چگونه کارت گرافیک را بنچمارک کنیم؟

آیا می خواهید بدانید چگونه کارت گرافیک خود را بنچمارک کنید؟ سوال معقولی است به هر حال، شما مبلغ هنگفتی را برای یک پردازنده گرافیکی NVIDIA یا AMD خرج کرده‌اید.

مطمئناً می‌توانید نرخ فریم و سرعت ساعت را نادیده بگیرید و به سادگی به این موضوع بپردازید که چرا کارت را در وهله اول خریده‌اید (یعنی لذت بردن از بازی کردن)، اما لذت بازی در چیست؟

محک زنی کارت گرافیک

بنچمارک‌ها روشی سرگرم‌کننده برای مقایسه تنظیمات شما با دستگاه‌های دیگر افراد هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا GPU خود را بهینه کنید و از عملکرد آن در بهترین عملکرد ممکن اطمینان حاصل کنید. این کمی شبیه اندازه‌گیری عملکرد یک ماشین در یک مسیر است.

در ابتدا به سرعت به این موضوع بپردازیم که معیار GPU در واقع چیست.

چگونه کارت گرافیک خود را بنچمارک کنیم: بنچمارک GPU چیست؟

یک معیار GPU معمولاً شامل کمی نرم افزار است که چالش های گرافیکی شدیدی را در GPU شما ایجاد می کند تا ببیند که چگونه در شرایط استرس کار می کند. این چالش ها اغلب به شکل محیط های سه بعدی هستند و می توانید تنظیماتی مانند وضوح و کیفیت را برای افزایش یا کاهش بار تغییر دهید.

حداقل نرخ فریم قابل قبول مطلق برای اکثر گیمرها 60 فریم در ثانیه است، اگرچه بسیاری از علاقه مندان چیزی کمتر از 144 فریم در ثانیه یا حتی 244 فریم در ثانیه را قبول نمی کنند تا از مانیتورهای بازی پیشرفته خود عقب نمانند.

اگر پردازنده گرافیکی شما می تواند بدون افت سرعت زیر 60 فریم در ثانیه یک آزمایش سخت را اجرا کند، باید بتواند هر چیزی را بدون از دست دادن عملکرد کنترل کند. این بدان معناست که تمام تجربیات بازی شما روان و پایدار خواهد بود، بنابراین می‌توانید از بازی‌ها همانطور که توسعه‌دهندگان آن قصد داشتند لذت ببرید.

بدیهی است که هرچه رزولوشن و جزئیات گرافیکی بالاتری را انتخاب کنید، هم در بنچمارک ها و هم در خود بازی ها، فشار بیشتری بر پردازنده گرافیکی شما وارد می شود. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک کارت فوق العاده قدرتمند مانند Nvidia RTX 3080 یا 3090 دارید، باید بتواند اکثر موارد را در تنظیمات Ultra انجام دهد.

با وجود این موضوع، بیایید به نحوه محک زدن کارت گرافیک خود بپردازیم.

چگونه کارت گرافیک خود را بنچمارک کنیم:Heaven Benchmark

گزینه های مختلفی برای بنچمارک وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین آنها، بنچمارک 3DMark است که معیارهای تخصصی متعددی را برای همه دستگاه‌ها ارائه می‌کند، از تست‌های استاندارد GPU گرفته تا بنچمارک‌های خاص VR و موارد دیگر.

در حالی که نسخه‌های رایگان آن موجود است، آنها با گزینه‌های محدودی عرضه می‌شوند (اگرچه از خرید نسخه‌های کامل نیز استقبال می‌کنید.)  ما از Heaven Benchmark استفاده می‌کنیم که دارای یک نسخه رایگان که دارای تنظیماتی است که همچنان به شما امکان می دهد همه چیز را به درستی تست کنید.

اسکرین‌شات‌های زیر با استفاده از یک بنچمارک روی اولترابوک ایسوس، با Nvidia MX150 گرفته شده‌اند که به اندازه یک GPU معمولی دسکتاپ قدرتمند نیست. از نظر دستورالعمل های گام به گام برای شما تفاوتی ایجاد نمی کند.

1.Heaven Benchmark را در رایانه شخصی خود از وب سایت رسمی Heaven دانلود کنید. اگرمی‌خواهید نسخه پولی آن را تهیه کنید، نسخه رایگان یک انتخاب عالی برای شروع است و می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه سبز رنگ سمت چپ آن را دانلود کنید.

پس از دانلود فایل، روی آن دوبار کلیک کرده و نصب کنید. به همین راحتی .

https://benchmark.unigine.com/heaven

2.هنگامی که Heaven Benchmark نصب شد، برنامه را اجرا کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که “Heaven Benchmark” را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کنید.

وقتی نام در نتایج جستجوی شما ظاهر شد، روی آن دوبار کلیک کنید تا ابزار باز شود.

چگونه کارت گرافیک را بنچمارک کنیم؟

3.صفحه اصلی در Heaven Benchmark به شما امکان می دهد قبل از شروع ، چند چیز را تنظیم کنید. برای مبتدیان، توصیه می‌کنیم همه چیز را همانطور که هست روی تنظیمات سفارشی پیش‌فرض بگذارید، که بهترین تنظیمات را برای دستگاه شما انتخاب می‌کند.می توانید مواردی مانند افزایش وضوح، و کیفیت گرافیکی را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید  پیدا کردن مدل کارت گرافیک

همچنین می‌توانید این تنظیمات را در طول خود بنچمارک، از طریق دکمه تنظیمات در بالا، تغییر دهید، که در هنگام اجرا به عنوان یکی از گزینه‌ها ظاهر می‌شود.

همچنین یک دکمه Quality در کنار آن وجود دارد که به شما امکان می دهد کیفیت گرافیکی را در حین بنچمارک تغییر دهید.

توجه: در اسکرین شات های خود، به دلیل نداشتن یک GPU دسکتاپ مناسب، به جای انتخاب Full Screen در Full HD، معیار را در حالت پنجره ای با وضوح بسیار ابتدایی 720p اجرا کردیم. از آنجایی که تقریباً هر گیمری با رزولوشن اصلی مانیتور خود به صورت تمام صفحه بازی می کند، توصیه می کنیم هنگام بنچمارک کردن خود، صفحه نمایش کامل را انتخاب کنید.

وقتی همه چیز مرتب شد، برای شروع روی دکمه Run در پایین تنظیمات کلیک کنید.

چگونه کارت گرافیک را بنچمارک کنیم؟

4.هنگامی که بنچ مارک اجرا شد، در یک تور مجازی از یک روستای قرون وسطایی قرار می گیرید. اینکه این دهکده چقدر خوب به نظر می رسد به تنظیمات قبلی شما بستگی دارد. بدیهی است که اجرای با حداکثر وضوح و کیفیت فوق العاده بهتر از هر چیزی در تنظیمات پایین تر به نظر می رسد.

در طول آزمایش، باید به شمارنده FPS در بالا سمت راست همراه با دما توجه کنید. شمارنده FPS کاملاً توضیحی است ، رقمی را برای فریم در ثانیه که کارت شما به آن دست می‌یابد، در زمان واقعی ارائه می‌کند.

دما، دمای خود پردازنده گرافیکی است. بنابراین، بنچمارک‌ها راه خوبی برای تست خنک‌سازی کامپیوتر شما هستند. اگر دمای 100+ درجه سانتیگراد دارید، باید جریان هوا را تنظیم کنید.

در بالای صفحه، دکمه‌هایی را مشاهده می‌کنید که به شما امکان می‌دهند همه چیز را به سرعت تغییر دهید. برای شروع ، روی دکمه Benchmark در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید.

چگونه کارت گرافیک را بنچمارک کنیم؟

5.همانطور که اجرا می شود، این گزینه را دارید که به آن اجازه دهید به طور خودکار کار خود را انجام دهد یا تنظیمات دوربین را به صورت دستی کنترل کنید تا بتوانید آزادانه حرکت کنید یا حتی راه بروید و فعالیت های درون بازی را شبیه سازی کنید. این کار را می توان با انتخاب دکمه دوربین در بالا سمت چپ انجام داد.

همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید تنظیمات مختلف دیگر را نیز در حین بنچمارک با فشار دادن دکمه های بالا تغییر دهید. از جمله این موارد می توان به کیفیت گرافیکی، وضوح تصویر و موارد دیگر اشاره کرد. با این گزینه ها بازی کنید تا ببینید چگونه بر عملکرد تأثیر می گذارد.

چگونه کارت گرافیک را بنچمارک کنیم؟

6.در واقع لازم نیست کاری برای پایان دادن انجام دهید، زیرا آزمون خود به خود به پایان می رسد و نمره کلی را به شما ارائه می دهد. اگر می‌خواهید نتایج خود را برای مقایسه بعدی ذخیره کنید، می‌توانید روی ذخیره در پایین سمت راست کلیک کنید.

چگونه کارت گرافیک را بنچمارک کنیم؟

7.هنگامی که روی ذخیره کلیک می کنید، صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که به شما امکان می دهد فایل نتایج را در مکان دلخواه خود ذخیره کنید.

چگونه کارت گرافیک را بنچمارک کنیم؟

8.هنگامی که نتایج خود را ذخیره کردید، می توانید آنها را در هر زمان به سادگی با مکان یابی و دوبار کلیک کردن روی فایل مشاهده کنید. آنها به عنوان یک فایل html ذخیره می شوند، بنابراین می توانید آنها را در هر مرورگری باز کنید.

چگونه کارت گرافیک را بنچمارک کنیم؟

9.اگر می‌خواهید ببینید کارت گرافیک شما چگونه با سایرین مقایسه می‌شود، از صفحه Unigine Leaderboards دیدن کنید که دارای چندین لیست امتیاز با هزاران امتیاز است. می توانید پیش تنظیم مربوطه را انتخاب کنید تا ببینید نمره شما چگونه مقایسه می شود.

چگونه کارت گرافیک را بنچمارک کنیم؟

هشدار: ممکن است بسیار تضعیف کننده روحیه باشد، زیرا افراد زیادی وجود دارند که گرفتن بالاترین امتیازات  را معیاری به عنوان یک سرگرمی جدی تلقی می کنند.

حالا، کاری برای انجام دادن باقی نمانده است، جز اینکه از بازی های سرگرم کننده لذت ببرید. البته، بنچمارک را ادامه دهید و دائماً تنظیمات را تغییر دهید، تا همیشه اعداد بالاتر و بالاتر را دنبال کنید. انتخاب باشماست.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه کارت گرافیک را بنچمارک کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *