چگونه می توانیم از اکانت آی کلاد خود مراقبت نماییم ؟

آی کلاد

با این مقدمه می توانیم شروع کنیم که آی کلاد یک سرویس اپلی است که علاوه بر اینکه مزایای زیادی دارد می تواند اطلاعات شما را در خود ذخیره نماید و به راحتی توسط آن مدیریت فایل ها بر روی دستگاههای مختلف می تواند انجام گردد ، کاربران آیپد ، مک و آیفون هر کدام دارای یک رمز عبور(پسورد) آکلاد می باشند که می توانند به وسیله این پسورد به کارت های اعتباری ، تقویم ، اطلاعات تماس ، اطلاعات شخصی پیام های ایمیل دست پیدا کنند .

حساب کاربری اکوسیستم یا آی کلاد اپل ، را می توانیم کلید ورودکاربران اپلی به دنیای مجازی به شمار بیاوریم .

همه ی ما می دانیم که حفظ ایمنی در نگهداری این پسورد بسیار مهم است  ؛ در ادامه این پست ما چگونگی نگهداری از پسورد آی کلاد را برای شما کاربران عزیز بیان کرده ایم ( با ما همراه باشید ) .

 

۱. تغییر پسورد آی‌کلاد

تغییر پسورد یکی از نکاتی است که باید به آن بسیار دقت کرد و توصیه های زیادی در مورد این قسمت بیان می شود . در این مورد همواره سعی کنید از رمز عبورهای ساده و راحت مانند شماره شناسنامه ، تاریخ تولد ، سالگرد ازدواج ، شماره تلفن همراه و …. استفاده نکنید و هر چند مدت یکبار این پسورد را تغییر بدهید . بهتر است برای اینکار از پسوردهای ترکیبی استفاده نمایید که به راحتی قابل حدس زدن نباشند مثلا پسوردی را انتخاب کنید که از اعداد و حروف کوچک و بزرگ تشکیل شده باشد و حداقل 12 کاراکتری باشد ؛ شما با این کار می توانید کمتر در معرض خطر هجوم هکرها قرار بگیرید زیرا این پسوردها به راحتی توسط هکرها بدست نمی آیند .

اگر می خواهید پسوردتان را عوض کنید (آیفون ؛ آیپد و یا در هر دستگاه IOS) می توانید با وارد شدن به سایت iCloud.com اقدام کنید و سپس از مسیر Settings –> Apple ID –> Password & Security –> Change Password اقدام به تعویض پسورد نمایید .

۲. فعال نمودن کد تأیید دو مرحله ی

دقت کنید که می توانید برای همه شبکه های اجتماعی یا آی کلاد یا هر پست الکترونیکی اقدام به فعال سازی کد تایید  دو مرحله ی نمایید . زمانی که این کار را انجام دهید ابتدا آی کلاد یک پیام برای شما ارسال می کند که در آن یک کد وجود دارد ؛ بعد از آن شما باید کد را وارد کنید در واقع این کد به معنی کلیداصلی ورود شما به آی کلاد می باشد .

اگر می خواهید این کد را فعال کنید باید به مسیر Settings –> Apple ID –> Password & Security –> Two-Factor Authentication بروید و بعد از آن اقدام به واردکردن شماره موبایل خود نمایید پس شما یک پیام یا تماس صوتی دارید که کدی را به شما تحویل می دهد که همان کد تایید دو مرحله ی می باشد.

 فعال نمودن کد تأیید دو مرحله ی

۳. اضافه نمودن شماره تلفن‌های با اطمینان بیشتر

اگر میخواهید پسورد آی کلاد را بهتر نگهداری کنید باید دقت کنید از یک شماره تلفنی استفاده کنید که مطمئن تر می باشد ،زمانی که می خواهید کد تایید دو مرحله ی را وارد کنید باید از شماره ی تلفنی استفاده کنید که دسترسی هیچ کس جز شما به آن میسر نباشد .

 

۴. همواره دقت کنید که در چه دستگاهی اکانت آی‌کلاد شما فعال می باشد:

به عنوان راه حل پایانی باید دقت کنید که شما با چه دستگاه IOS به اکانت آی کلاد خود وارد شده اید ، البته برای اینکه بر روی این موضوع کنترل بیشتری داشته باشید میتوانید به iCloud.com مراجعه نمایید و در قسمت پایین صفحه به لیستی توجه نمایید که در آن برای شما نشان می دهد که چه دستگاه هایی وجود دارد که آی کلاد شما در آن فعال است ؛ شما این امکان را دارید که دسترسی دستگاههای را که نمی خواهید از آی کلاد شما استفاده کنند را غیر فعال کنید  .

دقت کنید که حتما زیر عبارت You are signed in to the devices below مطالعه نمایید . همانطور که پیش تر نیز گفتیم در صورتی که شما در لیست ظاهر شده دستگاهی را مشاهده کردید که نباید آی کلاد شما در آن فعال باشد می توانید آن را حذف کنید و دسترسی آن را قطع کنید . برای اینکار کافی است دکمه Remove from Account را لمس نمایید .

حفظ و تلاش برای نگهداری از اکانت آی کلاد می تواند موجب جلوگیری از سوءاستفاده دیگرکاربران از دستگاه شما شود ..

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه می توانیم از اکانت آی کلاد خود مراقبت نماییم ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *