چگونگی محافظت از حریم خصوصی در فضای اینترنت

فضای اینترنت

اخیرا با گسترش و پیشرفته شدن فضای اینترنت برای انجام کار های روزمره خود، همانند پرداخت قبض ها، ارسال پیامک، دسترسی به برخی اپلیکیشن ها و استفاده از اینترنت، باید از حساب های کاربری متعددی استفاده کنید. بنابراین اطلاعات افراد در خطر هک و سو استفاده قرار می گیرد پس اطلاعاتی در مورد حفاظت از حساب ها و امنیت سایبری آن ها بسیار کار آمد خواهد بود. افرادی که در این حوزه امنیت و حفاظت اطلاعات فعالیت دارند ، موضوعات مطرح شده زیر را بسیار کاربردی می دانند.

استفاده نکردن از وای فای بی سیم رایگان همگانی

یکی از خدمات موجود در شهر های بزرگ، خدمات اینترنت رایگان و مجانی است ولی بهترین و راحت ترین راه برای دسترسی هکر ها و متجاوزان به گوشی شما همین اینترنت است و راه مقابله با آن استفاده از اینترنت وای فای خانه خود و در صورتی که بسیار لازم باشد از اینترنت تلفن همراه است.

از رمز های غیر قابل دسترسی استفاده کنید

از دیگر روش های کاربردی که برای جلوگیری از نفوذ هکر ها استفاده می شود همین استفاده از رمز های دشوار و امن است. این رمز ها بهتر است که شامل اسم، نام خانوادگی، تاریخ تولد، اسم حیوان خانگی، اسم خیابان و نام های قابل حدس را انتخاب نکنید و در مابین حروف رمز خود از اعداد و حروف غیر متعارف استفاده کنید.

فضای اینترنت

داشتن سیستم ورود دو مرحله ای

اکثر برنامه ها و سایت های اجتماعی دارای سیستم تایید دو مرحله ای هستند که باعث می شود امنیت سایبری این حساب ها بیشتر شود.

استفاده از برنامه و درگاه های مطمئن برای واریز و پرداخت پول

برای واریز و انجام کار های بانکی از برنامه های مخصوص خود بانک ها استفاده کنید، زیرا ایمنی این برنامه ها بیشتر است.

ورود به سایت های امن

جستجوگر گوگل برای ایمن بودن سایت های گوگل کروم در ابتدای آن ها از کلمه https که با پسوند s استفاده می کند و اگر سایتی امن و مطمئن نباشد از حرف اس در ابتدای کلمه http استفاده نمی کند. با استفاده از این موضوع و دقت به آن می توان از ورود به سایت های غیر معتبر جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید  ایرانسل به دلیل فعال سازی زودتر از موعد بسته رزرو و پیش از اتمام بسته اصلی تذکر گرفت

فضای اینترنت

بررسی سریع از اطلاعات مالی و حساب های بانکی

از راهکار هایی که افراد می توانند با استفاده از آن از هرگونه سواستفاده و سرقت از حساب خود مطلع شوند ، چک کردن مداوم واریز برداشت و فعالیت های بانکی خود فرد است. و اگر در این بین موضوع مشکوکی را مشاهده کردید سریع به بانک اطلاع دهید تا اوضاع بدتر نشود.

ندادن اطلاعات مهم و شخصی به افراد ناشناس

طبق گزارشاتی از پلیس امنیت، بسیاری از سرقت ها و سو استفاده ها با اجازه خود فرد انجام می شود. این افراد با دادن اطلاعات به هکر ها یا پاسخ به ایمیل های این افراد اطلاعات خود را در اختیار آن ها قرار می دهند.

دانلود نکردن برنامه های نامطمئن و ناشناس

برخی بد افراز ها به صورت برنامه های نامتعارف در پلی استور و آف استور قرار دارند و به گوشی های شما وارد می شوند.

وارد نشدن به برخی لینک های ناشناس و تبلیغات که در اینترنت موجود است

بعضی از هکر ها با استفاده از یک سری لینک های تبلیغاتی که دارای بد افزار هستند به حریم خصوصی افراد تجاوز می کنند و اطلاعات شخص آن هارا در دسترس شان قرار می گیرد.

فضای اینترنت

بر اساس گفته متخصصان در حوزه امنیت سایبری و امنیت شخصی فضای مجازی با انجام دادن موارد گفته شده تا حد زیادی افراد می توانند حریم خود را از دست هکر ها و بد افزار ها دور نگه دارند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونگی محافظت از حریم خصوصی در فضای اینترنت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *