کشورهایی که دارای بزرگترین ذخایر اورانیوم دنیاست

بزرگترین ذخایر اورانیوم

اورانیوم یکی از فلز هایی است که به دلیل کاربرد زیاد آن در صنعت بسیار مورد توجه قرار گرفته و دولت مردان با شناسایی ذخایر این فلز مهم , سعی دارند بیشترین استفاده را از آن داشته باشند. از آن جا که نیمه عمر اورانیوم کوتاه است برای تأمین انرژی بسیار مناسب بوده و بسیاری از مایحتاج انسان ها را بر طرف می کند. یکی از کاربردهای مهم اورانیم تامین سوخت مورد نیاز برای نیروگاه های هسته ای است. از این رو کشور هایی که از ذخایر اورانیوم زیادی بهره مند هستند دیگر جایی برای نگرانی سوخت نیروگاه های هسته ای نداشته و به آسانی می توانند از انرژی هسته ای استفاده کنند.

یکی از کشور های بسیار خوش شانس استرالیا است. به دلیل وجود معادنی از جمله؛ معدن Olympic Dam ,معدن Four Mile , معدن Ranger , استرالیا توانست  ۶۶۸۹ تن اورانیوم تولید کند و رتبه سومین کشور بزرگ تولید کننده اورانیوم را از آن خود سازد.

بزرگترین ذخایر اورانیوم

شاید برایتان تعجب آور باشد اما باید بدانید که قزاقستان در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۰۰ هزار تن اورانیوم تولید کرده و دومین کشوری است که از ذخایر زیاد اورانیوم بهره مند می باشد. قزاقستان در سال 2009 با تهیه 28 درصد از اورانیوم مورد نیاز کل جهان , قدمی بزرگ در زمینه استخراج اورانیوم برداشت. شرکت کازاتومپروم بزرگ ترین شرکت بهره برداری اورانیوم در قزاقستان است , این شرکت پس از استخراج این فلز , مقدار زیادی از آن را یه سایر کشور های دیگر صادر می کند. صادرارت اورانیوم به کشور های دیگر تاثیر بسیار زیادی در شرایط اقتصادی اورانیوم دارد.

بزرگترین ذخایر اورانیوم

سالیان سال است که کانادا رتبه اول استخراج اورانیوم را داشته و هنوز هیچ کشوری نتوانسته کانادا را از این جایگاه پایین آورد. در کانادا معدن بزرگی به نام معدن مک آرتور وجود دارد که به عنوان فعال ترین  معدن اورانیوم جهان ثبت شده است. منطقه ای به نام آتاباسکا بیشترین ذخایر اورانیوم را در خود جای داده که در قمست شمالی این کشور قرار دارد. کانادا علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز برای نیروگاه هایی هسته ای خود , بخش زیادی از آن را به کشور های دیگر صادر می کند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کشورهایی که دارای بزرگترین ذخایر اورانیوم دنیاست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *