کدام روغن موتور برای تیبا بهتر است؟

روغن موتور مناسب تیبا

روغن موتور یکی از مهم ترین لوازم مصرفی در خودرو به شمار می رود ، در صورت استفاده از روغن موتور نامناسب امکان ایجاد مشکل در خودرو وجود دارد این مشکل تا جایی می تواند به موتور شما صدمه بزند که باعث افزایش مصرف سوخت تان شود و همچنین در صورت استفاده از روغن موتور نامناسب می تواند کارایی خودرو تان را کاهش دهد.

به همین دلیل مالکان خودرو همواره به دنبال استفاده از بهترین روغن موتورهای موجود در بازار هستند تا از خودروی خود با بهترین کیفیت استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین روغن موتور های مناسب برای تیبا بپردازیم پس تا آخر همراه یزدان اویل باشید.

چه نوع روغن موتور هایی مناسب خودرو تیبا است

روغن موتوروی که برای خودرو تان انتخاب می کنید ، باید تطابق کاملی با خودرو تان داشته باشد ، اما چه نوع روغن موتوروی مناسب خودرو تیبا است ، روغن موتوری که می خواهید انتخاب کنید باید با مشخصات فنی موتور که خود کارخانه به شما معرفی کرده است تطابق داشته باشد از این رو بهترین روغن موتور با توجه به پیشنهاد شرکت سازنده انتخاب کنید تا بهترین عملکرد را در خودرو تان داشته باشید.

سازگاری روغن موتور با موتور خودرو موضوعی بسیار مهم است. با افزایش انواع خودرو و مشخصات فنی موتور، انواع روغن موتور تولید و وارد بازار می شوند تا دارندگان اخودرو ها بتوانند مناسب ترین روغن موتور را برای خودروی خود خریداری کنند.

البته همانطور که همه می دانیم اصلی ترین وظیفه روغن موتور است. یک روغن موتور باکیفیت باید قطعات فلزی موتور خودروی شما را از هرگونه اصطکاک و سایش به بهترین شکل ممکن محافظت کند.

ویژگی های روغن موتور با کیفیت

یک روغن موتور خوب باید بتواند مصرف بنزین را به حداقل برساند و هزینه آن را تا حدی کاهش دهد. زمانی که کارکرد موتور به وسیله یک روغن موتور خوب خودرو را بهینه سازی کند، قطعا بازدهی ماشین و موتور افزایش پیدا کرده و مصرف بنزین کاهش میابد.

خودرو تیبا از آنجایی که از قدرت بالایی برخوردار نیست روغن موتور می تواند این نقص را تا حدی حل کند.تقویت موتور و افزایش بازدهی آن توسط روغن موتور انجام می گیرد. اگر روغن موتوری خریداری کنید که کیفیت بالایی داشته باشد تغییرات آن را به وضوح می توانید مشاهده کنید.

طبق تحقیقات انجام شده بر کاربرد و تاثیرات روغن موتور، روغن موتور باکیفیت و مناسب استهلاک موتور خودرو را به حداقل می‌رساند. اگر می‌‌خواهید خودرو تیبا خود را تا مدت طولانی به‌خوبی نگه دارید، از روغن موتور تیبا برای بهینه‌سازی و افزایش طول عمر موتور آن استفاده کنید.

طبق بررسی های صورت گرفته در مورد استفاده و اثرات روغن موتور، یک روغن موتور خوب و مناسب می تواند سایش و استهلاک موتور خودروی شما را به حداقل برساند. همانطور که میدانید هر خودروی با گذشت زمان با استهلاک مواجه می شود اما یک روغن موتور خوب می توانید این فرایند را در حد قابل توجی کاهش دهد.

عامل اصلی ایجاد آلودگی صوتی در حین کارکرد خودرو، اصطکاک و فرسودگی موتور است. اگر روغن موتور اصطکاک را به بهترین شکل ممکن از بین ببرد، آلودگی صوتی کاهش یافته و آرامش در هنگام رانندگی به حداکثر می رسد.

چگونه یک روغن موتور با کیفیت را برای تیبا خریداری کنیم

هنگام انتخاب روغن، چند پارامتر منحصر به فرد وجود دارد که کیفیت و هدف روغن را تعیین می کند. برای خرید بهترین روغن تیبا باید تمامی این شاخص ها را بدانید. در زیر، همه این پارامترها را به شما آموزش خواهیم داد.

  • ویسکوزیته روغن موتور

اولین و مهمترین معیار برای انتخاب روغن تیبا، شاخص ویسکوزیته آن است. ویسکوزیته در واقع توانایی ماده برای مقاومت در برابر تغییر شکل گفته می شود. به بیان بهتر، این نشانگر غلظت روغن را تعیین می کند. از آنجایی که ایران کشوری چهارفصل است، مالکان خودرو باید از روغن موتور با ویسکوزیته متغیر استفاده کنند. زیرا این روغن موتور ها عملکرد و ویژگی های خود را در فصول گرم و سرد به خوبی حفظ می کند.

روغن موتور مناسب تیبا و تیبا 2

البته لازم به ذکر است که علاوه بر این حالات، تطبیق ویسکوزیته روغن موتور با موتور تیبا نیز بسیار حائز اهمیت است. در خودروهای تیبا فقط باید از روغن با ویسکوزیته سازگار با موتور تیبا استفاده کنید.

  • کاربری و کیفیت روغن موتور

اکنون تمام تولیدکنندگان بزرگ روغن موتور، کیفیت و هدف محصول را روی برچسب نشان می دهند تا مردم بتوانند بهترین روغن موتور را شناسایی کنند. این نشانگر که API نام دارد، تعیین می کند که آیا خودروهای دیزلی یا بنزینی باید از این روغن استفاده کنند. علاوه بر این، اگر درک کافی از نحوه نگارش این نشانگر دارید، می توانید از این نشانگر برای تشخیص کیفیت روغن موتور تیبا استفاده کنید.

به طور معمول، شاخص API از دو حرف تشکیل شده است که حرف اول نشان دهنده کاربری روغن است. حرف S برای خودروهای بنزینی و حرف C برای خودروهای دیزلی است. حرف دوم هم به حرف اول بستگی دارد. اگر حرف اول S باشد، حرف دوم به طور کلی بین حروف A تا N خواهد بود.

هر چه حرف به N نزدیکتر باشد، کیفیت روغن موتور بالاتر است. البته بسیاری از این حروف در حال حاضر منسوخ شده اند و به دلیل کیفیت پایین این اقلام دیگر تولید نمی شوند. با در نظر گرفتن این اعداد و حروف به راحتی می توانید یک روغن موتور خوب را تشخیص دهید.

  • شیوه تولید روغن موتور

آخرین پارامتر کاربردی در خرید روغن موتور تیبا روش تولید آن است. در حال حاضر سه روش برای تولید روغن موتور وجود دارد: سنتتیک (Synthetic)، مینرال (Mineral) و نیمه سنتتیک (Semi Synthetic).

باکیفیت ترین روغن های موتور ها جزو دسته سنتتیک هستند که از مرغوبیت بالایی برخوردار اند. و مینرال ها روغن موتور های کم کیفیت را شامل می شوند که نسبتا قیمت پایینی هم دارند. در ضمن ترکیب این دو روش سبب ایجادروغن موتور نیمه سنتتیک می شود که کیفیت متوسطی دارد. توصیه می کنیم برای حفظ راندمان موتور خودرو خود به خرید روغن موتور نیمه سنتتیک و به بالا توجه کنید.

روغن موتور تیبا

خودروی تیبا در سال ۸۸ با امکانات بیشتر، آپشن های بالاتر، جلوبندی قوی‌تر و بدنه قوی‌تری نسبت به خودروی پراید توسط شرکت سایپا تولید و به بازار عرضه شد. این خودرو از یک موتور ۱۵۰۰ سی سی که نسخه بهینه شده همان موتور خودروی پراید است، به بازار عرضه شد. مجموعه ای از قطعات یدکی این خودرو از خودروهایی مانند: ال نود، ریو و پراید گرفته شده است. این خودرو توانست در این چند سال با نسخه های مختلفی به بازار عرضه گردد و رضایت اغلب مشتریان را جلب کند.

روغن موتور مناسب تیبا

روغن موتور تیبا طبق دفترچه راهنمایی خودرو با توجه به سایز سوپاپ ها و نوع خودرو از درجه ی گرانروی 10W40 برخورداست. شما باید روغن موتورهایی با این درجه ی گرانروی یا ویسکوزیته برای خودروی تیبا استفاده کنید. در صورت استفاده از روغن های دیگر قطعا عواقب بدی در انتظار شماست چرا که موتور این خودرو با توجه به ساختار خود وسایز سوپاپ های خود فقط می‌تواند با روغن موتور هایی با درجه ی گرانروی 10W40 به خوبی کار کند.

بهترین روغن موتور مناسب تیبا
همچنین از لحاظ سطح کیفیت روغن موتور تیبا یا API روغن موتوری که برای خودروی تیبا استفاده می‌شود باید سطحی بالاتر از SJ داشته باشد چرا که در صورت استفاده از سطوح کیفی کمتر از SJ قطعاً مشکلات کیفی برای موتور خودروی شما پیش می آید. پس مواظب باشید که حتماً روغن موتورهای 10W40 و API های بالاتر از SJ را برای خودروی خود استفاده کنید. در این دسته از محصولات فروشگاه اینترنتی یزدان اویل انواع محصولات روانکار و فیلترهای مختلف خودروی تیبا عرضه می گردد. شما می توانید محصول مورد نظر خود را به سبد خرید اضافه و در محل آدرس خود آنها را دریافت کنید

خرید بهترین روغن موتور برای خودرو تیبا

یکی از شرکت هایی که سال ها در زمینه فروش ملزومات مورد نیاز ماشین فعالیت می کند یزدان اویل است که شما می توانید بهترین روغن موتور های موجود برای تیبا را از این ساخت خریداری و از آن استفاده کنید.

روغن موتور های موجود در سایت یزدان اویل در کیفیت بسیار بالایی ساخته شده اند و بازدهی ماشین را می توانند تا چند برابر افزایش دهند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی تخصصی روغن موتور پرداختیم و گفتیم که یک روغن موتور خوب برای تیبا چه ویژگی هایی باید داشته باشد. شما می توانید برای خرید اینترنتی روغن موتور خوب به سایت یزدان اویل مراجعه کنید و روغن موتور مناسب برای تیبا را به راحتی خریداری کنید و از استفاده آن لذت کافی را ببرید

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کدام روغن موتور برای تیبا بهتر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *