گوگل برای افراد سرشناس کلیدهای امنیتی خواهد داد

گوگل

این روزها سخنان زیادی در مورد هک و امکان دسترسی افراد سودجو به حساب های کاربری افراد سرشناس، مانند سیاستمداران و روسای احزاب وجود دارد. در خلال تمامی این بحث ها کمپانی های قدرتمندی نظیر گوگل تصمیم گرفته اند که برای افزایش امنیت حساب های کاربری این افراد نظیر جیمیل، برای آن ها کلیدهایی امنیتی را طراحی کنند تا امکان دسترسی آسان به حساب های کاربری این افراد دشوار شود.

از قبل نیز گوگل در این مورد فکرهایی کرده بود و حساب های کاربری را به قابلیت امنیت تایید دو مرحله ای مجهز کرده بود، یعنی وقتی کاربری قصد داشت که وارد حساب کاربری خود شود در مرحله ی اول باید کدی را که به شماره تماس او ارسال می شود را وارد می کرد و سپس در مرحله ی دوم رمز عبور از او خواسته می شد، اما اینبار دیگر قضیه فرق دارد و به طور فیزیکی کلیدهای امنیتی را برای افراد سرشناس طراحی کرده است.

گوگل در این راستا یک برنامه ی پیشرفته ی امنیتی به نام Advanced Protection Program را طراحی کرده که احتمالا تا ماه آینده عرضه خواهد شد. پس از اجرایی شدن این برنامه دیگر امکان دسترسی غیر مجاز شرکت های توسعه دهنده ی جانبی به حساب کاربری این افراد وجود نخواهد داشت. برنامه هایی که امنیت آن ها افزایش خواهد داشت حساب های کاربری جیمیل و گوگل درایو خواهد بود.

این امنیت بالا یک سری مشکلات نیز به همراه دارد و احتمال موفقیت آن بسیار کم است، زیرا اولین مشکل آن این است که سهولت استفاده از این حساب های کاربری را از افراد بخاطر افزایش امنیت می گیرد. مشکل دوم نیز این است که ریسک استفاده از کلیدهای امنیتی بالاست، یعنی امکان مفقود شدن و یا دزدیده شدن این کلیدها وجود دارد و در این مورد نیز گوگل هنوز پاسخی نداده است و باید تا ماه آینده صبر کنیم.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چرا گوگل پلی‌استور کار نمی‌کند؟ + راه‌حل

نظرات در مورد : گوگل برای افراد سرشناس کلیدهای امنیتی خواهد داد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *