گوگل یک خلاء امنیتی جدید در فریمور Wi-Fi آیفون 7 اپل کشف کرد

آیفون 7

شرکت گوگل به تازگی یک خلاء بزرگ در قسمت wi-fi گوشی هوشمند آیفون 7 پیدا کرده است که به هکر ها این اجازه را می دهد تا گوشی را هک کنند.

گوشی هایی مثل ایفون ۷ و گلکسی اس ۷ ادج و همراه با چندتا از دیگر به دلیل استفاده از تراشه های Wi-Fi Broadcom باعث ایجاد خلاء امنیتی در این گوشی ها شد. این باگ امنیتی باعث شده که هکر ها بتوانند به این گوشی ها نفوذ کنند و این باعث ایجاد مشکلات متعددی برای کاربران آنها شد.

گال بنیمینی عضو تیم امنیتی گوگل در وبلاگ تحقیقاتی خود افزود که این باگ امنیتی بزرگ به هکر ها اجازه میدهد که از طریق فرایند اجرای کد های برنامه نویسی شده از طریق فریمور Wi-Fi گوشی نام برده به گوشی دست رسی پیدا کنند. این باگ امنیتی در تمامی نسخه های مختلف iOS ۱۰، مانند iOS ۱۰.۲ و iOS ۱۰.۳.۳ وجود دارد.

آیفون 7خلا موجود در تراشه ی Broadcom شبیه به خلا امنیتی broadpwn است که توسط گوگل و اپل در آخرین آپدیت ماه جولای اصلاح و برطرف شد. این خلاء امنیتی در طی کنفرانس blach hat 2017 به صورت علنی به عموم معرفی شد. باگ نام برده شده امتیاز ۹.۸ را از ۱۰ در مقیاس سنجش شدت مؤسسه ی ملی فناوری های ایالات متحده دریافت کرد.

طبق گذارشات موجود این خلا امنیتی باعث وارد شدن آسیب به بیش از ۱ میلیارد دستگاه شد و همچنین باعث انتشار اطلاعات شخصی کاربران نیز شده است. در حالی که طبق گزارشات کاربران و محققان، این خلا امنیتی برای گوشی های آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ ادج به طور قطعی گذارش شده ولی محققان بیان می کنند که این مشکل ارائه شده بر روی طیف وسیعی از دستگاه های گوشی موبایل و از جمله دستگاه های اندرویدی و iOS و همچنین تلوزیون های هوشمند تاثیر گذاشته است.

کاربران میتوانند با آپدیت سیستم عاملشان این نقص را بر طرف کنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  اولین کپی از آیفون 7 هم اکنون در چین!

نظرات در مورد : گوگل یک خلاء امنیتی جدید در فریمور Wi-Fi آیفون 7 اپل کشف کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *