کیبورد مک بوک بزودی دربرابر گرد و غبار مقاوم خواهد شد

مک بوک

بر اساس پتنتی که به تازگی از سوی شرکت اپل منتشر شده است، این شرکت در نظر دارد تا بزودی کیبورد مک بوک ها را در برابر گرد و غبار مقاوم سازد.

همانطور که میدانید، شرکت اپل در کیبورد مک بوک هایش از کلید های کم عمق و مبتنی بر مکانیزم Butterfly استفاده می کند که باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای کاربران شده است زیرا عمق کلید ها بسیار کم است و گرد و غبار به راحتی به زیر آن ها نفوذ می کند و باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد کلید ها می شود.

این مشکل به حدی بزرگ بوده است که بعضی از کاربران راهکار هایی برای رفع این مشکل یافته اند ولی این راهکار ها حتمی نبوده و بعضی از کاربران همچنان با کیبورد مک بوک هایشان مشکل دارند.

مک بوک

حال در اداره ی ثبت اختراع ایالات متحده ی آمریکا، پتنت جدیدی توسط شرکت اپل به ثبت رسیده و توسط روزنامه ی The Sun به چاپ رسیده است که نشان دهنده ی کیبوردی با یک ساختار محافظ و کلاهک متصل به کلید ها برای جلوگیری از ورود گرد و غبار میباشد.

همان طور که میدانید، شرکت اپل قصد دارد تا از نسخه ی ارتقا یافته ی مک بوک در سال میلادی جاری رونمایی به عمل آورد ولی نباید انتظار استفاده از کیبورد مقاوم دربرابر گرد و غبار در این محصول را داشته باشیم زیرا فناوری های جدید دنیای تکنولوژی که در اداره ی ثبت اختراع ایالات متحده ی آمریکا به صورت پتنت ثبت میشود، چندین سال طول میکشد تا به مرحله ی تولید برسند.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چرا گوگل و اپل به یک دیگر وابسته هستند؟

نظرات در مورد : کیبورد مک بوک بزودی دربرابر گرد و غبار مقاوم خواهد شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *