نحوه تغییر فرمت تصاویر به JPEG در iOS 11

تغییر فرمت تصاویر

تغییر فرمت تصاویر | یکی از تغییراتی که کمپانی اپل در iOS 11 ایجاد کرد، این بود که تصاویری که توسط دوربین گوشی های آیفون گرفته می شود دیگر از فرمت معمول JPEG استفاده نمی کنند و فرمت آن ها به HEIC تغییر یافته است. بر اساس گزارش های که از سوی اپل منتشر شده است، این تغییر کاملا آگاهانه بوده و دلیل این جایگزینی فاصله گرفتن از استانداردهای قدیمی عنوان شده است.

لازم به ذکر است که اگرچه کیفیت تصاویر در فرمت جدید بالاتر می باشد ولی تفاوت کیفیت میان این دو فرمت با چشم قابل تشخیص نمی باشد. لازم به ذکر است که شما می توانید در تنظیمات دوربین آیفون خود با انتخاب گزینه ی High Efficiency تصاویری که ثبت می کنید را با حجمی برابر با نصف تصاویر با فرمت JPEG در حافظه ی آیفون خود ذخیره نمایید.

بر این اساس، اگر شما به عنوان یک عکاس حرفه ای با موبایل خود عکس برداری می کنید و برای ویرایش تصاویر خود از نرم افزار Adobe lite Room استفاده می کنید قطعا در هنگام انتقال تصاویر با تصویر زیر روبه رو شده اید.

تغییر فرمت تصاویر

اکنون قصد داریم نحوه تغییر فرمت را برای شما در گوشی آیفون شرح دهیم.

تغییر فرمت تصاویر به JPEG

وارد setting  گوشی آیفون خود شده و بر روی Camera کلیک کنید.

تغییر فرمت تصاویر

در این بخش تنظیمات دوربین شما به نمایش در می آید که باید بر روی گزینه ی Format کلیک کنید.

تغییر فرمت تصاویر

اکنون تنها کاری که باید در این بخش انجام دهید این است که به جای گزینه ی High efficiency گزینه ی Most Compatible را انتخاب نمایید.

تغییر فرمت تصاویر

لازم به ذکر است که گزینه ی پیش فرض High efficiency که در iOS 11 انتخاب شده تصاویر را با حجم بیشتر و فرمت های HEIF و HEVC در گوشی شما ذخیره می نماید ولی گزینه ی Most Compatible تصاویر را با فرمت JPEG برای شما ذخیره می نماید که هم اکنون به عنوان یکی از رایج ترین فرمت های عکس برداری محسوب می گردد و شما نیز با ذخیره ی تصاویر به این فرمت می توانید به راحتی در نرم افزار Adobe lite room آن ها را ویرایش نمایید.

 

با آموزش های بعدی همراه زوم تک باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  سونی ، آیفون جدید 6 اس را در توییتر مسخره کرد !

نظرات در مورد : نحوه تغییر فرمت تصاویر به JPEG در iOS 11

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *