کمپانی رنو از ایران رفت!

کمپانی رنو

کمپانی رنو | هر چقدر به زمان اجرای تحریم های ایالات متحده بر علیه ایران نزدیک می شویم، کمپانی های خارجی فعال در ایران یکی پس از دیگری در حال خروج از بازار می باشند و کمپانی فرانسوی رنو در این عرصه پیش قدم شده است. به هر حال اگر چه بازار ایران برای بسیاری از کشورهای خارجی به عنوان یک بازار بکر و دست نخورده تلقی می گردد ولی گویا برخی از این کمپانی های خارجی اکنون اسیر دست دونالد ترامپ شده و باید قربانی تصمیمات او گردند. این گزارش توسط بلومبرگ منتشر شده است.

کمپانی رنو

مسئولان فرانسوی رنو چه می گویند؟!

مدیر ارشد اجرایی کمپانی فرانسوی رنو، تییری بلوره، در طی یک کنفرانس تلفنی در روز جمعه به طور رسمی اعلام نمود که حضور اجرایی کمپانی رنو در ایران به دلیل تحریم های ایالات متحده متوقف می گردد. ایشان در حرف های خود اعلام کردند:

کمپانی رنو اهداف بسیار زیادی به منظور توسعه ی کسب و کار خود در کشور آفریقا دارد و امیدوار است با رشد بسیار زیاد فرصت ها شرایط از دست رفته ی بازار ایران را جبران نماید.

تحریم های آمریکا از سال 2016 میلادی بعد از توافق هسته ای کاهش یافت وکشورهای اروپایی توانسته اند سطح تجارت خود را با ایران به مبلغ 10 میلیارد دلار برساند. اکنون آمریکا از توافق سال 2015 میلادی خارج شده است و دوباره تمامی محدودیت های تجاری ایران اعمال شد و این موضوع کمپانی ها را به دنبال یکدیگر از حضور در بازار ایران دور می کند. تحریم صنایع خودروسازی در ایران یکی از اولین تحریم هایی می باشد که تا چند روز بعد به طور رسمی اعمال می گردد.

کمپانی رنو

مدتی پیش گروه پژو – سیتروئن که در ایران مشغول به تولید و مونتاژ خودروهای پژو و سیتروئن می باشد نیز خبر از توقف تولید های خود در ایران داده است. کمپانی های حوزه تامین انرژی و مخصوصا در زمینه ی نفت و گاز مانند Total و Engie همراه با سایر غول های صنعتی اروپا شامل کمپانی زیمنس که با مجهز کردن نیروگاه های توربینی موافقت کرده بود و حتی کمپانی هواپیماسازی Airbus که سفارش 100 فروند هواپیمای ایرباس را دریافت نموده بود از سایر کمپانی هایی است که به منظور اعمال این تحریم ها دچار مشکل خواهند شد. کمپانی ingenico هم که در خصوص پرداحت های مالی فعال می باشد اعلام نمود که سطح فعالیت های مالی خود با ایران را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  خداحافظی با ساندرو و تندر 90 در ماه های آتی

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کمپانی رنو از ایران رفت!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *