کار نکردن پس زمینه افکت عمق (Depth) در آیفون: 6 روش برتر

کار نکردن پس زمینه افکت عمق (Depth) در آیفون: 6 روش برتر

با iOS 16، اپل به طور کامل صفحه قفل آیفون را دوباره طراحی کرده است. در میان بسیاری از ویژگی‌های جدید، افکت Depth  با استفاده از هوش مصنوعی برای تصویر زمینه صفحه قفل شما است که ساعت را پشت اشیاء خاصی در عکس شما پنهان می ‌کند. متأسفانه، ویژگی جلوه Depth  برای بسیاری از افراد کار نمی کند، و اگر برای شما هم کار نمی کند، به جای درستی آمده اید. در این پست راه هایی برای کار نکردن افکت Depth در آیفون را توضیح می دهیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پس زمینه Depth در آیفون

ویژگی جلوه Depth فقط در آیفون‌ های دارای تراشه A12 Bionic یا جدیدتر موجود است. تصاویر پس زمینه جلوه Depth را که دست انتخاب شده برای صفحه قفل آیفون خود بررسی کنید. با این حال، اگر به نظر می‌رسد که اثر عمق با وجود سخت ‌افزار پشتیبانی‌ شده کار نمی ‌کند، نکات عیب ‌یابی مؤثری را گردآوری کرده‌ ایم که ممکن است کمک کند. بنابراین، بیایید آنها را بررسی کنیم.

 

 ویجت های قفل صفحه را حذف کنید

افکت Depth تنها ویژگی جدید آیفون نیست. با iOS 16، اپل ویجت های صفحه قفل را نیز معرفی کرد. متأسفانه نمی توانید از هر دوی آنها به طور همزمان استفاده کنید. بنابراین، برای لذت بردن از اثر Depth بر روی تصویر زمینه قفل صفحه، باید هر ویجت را از صفحه قفل خود حذف کنید.

برای حذف ویجت‌های قفل صفحه، قفل تلفن خود را باز کنید و روی صفحه قفل بمانید. روی صفحه قفل ضربه بزنید و نگه دارید و سپس روی دکمه Customize در پایین ضربه بزنید. روی پانل ویجت ضربه بزنید و از علامت منهای کنار یک ویجت برای حذف آن استفاده کنید.

تمام ویجت های صفحه قفل خود را بردارید و ببینید آیا اثر عمق کار می کند یا خیر.

بررسی کنید که آیا اثر تمام ویجت های صفحه قفل خود را بردارید و ببینید آیا اثر عمق کار می کند یا خیر.

بررسی کنید که آیا Depth فعال است یا خیر

اگرچه هنگام استفاده از پس زمینه پشتیبانی ‌شده، افکت Depth بطور خودکار فعال می ‌شود، می ‌توانید دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که این ویژگی را به اشتباه غیرفعال نکرده‌اید.

برای فعال کردن Depth برای تصویر زمینه قفل صفحه:

مرحله 1: قفل گوشی خود را با Face ID باز کنید و سپس روی صفحه قفل خود کلیک طولانی کنید تا آن را ویرایش کنید.

مرحله 2: روی دکمه Customize در پایین ضربه بزنید. تا ببینید فعال است یا خیر

کار نکردن پس زمینه افکت عمق (Depth) در آیفون: 6 روش برتر

اگرچه هنگام استفاده از کاغذدیواری پشتیبانی‌شده، جلوه عمق به‌طور خودکار وارد می‌شود، می‌توانید دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که این ویژگی را به اشتباه غیرفعال نکرده‌اید.

مرحله 3: روی نماد منوی سه نقطه در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید و گزینه Depth Effect را فعال کنید، اگر قبلاً انتخاب نشده است.

کار نکردن پس زمینه افکت عمق (Depth) در آیفون: 6 روش برتر

اگر تصویر زمینه یا تصویر پشتیبانی نشده ای دارید، گزینه Depth Effect به رنگ خاکستری ظاهر می شود.

بیشتر بخوانید  آموزش تغییر سرور DNS در اندروید و آیفون

فرمت فایل تصویر را بررسی کنید

جلوه Depth  صفحه قفل iOS 16 فقط با تصاویر JPEG به خوبی کار می کند. اگر پس زمینه صفحه قفل شما در قالب دیگری باشد، Depth ممکن است کار نکند.

کار نکردن پس زمینه افکت عمق (Depth) در آیفون: 6 روش برتر

می توانید فرمت تصویر خود را از برنامه Photos بررسی کنید. برای انجام این کار، تصویر خود را در برنامه Photos باز کنید و روی نماد “i” در پایین ضربه بزنید. در صفحه همپوشانی، فرمت فایل تصویر را خواهید دید. اگر فرمت JPEG نیست، باید فرمت آن را تبدیل کنید یا از تصویر دیگری استفاده کنید.

از پس زمینه پشتیبانی شده با Depth استفاده کنید

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود افکت Depth کار نکند این است که آیفون نتواند سوژه عکس شما را تشخیص دهد. می توانید از تصویر دیگری استفاده کنید تا ببینید آیا این کمک می کند یا خیر. در حالت ایده آل، باید از تصویری استفاده کنید که در آن سوژه از پس زمینه قابل تشخیص باشد. عکس ‌هایی که در حالت پرتره یا با پس ‌زمینه تار گرفته شده‌اند بهترین عملکرد را دارند.

 تصویرزمینه را جابجا یا برش دهید

اگر با وجود استفاده از تصویرزمینه پشتیبانی شده، افکت Depth کار نمی کند، ممکن است مجبور شوید تصویر خود را تغییر موقعیت دهید یا برش دهید. اگر پس زمینه شما بیشتر قسمت ساعت شما را پوشش دهد، افکت Depth آنطور که انتظار می رود کار نخواهد کرد.

این مراحل را برای برش یا تغییر موقعیت تصویر صفحه قفل در آیفون خود دنبال کنید.

مرحله 1: قفل گوشی خود را باز کنید و روی صفحه قفل بمانید. برای ویرایش آن، روی صفحه قفل خود کلیک طولانی کنید.

مرحله 2: روی دکمه Customize در پایین ضربه بزنید.

کار نکردن پس زمینه افکت عمق (Depth) در آیفون: 6 روش برتر

مرحله 3: تصویر با انگشتان خود بزرگنمایی و کوچک نمایی  کنید. کاغذ دیواری را طوری تنظیم کنید که افکت Depth کار کند. با تغییر موقعیت تصویر، می‌ توانید افکت Depth را پیش‌نمایش کنید.

کار نکردن پس زمینه افکت عمق (Depth) در آیفون: 6 روش برتر

در آخر، روی Done در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا تغییرات ذخیره شود.

فورس ریبوت آیفون

گاهی اوقات، اشکالات موقتی در صفحه قفل شما می تواند مانع از عملکرد صحیح افکت Depth شود. اگر اینطور به نظر می رسد، می توانید یک فورس ریستارت انجام دهید.

دکمه افزایش صدا را فشار داده و رها کنید، سپس دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها کنید. سپس دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

 

پس از راه اندازی مجدد، بررسی کنید که آیا جلوه Depth در صفحه قفل شما کار می کند یا خیر.

 

صفحه قفل خود را ارتقا دهید

در میان تمام تغییرات بصری که اپل با iOS 16 به ارمغان آورد، جلوه Depth یک ویژگی منحصر به فرد است. با این حال، کامل نیست و زمانی که کار نمی کند می تواند خسته کننده باشد. امیدواریم انجام راهکارهای بالا به شما کمک کرده باشد تا مشکل را برای همیشه حل کنید.

 

 

 

1.6/5 - (7 امتیاز)

نظرات در مورد : کار نکردن پس زمینه افکت عمق (Depth) در آیفون: 6 روش برتر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *