تکنو پارک استانبول پیشرو در نوآوری های ترکیه

تکنو پارک استانبول پیشرو در نوآوری های ترکیه

استانبول شهری است دوست‌داشتنی با جاذبه های رنگارنگ که نقطه تلاقی میان دو قاره و حتی می‌توان گفت دو دنیای شرق وغرب است شهری میان آسیا و اروپا و پر از مسجد و کاخ های امپراطوری عثمانی تا کلیساها و بناهای تاریخی، از جزیره و دریا گرفته تا حمام‌های قدیمی. تماشای ایاصوفیه، مسجد کبود و قصر توپکاپی که تمام شد، خودتان را به خیابان همیشه‌ بیداراستقلال و میدان تکسیم برسانید و در کوچه پس‌کوچه‌هایش کافه‌ نشینی کنید و البته از مراکز خرید اروپایی و برندهای محبوبش غافل نشوید.

قایق‌سواری در تنگه‌ی بسفر و سفری دریایی به یکی از جزایر زیبای استانبول را هم حتما در برنامه سفرتان به استانبول بگنجانید تا از دنیای رنگارنگ و متفاوت استانبول لذت کامل را برده باشید. خیابان استقلال به معنای واقعی یکی از زیباترین و شادترین خیابان های دنیاست، جایی که موسیقی خیابانی از فرهنگ ها و زبان های مختلف منطقه با شما صحبت می‌کند و دائماً به شما یادآور می‌شود که خیابان استقلال فقط برای ترک‌ها نیست بلکه کردها، عرب‌ها و حتی ایرانیان در آن زندگی می‌کنند و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند .به همین دلیل پرواز تهران استانبول محبوب‌ترین بلیط پرواز های خارجی در ایران است. پس برای سفری ارزان، به صرفه و کسب اطلاعات بیشتر از قیمت بلیط هواپیما تهران استانبول رفت و برگشت پیشنهاد می کنیم با سامانه تریپ همراه باشید. اما در ادامه می خواهیم در مورد پیشرفت تکنولوژی ترکیه صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

شکوفایی تکنولوژی در تکنو پارک استانبول

مبحث تکنولوژی و نوآوری از مسائلی است که در جهان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. ترکیه هم از آن دسته کشورهاست که در سال های گذشته در زمینه تکنولوژی پیشرفت های بسیاری را داشته است. نمایشگاه و فستیوال های بزرگ مثل تکنوفست، شرکت ها و کارخانه جات عظیمی مثل شرکت نظامی آسلسان، شرکت آکین سافت و دیگر شرکت ها هم محرک خوبی برای این پیشرفت بوده اند. در این مطلب می خواهیم با تکنو پارک استانبول یا پارک فناوری استانبول آشنا شویم.

تکنو پارک استانبول

تکنو پارک که در اصل مخفف پارک تکنولوژی و نورآوری می باشد و سازمان دولتی بوده که ارتباط دانشگاه ها و مرکزهای آکادمیک با صنعت، بازار و تولید از وظیفه های این سازمان است. پارک های تکنولوژی و نوآوری به شکل جهانی زیر نظر اتحادیه جهانی پارک های علم و فناوری و با هدف قدرتمندسازی زیرساخت های تکنولوژی و رسیدن به نوآوری در موضوعات گوناگون علمی تشکیل شده اند. در این میان ترکیه هم برای نخستین بار در سال ۱۹۸۰ ایجاد این پارک ها در دانشگاه های خود را آغاز کرد.

تکنو پارک استانبول

اهمیت تکنو پارک استانبول

تکنو پارک استانبول از برخی دیدها بخصوص نحوه مدیریت، تفاوت بسیاری با دیگر تکنو پارک های ترکیه دارد. تکنو پارک استانبول مشترکا تحت نظر وزارت صنایع دفاع ترکیه و اتاق تجارت استانبول می باشد. تکنو پارک استانبول با بیشتر از ۱۲ دانشگاه گوناگون که اکثرا در دسته بندی بهترین دانشگاه های ترکیه می باشند، همکاری گسترده ای دارد. پارک تکنولوژی استانبول هم در حال حاضر بر تحقیق و توسعه (Ar – Ge) و تولید و توسعه (Ür – Ge) متمرکز بوده و از مراکز با اهمیتی مانند اداره تحقیق و آموزش، آزمایشگاه ها و دیگر بخش ها تشکیل شده است.

آمار و اعداد تکنو پارک استانبول

تکنو پارک استانبول بیشتر از ۳۱۱ شرکت مختلف فعال را در خود جای داده که درکل بالغ بر ۲۰۰۰ پروژه مختلف را با موفقیت به اتمام رسانده اند. علاوه بر آن تکنو پارک استانبول درآمدی نزدیک به ۱۶۰ میلیون دلار در سال دارد و ۵۶۰۰ مهندس در قسمتهای گوناگون این تشکل در حال فعالیت می باشند. تکنو پارک استانبول از پردرآمدترین مجموعه های ترکیه محسوب می شود و از اهمیت بخصوصی در دولت ترکیه برخوردار است.

چگونه می شود وارد تکنو پارک استانبول شد؟

ورود به تکنو پارک استانبول شرایط خاص ود را داشته و هر فرد یا گروهی که قصد ورود و احداث شرکت به تکنوپارک استانبول را دارد، به کارآفرینی، ایده پردازی نوین و دیگر شرایط خاص است. از نظر قانونی هم هر شخص یا اشخاصی لازم به مشمولیت قانون ۴۶۹۱ ترکیه می باشند. قانون 4691 ترکیه از قانون های مهم در زمینه تکنولوژی و فناوری ترکیه می باشد.

شرکت های موجود در تکنو پارک استانبول کدامند؟

در پارک فناوری استانبول، معمولا شرکت های فعال در حوزه هوا و فضا مشغول فعالیت می باشند و در این مجموعه دارای اولویت هستند. سپس شرکت هایی با موضوع فعالیت دریانوردی، صنایع نظامی، انرژی، سلامت، تجهیزات الکترونیکی و دیگر زمینه ها در تکنو پارک استانبول فعال می باشند. در نظر داشته باشید بیش از چندصد شرکت در تکنو پارک استانبول به صورت مداوم مشغول به کار روی پروژه های عظیم می باشند که به منظور دیدن لیست شرکت های تکنو پارک استانبول می توانید به وبسایت رسمی تکنو پارک استانبول (Teknopark İstanbul) رجوع کنید.

لیست دانشگاه های عضو در تکنو پارک استانبول
دانشگاه تجارت استانبول (İstanbul Ticaret Üniversitesi)
دانشگاه سابانجی (Sabancı Üniversitesi)
دانشگاه یدی تپه (Yeditepe Üniversitesi)
دانشگاه مال تپه (Maltepe Üniversitesi)
دانشگاه بوغازایچی استانبول (Boğaziçi Üniversitesi)
دانشگاه تکنیک قبضه (Gebze Üniversitesi)
دانشگاه تکنیک ییلدیز (Yıldız Teknik Üniversitesi)
دانشگاه مارمارا (Marmara Üniversitesi)
دانشگاه اوکان استانبول (Okan İstanbul Üniversitesi)
دانشگاه گدیک استانبول (Gedik İstanbul Üniversitesi)
دانشگاه پیری رئیس (Piri Reis Üniversitesi)
دانشگاه کاپادوکیا (Kapadokya Üniversitesi)
تکنو پارک استانبول کجاست؟

ساختمان ها و مکان های اصلی و وسیع تکنو پارک استانبول در بخش پندیک استانبول که از پیشرفته ترین نقاط استانبول می باشد، واقع شده اند. تکنو پارک استانبول در محله کورتکوی (Kurtköy) قرار دارد که نزدیکی بسیاری از دانشگاه ها و مراکز علمی مهم نیز می باشد.

همکاران برجسته تکنو پارک استانبول

تکنو پارک استانبول در اکثر پروژه های بزرگش با شرکت های عظیم بسیاری همکاری دارد که معروفترین آنها شرکت های:

شرکت صنایع دفاعی آسلسان
شرکت زراعت تکنولوژی (زیرمجموعه بانک زارعت)
شرکت ترکیش تکنیک (زیرمجموعه هواپیمایی ترکیش ایرلاینز)
شرکت ترک سل‌ (از بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در ترکیه)

می باشند.

طراحی فضای داخلی تکنوپارک استانبول

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط لحظه آخری مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید. برای استفاده از سامانه رزرواسیون بلیط هواپیما تریپ، در زیر رزرو بلیط آلانیا را برای مثال می توانید مطالعه کنید.

روش جستجوی آنلاین بلیط هواپیما آلانیا

تریپ آسانترین راه برای پیدا کردن برنامه پروازهای آلانیا است. جستجوی بلیط هواپیما آلانیا شامل چهار گزینه اصلی است که در یک نوار بالای صفحه قرار دارند:

مرحله اول باید نوع بلیط یعنی بلیط رفت و برگشت یا بلیط رفت را انتخاب کنید.
مرحله دوم مبدا و مقصد را مشخص کنید. در قسمت مبدا سه حرف اول تهران یا Tehran را به عنوان مبداء و سه حرف اول آلانیا یا alanya را به عنوان مقصد، تایپ کنید. بعد از تایپ حروف نام شهر، سیستم به شما یک لیست پیشنهاد می کند شامل مسیرهای پرطرفدار و خارجی تا راحت تر انتخاب کنید.
مرحله سوم تاریخ رفت و برگشت سفرتان را به صورت میلادی یا شمسی مشخص کنید.
مرحله چهارم تعداد مسافران را تعیین کنید. با کلیک روی این بخش می توانید همزمان نوع بلیط خود را بین اکونومی یا بیزینس انتخاب کنید.
مرحله آخر بر روی دکمه جستجوی پرواز کلیک نمایید. شما به سرعت نتایج پرواز آلانیا را در تاریخ مورد نظر خواهید دید.

آلانیا ترکیه

روش استفاده از فیلترهای جستجوی بلیط آلانیا

در سمت راست این صفحه لیست فیلترها قرار گرفته تا شما بتوانید بلیط سیستمی آلانیا یا بلیط چارتر آلانیا را با مناسب ترین قیمت پیدا کنید. این فیلترها شامل نوع بلیط، خطوط هوایی(ایرلاین ها)، ساعت حرکت، مدت زمان توقف، تعداد توقف و فرودگاه ها است. شما با انتخاب هر فیلتر، نتایج جدیدی را می بینید. همچنین بالای قسمت نتایج، سه فیلتر دیگر موجود است: مناسب ترین قیمت بلیت ترکیه، ساعت پرواز و کمترین زمان پرواز که کار شما را برای یافتن بلیط ساده می کند. قسمت جزئیات بلیت اطلاعات تکمیلی مانند قوانین بلیط و بار مجاز، فرودگاه ها و نوع ایرلاین مشخص شده است. می توانید تا رسیدن به نتیجه مطلوب در خرید بلیط هواپیمای آلانیا، فیلترها را تغییر دهید. اگر بلیط هواپیما تهران آلانیا مورد نظر خود را پیدا کرده اید، با انتخاب دکمه خرید کنید، وارد مرحله ثبت اطلاعات می شوید. برای خرید نهایی باید مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره ی پاسپورت را وارد کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تکنو پارک استانبول پیشرو در نوآوری های ترکیه

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *