بررسی سلامت باتری اندروید

بررسی سلامت باتری اندروید

اگر از گوشیتان برای مدت طولانی استفاده کرده اید، می خواهید بدانید چگونه سلامت باتری اندروید را بررسی کنید. همانطور که باتری را شارژ می کنید و تخلیه می کنید، به آرامی کارایی آن در نگهداشتن برق کاهش می یابد، بخصوص این احتمال وجود دارد که در صورت بیرون رفتن و خاموش شدن ناگهانی تلفنتان، سرگردان بمانید.

تست سالم بودن باتری گوشی

خوشبختانه، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید باتری داخل گوشی هوشمند خود را بررسی کنید.

در زیر چندین روش برای شما داریم تا در مورد سلامت باتری گوشی اندرویدی خود بیشتر بدانید. امیدواریم با استفاده از یک یا چند مورد از این روش ها، متوجه شوید که آیا تلفن با عمر طولانی شما عمر زیادی در آن باقی مانده است یا خیر.

نحوه بررسی سلامت باتری اندروید: از منوی تنظیمات

بسته به اینکه گوشی شما از چه برندی است ، جزئیات ممکن است کمی متفاوت باشد.

1.در برنامه تنظیمات گوشی، «Battery » را انتخاب کنید. این گزینه باید به راحتی از منوی ردیف بالا پیدا شود، اما می توانید با اسکرول کردن صفحه به بالا برای یافتن نوار جستجو نیز آن را جستجو کنید.

2.هنگامی که در بخش باتری قرار گرفتید، و اگر اطلاعاتی که به دنبال آن هستید بلافاصله مشخص نشد، به دنبال گزینه ای مانند «Battery usage » باشید.

بررسی سلامت باتری اندروید

3.در اینجا می‌توانید وضعیت باتری خود را در 24 ساعت گذشته ببینید و اینکه کدام برنامه‌ها بیشترین انرژی را مصرف کرده‌اند.

بررسی سلامت باتری اندروید

4.اگر می‌خواهید برنامه‌ای را ببندید یا غیرفعال کنید، روی یکی از برنامه‌های این منو ضربه بزنید. سپس گزینه غیرفعال کردن، توقف اجباری یا انتخاب یک تنظیم بهینه سازی را خواهید دید.

برخی از برندهای تلفن جزئیات بیشتری را نسبت به Pixel 4a 5G که برای نمایش استفاده کرده‌ایم به شما نشان می‌دهند. به عنوان مثال، تلفن‌هایی که دارای MIUI هستند، مانند گوشی های ساخته شده توسط شیائومی، ردمی و POCO، دمای فعلی باتری را به شما نشان می‌دهند.

بررسی سلامت باتری اندروید

البته شما نیاز به بررسی منظم ندارید، هر دمای زیر 50 درجه سانتیگراد (حدود 122 فارنهایت) کاملا طبیعی است.

نحوه بررسی سلامت باتری اندروید با استفاده از  شماره گیری کد

تلفن‌های اندرویدی دارای منوهای تشخیصی مخفی هستند که می‌توانید با وارد کردن دنباله‌ای از اعداد، هش‌ها و ستاره‌ها در صفحه شماره‌گیری در برنامه تلفن خود به آنها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید  چگونه کانال یوتیوب را روی دسکتاپ یا موبایل حذف کنیم

چندین مورد از این کدها وجود دارد که شما را به منوهای مختلف می برد، اما ما روی منوی مربوط به باتری تمرکز می کنیم

1.صفحه شماره گیری تلفن خود را در برنامه Phone باز کنید. کد *#*#4636#*#* را وارد کنید.

بررسی سلامت باتری اندروید

با وارد کردن “*” نهایی، گوشی شما باید شما را به منوی زیر ببرد.

بررسی سلامت باتری اندروید

2.اکنون به دنبال عنوان “Battery information” بگردید. اگر ظاهر نشد، متأسفانه از این روش قفل شده اید. اگر کار کرد، انتخاب آن اطلاعاتی مانند سطح شارژ، سلامت و دما را به شما نشان می دهد.

کد روی دستگاه‌های شیائومی، گوگل و وان پلاس که آزمایش کردیم کار کرد، اما هیچ‌کدام اطلاعات باتری مورد نیاز ما را ارائه نکردند. این منو در هنگام استفاده از کد در Samsung Galaxy A52 5G ظاهر نشد.

چگونه سلامت باتری اندروید را در گوشی سامسونگ بررسی کنیم

در حالی که کد شماره گیری کار نمی کند، سامسونگ بررسی سلامت باتری خود را از طریق برنامه Samsung Members خود ارائه می دهد که به طور پیش فرض روی گوشی هایش نصب شده است.

1.Samsung Members را باز کنید و برگه «Get Help » را در پایین صفحه انتخاب کنید.

بررسی سلامت باتری اندروید

2. در بالای این منوی جدید، گزینه “Interactive checks” را انتخاب کنید.

بررسی سلامت باتری اندروید

3.از این لیست ویژگی‌ها، « Battery » را انتخاب کنید. این گزینه قبلاً در تلفن ما علامت زده شده است زیرا ما قبل از گرفتن عکس از صفحه این مرحله را تأیید کردیم، بنابراین ممکن است مشابه نباشد.

4.اکنون می توانید ببینید که اپلیکیشن اعضای سامسونگ چگونه عمر باتری گوشی شما را ارزیابی می کند.

بررسی سلامت باتری اندروید

نحوه بررسی سلامت باتری اندروید با یک برنامه

اگر روش‌هایی که در بالا توضیح دادیم، اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه نمی‌کنند، در این صورت یک نسخه پشتیبان در قالب برنامه‌های شخص ثالث دارید. موارد خوب برای این کار عبارتند از AccuBattery by Digibites (تصویر زیر)، CPU-Z توسط CPUID و Battery by MacroPinch. اینها جزئیاتی از جمله ظرفیت باتری معمولی، دما و اطلاعات استفاده را به شما نشان می دهند.

بررسی سلامت باتری اندروید

همه این برنامه‌ها رایگان هستند، اما اگر می‌خواهید از شر تبلیغات درون‌برنامه خلاص شوید یا برنامه ویژگی‌های اضافی داشته باشد، نسخه‌های حرفه‌ای با مبلغ کمتری هستند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی سلامت باتری اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *