کدام یک از انواع صرافی ارز دیجیتال گزینه بهتری برای سرمایه گذاری است

کدام یک از انواع صرافی ارز دیجیتال گزینه بهتری برای سرمایه گذاری است

برای معامله ارز دیجیتال به صرافی قابل‌اعتماد نیاز است که در حال حاضر انواع صرافی‌ها وجود دارند که هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند و تریدرها برای این‌که بتوانند از بهترین صرافی ارز دیجیتال استفاده کنند تا نهایتاً یک سرمایه‌گذاری امن داشته باشند، ناچار به بررسی اکثر این بسترهای آنلاین هستند. حال به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به بررسی صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال اقدام کنیم تا افرادی که به دنبال بهترین گزینه برای ترید هستند، بتوانند از ایده‌آل‌ترین صرافی ارز دیجیتال استفاده کنند.

 

بررسی صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال (CEX)

این نوع صرافی‌ها سنتی هستند و در قالب واسطه، امکان خرید ارز دیجیتال را به تریدرها می‌دهد. از بهترین ویژگی‌های این نوع صرافی، می‌توان به قابل‌اعتماد بودن آن‌ها اشاره کرد و افرادی که نگران سرمایه‌شان هستند، به‌راحتی می‌توانند مدیریت ریسک سرمایه داشته باشند. البته ناگفته نماند که این نوع صرافی ارز دیجیتال، ممکن است در برابر هک‌شدن آسیب‌پذیر باشد. حال در ادامه به دیگر ویژگی‌های این نوع صرافی‌ها می‌پردازیم:

  • واسطۀ قابل‌اعتماد برای نگه‌داری سرمایه است.
  • بررسی قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی در دسترس است.
  • پشتیبانی از جفت ارزها که انتظار بسیاری از تریدرهاست.
  • خرید و فروش ارز دیجیتال به شکل رمزنگاری‌شده خواهد بود.

به‌طور کلی این نوع صرافی ارز دیجیتال برای افراد مبتدی، فوق‌العاده عالی است.

بررسی صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال (DEX)

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع صرافی‌ها، امنیت است که در مقابل هک‌شدن نیز بسیار مقاوم هستند. البته نکتۀ منفی چنین صرافی‌هایی نیز نقدینگی و حجم پایین معاملات است که البته در سال‌های آینده این مشکل کمتر می‌شود، چراکه هنوز به‌طور کامل این نوع صرافی‌ها به محبوبیت نرسیده‌اند. به‌طورکلی هدف راه‌اندازی صرافی‌های غیرمتمرکز، آسان‌تر شدن خریدوفروش ارز دیجیتال است. درواقع فروشندگان به‌طور مستقیم با یکدیگر معامله می‌کنند. ضمن این‌که این نوع بستر برای مدیریت و سرمایه‌گذاری نیاز به هیچ واسطه‌ای ندارند.

بررسی صرافی‌های ارز دیجیتال هیبریدی (Hybrids)

نسل تازه‌ای از صرافی‌ها هستند که به‌عنوان تجارت انواع ارز دیجیتال برای تریدرها مهیا شده‌اند. در این نوع صرافی‌ها امکان معاملۀ ارز دیجیتال و جفت ارزها وجود دارد و کیفیت مبادلۀ ارز، فوق‌العاده عالی است. ناگفته نماند که صرافی ارز دیجیتال ترکیبی یا هیبریدی سعی کرده‌است تا امنیت صرافی‌های غیرمتمرکز و نقدینگی صرافی‌های متمرکز را پیاده‌سازی کند که تا حدودی در این خصوص به موفقیت‌هایی دست یافته‌است. در حال حاضر صرافی Qurrex که در سال 2018 راه‌اندازی شده‌است، به‌عنوان اولین صرافی ترکیبی شناخته می‌شود که مورد استفاده تریدرها قرار دارد.

کدام یک از انواع صرافی ارز دیجیتال گزینه بهتری برای سرمایه گذاری است

بررسی صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز ارز دیجیتال

در این بخش قصد داریم به معرفی بهترین صرافی‌های حال حاضر در بستر آنلاین اشاره کنیم:

  • صرافی‌های متمرکز

این نوع صرافی‌ها به تعداد زیادی وجود دارند که مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها شامل:

Coinbase

این صرافی ارز دیجیتال که از بهترین صرافی‌هاست، امکان خرید ارز دیجیتال براساس فیات/ارزدیجیتال را برای کاربران فراهم کرده‌است. برای آشنایی با امکانات این صرافی، کافی است که در این بستر ثبت‌نام کنید.

بایننس

از معروف‌ترین صرافی‌ها به‌شمار می‌رود و با احراز کامل به‌راحتی می‌توان به خریدوفروش انواع ارز دیجیتال اقدام کرد. رضایت حداکثری تریدرها از این صرافی‌ها، نکتۀ فوق‌العاده مثبت این صرافی است.

Kraken

این صرافی از مطرح‌ترین بسترهای معاملۀ ارز دیجیتال است که کاربران به‌راحتی می‌توانند به سرمایه‌گذاری در آن اقدام کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی پشتیبانی از ارزهای مختلف است.

گفتنی است که از دیگر صرافی‌های متمرکز معتبر می‌توان به رابین‌هود، Bitterex، کوکوین، هاوبی و… اشاره کرد که هرکدام از ویژگی‌های مختص به خود برخوردار هستند که طبیعتاً قبل از استفاده باید بررسی شوند.

  • صرافی‌های غیرمتمرکز

تعداد این نوع صرافی‌های نیز قابل توجه است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

IDex

این صرافی ارز دیجیتال بر پایۀ اتریوم بنا شده‌است و از امکانات بخصوصی که در اختیار افراد قرار می‌دهد، استفاده از کیف رمزنگاری‌شده است. ضمناً این صرافی از ظاهر فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است.

Uniswap

این صرافی در سال 201 راه‌اندازی شده‌است و در حال حاضر محبوبیت قابل توجهی دارد. از نکات مثبت این صرافی نیز می‌توان به پایین بودن کارمزد معاملات اشاره کرد.

1inch

اگر به سفارش‌گذاری نامحدود در ارزهای دیجیتال نیاز دارید، توصیه می‌کنیم از این صرافی بهره‌مند شوید. همچنین صرافی وان‌انیچ مانند یونی‌سوآپ از چند صرافی شکل گرفته‌است.

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

همان‌طور که متوجه شده‌اید، صرافی‌های مختلفی برای مبادلۀ ارزهای دیجیتال وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های بخصوصی دارند. اما طبیعتاً ایرانی‌ها برای خریدوفروش ارز دیجیتال باید از یک صرافی معتبر و کم‌دردسرتر استفاده کنند که اگر بخواهیم از انواع صرافی‌های خارجی برای این منظور نام ببریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • صرافی کوکوین مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها ندارد و با توجه به این‌که دارای ارزهای مخلتف است، تریدرهای ایرانی به‌راحتی می‌توانند از این بستر آنلاین به جهت معامله استفاده کنند. از طرفی صرافی بینگ‌ایکس نیز ازجمله صرافی‌های محبوب ایرانی است که حتی قابلیت اتصال به سایت تریدینگ ویو به جهت تحلیل را نیز داراست.
  • اما از بین صرافی‌های ایرانی، بهترین گزینه به‌کارگیری از صرافی ارز دیجیتال والکس است. این صرافی از ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کند و محیط کاربری فوق‌العاده عالی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی نیز می‌توان به بات معامله، استاپ لاس، امنیت عالی، پشتیبانی 24 ساعته و… اشاره کرد.

کدام یک از انواع صرافی ارز دیجیتال گزینه بهتری برای سرمایه گذاری است

جمع‌بندی

انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال کاملاً سلیقه‌ای است و تا تریدرها در صرافی مدنظر ثبت‌نام و احراز نکنند و امکانات ارائه‌شده توسط صرافی را مورد بررسی قرار ندهند، انتخاب نهایی صرافی اتفاق نخواهد افتاد. با این حال ما در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با صرافی‌های مختلف آشنا کنیم تا پس از بررسی، بهترین بستر آنلاین مبادلات ارز دیجیتال را انتخاب کنید. به‌طور کلی در میان صرافی‌های ایرانی، صرافی آنلاین والکس از بهترین‌ها محسوب می‌شود و از بین صرافی‌های خارجی نیز باید مورد دلخواه را بررسی و سپس استفاده کنید. درنهایت توصیۀ اکید داریم که برای سرمایه‌گذاری امن، حتماً از بسترهای قابل‌اعتماد بهره‌مند شوید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کدام یک از انواع صرافی ارز دیجیتال گزینه بهتری برای سرمایه گذاری است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *