کاربر از آن استفاده کند، اپلیکیشن ویز دارای خصوصیاتی مثل گزارش زنده و کاملا موسخ از وضعیت ترافیک توسط کاربران آنلاین، انتخاب های فراوان صدا برای مسیریابی که از صدای افراد مشهور مثل Morgan Freeman و Liam Neeson استفاده شده است، به خاطر سپردن مسیر‌های پراستفاده ی کاربر که مقاصد متداول و تعداد سفر‌های کاربر به آن ها، نشانگر زمان و تایمر مدت زمان مسدودی یک مسیر و همچنین اطلاع از محل‌های پلیس برای کم کردن سرعت و یا انجام اعمالی که از جریمه شدن جلوگیری کند. با تمام این خصوصیاتی که گفتیم درباره ی این اپلیکیشن، شما می توانید آن را بدون هیچ هزینه ای از گوگل پلی یا اپ استور تهیه کنید.

گوگل مپ یا Waze

گوگل مپ: اپلیکیشن گوگل مپ هم همان طور که در بالا گفتیم دارای ویژگی های منحصر به فرد و شگفت انگیزی است به این صورت که نشان دادن مسیر برای رانندگی، دوچرخه سواری و یا حتی پیاده‌ روی و استفاده از حمل و نقل عمومی، گزینه‌های زیادی برای مسیریابی صوتی مختلف برای رانندگی، دوچرخه‌سواری حتی کسانی که به صورت پیاده‌ روی مسیر را طی  می کنند، پشتیبانی و همچنین ادغام Google Street View برای ارائه ی تصویری بهتر برای مسیریابی، مسیریابی مقصد به مقصد حتی در صورتی که کاربر آفلاین باشد، وجود امکان جستجوی گوگل در این برنامه اطلاعات محل‌های مختلف را مشخص کرده و به کاربر امکان می‌دهد که برای مثال بداند یک فروشگاه یا باشگاه ورزشی تا چه زمانی باز است که این حالت یکی از بهترین گزینه هایی است که یک اپلیکیشن می تواند به کاربرانش ارائه دهد، تعیین کننده‌ی لاین که به کاربران می‌گوید قبل از دور زدن در کدام خط رانندگی کنند که می تواند به افرادی کمک کند و حتی آمار تصادفات را به خوبی کاهش دهد.

گوگل مپ یا Waze

نتیجه گیری

این ویژگی ها که در این بخش به آن ها پرداختیم به صورت خیلی خوب می تواند به کاربران و رانندگان و یا حتی افراد پیاده کمک کند تا مقصد خود را در کمترین زمان و در بهترین حالت پیدا کنند و مسیر یابی کنند. در جواب این سوال که کدام یک از این اپلیکیشن ها بهتر است، کار آسانی نیست به این دلیل که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و قابلیت ها و خصوصیاتی منحصر به فرد است که در این بین تنها نیاز کاربر است که اون را سوق می دهد تا کدام یک از این دو اپلیکیشن را انتخاب کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل مپ یا Waze ؛ کدام یک بهتر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *