گوشی سامسونگ Quantum 3 معرفی شد

گوشی سامسونگ Quantum 3 معرفی شد

سامسونگ به زودی گوشی هوشمند گلکسی کوانتوم دیگری را در کشور کره جنوبی عرضه خواهد کرد. در حالی که گوشی های قبلی سری گلکسی کوانتوم بر اساس دستگاه های سری گلکسی A بودند، سامسونگ این بار این روند را تغییر داده است.

گلکسی کوانتوم 3 در کره جنوبی معرفی شده و به زودی به شبکه مخابراتی SK Telecom متصل می شود. این گوشی هوشمند از 22 آوریل تا 25 آوریل 2022 برای پیش خرید در دسترس خواهد بود. 10000 خریدار اول گوشی یک کارت هدیه گوگل پلی دریافت خواهند کرد. نه سامسونگ و نه SK Telecom برچسب قیمت دستگاه آینده را فاش نکرده اند.

این گوشی هوشمند مبتنی بر گلکسی M53 5G است که چند روز پیش در سکوت خبری رونمایی شد. گلکسی کوانتوم 3 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED Infinity-O با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتز می باشد. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی در عقب دارد که با دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و حسگر 2 مگاپیکسلی سنجش عمق همراه می شود. حسگر اصلی و دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی می توانند با وضوح 4K تصویربرداری کنند.

سامسونگ احتمالا گلکسی کوانتوم 3 را به چیپست مدیاتک دیمنسیتی 900، رم 6/8 گیگابایتی، فضای ذخیره سازی 128/256 گیگابایتی و اسلات کارت microSD مجهز می کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به 5G، GPS، Wi-Fi 5، بلوتوث 5.2، NFC، پورت USB Type-C و حسگر اثرانگشت جانبی اشاره کرد.

گوشی سامسونگ Quantum 3 معرفی شد

گلکسی کوانتوم 3 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 25 واتی بهره می برد.. به احتمال زیاد دارای یک تراشه QRNG (تولید کننده اعداد تصادفی کوانتومی) طراحی شده توسط ID Quantique خواهد بود. این یک لایه امنیتی اضافی را برای برنامه هایی که با اطلاعات حساس سروکار دارند، مانند بانکداری و خرید آنلاین، ارائه می دهد.

در اخباری مرتبط سامسونگ طی سال های گذشته برنامه انتشار آپدیت گوشی های خود را دستخوش تغییر داده و برخی از مدل اسمارتفون های این شرکت با اینکه قدیمی هستند اما محبوبیت بالای خود را حفظ کردند.

یکی از این مدل ها گلکسی نوت 9 سال 2018 است. در تابستان 2021 بود که سامسونگ گلکسی نوت 9 را به برنامه بروزرسانی سه ماهه انتقال داد. از لحاظ تئوری بعد این ماجرا سامسونگ می بایست تنها دو آپدیت امنیتی دیگر منتشر می کرد.

بیشتر بخوانید  مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A80

نکته عجیب اینکه طی شش ماه قبل تاکنون چند بار بروزرسانی برای گلکسی نوت 9 منتشر شد. حال در جدیدترین آپدیت منتشر شده بروزرسان امنیتی ماه مارس 2022 است که چهارمین بروزرسان طی شش ماه گذشته محسوب می شود.

عجیب نیست که سامسونگ با وجود اتمام پشتیبانی همچنان آپدیت منتشر می کند زیرا گلکسی نوت 9 مدلی پرچمدار اما محبوب بود. بنابراین باید منتظر ماند تا مشخص شود این بروزرسانی ها تا چه زمانی منتشر خواهند شد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی سامسونگ Quantum 3 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *