چگونه عمر باتری کنترلر ایکس باکس وان یا Xbox Controller را افزایش دهیم؟

چگونه عمر باتری کنترلر اکس باکس وان یا Xbox Controller را افزایش دهیم؟

کنترل کننده Xbox، یکی از بهترین کنترل کننده ها می باشد. کنترل کننده ایکس باکس دارای مدل های Xbox Series X و Xbox Series S یا Xbox One، می باشد که دارای محبوبیت و عمر خوبی می باشند.

افزایش عمر باتری کنترلر ایکس باکس وان یا Xbox Controller

در این مقاله نکات مهم  و کاربردی در مورد افزایش عمر باتری کنترل کننده شما ، چه در بلند مدت و چه در کوتاه مدت ارائه شده است پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

خاموش کردن کنترل کننده برای ذخیره شارژ باتری

ساده ترین راه برای دوام بیشتر عمر باتری های کنترل کننده این است که وقتی از آن استفاده نمی کنید به راحتی آن را خاموش کنید. می توانید این کار را در هر لحظه هنگام انجام بازی به صورت دستی انجام دهید: دکمه Xbox را در وسط کنترل کننده فشار داده و نگه دارید ، سپس ” Turn Off Controller” را انتخاب کنید.

چگونه عمر باتری کنترلر اکس باکس وان یا Xbox Controller را افزایش دهیم؟

اگر با کنترل کننده Xbox خود به مدت 15 دقیقه کار نکنید ، به طور خودکار بعد این مدت خاموش می شود. متأسفانه، در حال حاضر راهی برای نادیده گرفتن این تنظیم وجود ندارد و ممکن است برخی از کاربران را آزار دهد، مشابه کنسول های Sony PlayStation.

کیت بازی و شارژر دارید؟

کنترلر Xbox با یک مجموعه واحد از باتری های یکبار مصرف ارائه می شود. ساده ترین راه برای به روزرسانی شدن شارژر کنترلر، خرید کیت رسمی Play و Charge مایکروسافت است. این کیت شامل یک بسته باتری قابل شارژ یون لیتیوم و کابل شارژ با اتصال USB-C (برای Xbox Series X | S) است.

برای شارژ کامل این باتری ها حدود چهار ساعت زمان لازم است و حاوی حدود 1400 میلی آمپر ساعت است. با این شارژ باتری می توان حدود 30 ساعت بازی کرد، اگرچه این زمان ممکن است بسته به عواملی مانند  ویبره و اینکه آیا از هدست استفاده می کنید متفاوت باشد.

با استفاده از چرخه های تخلیه جزئی و جلوگیری از چرخه های تخلیه کامل ، باتری های یون لیتیوم عمر طولانی تری خواهند داشت. این بدان معنی است که از 20-30٪ ظرفیت باتری استفاده می کنید ، سپس آن را دوباره شارژمی کنید. در عین حال، نمی خواهید باتری در مدت زمان طولانی کاملا شارژ شود.

چگونه عمر باتری کنترلر اکس باکس وان یا Xbox Controller را افزایش دهیم؟

با فشار دادن دکمه راهنمای Xbox و نگاهی به گوشه سمت راست بالای صفحه ، می توانید وضعیت باتری خود را در داشبورد Xbox بررسی کنید. جدا کردن از پریز برق قبل از اینکه ظرفیت باتری آن به 100٪ برسد ، می تواند عمر آن را افزایش دهد ، همین امر می تواند باعث جلوگیری از کم شدن شارژ باتری شود. بهتر است هنگام بازی یک ساعت آن را شارژ کنید.

دما همچنین می تواند بر وضعیت باتری شما تأثیر بگذارد ، به ویژه در دمای پایین. از قرار دادن کنترل کننده در معرض دمای زیر صفر خودداری کنید (مانند شب زمستانی در اتومبیل). برای ذخیره سازی شارژ طولانی مدت ، باتری های خود را حدود 40٪ شارژ کنید و آنها را خاموش کنید.

اگر هنوز از کنترل کننده Xbox One استفاده می کنید ، باید به جای آن از کابل Micro USB استفاده کنید.

استفاده از باتری های قابل شارژ AA

کیت Play و Charge راه حل های خوبی هستند ، اما فقط 1400 میلی آمپر ساعت یا 30 ساعت گیم پلی را ارائه می دهد. شما می توانید از این مجموعه باتری های قابل شارژ با ظرفیت قابل شارژ نیکل-فلز هیدرید (Ni-MH) بسیار بیشتراز این بهره مند شوید. یک مجموعه مناسب برای شما در حدود قیمت یک کیت Play هزینه دارد و همراه با یک شارژر و چهار باتری AA است. در اولین بار استفاده از باتری های Ni-MH، آن را به طور کامل شارژ کنید. لازم نیست قبل از هربار شارژ مجدد آنها را به طور کامل تخلیه کنید ، اما بهتر است هر چند ماه یک بار سلول های Ni-MH را به طور کامل تخلیه شارژ کنید تا از تشکیل بلور در مناطقی که تخلیه نمی شوند ، جلوگیری کنید.

با استفاده از یک شارژر فوق العاده سریع ممکن است باتری های شما سریعتر شارژ شوند ، اما با استفاده از این روش فقط حدود 70 درصد ظرفیت خواهید داشت. بهتر است یک شب آنها را به آرامی شارژ کنید تا به 100٪ کامل ظرفیت برسد. با یک مجموعه چهار عددی باتری ، می توانید دو عدد را در کنترل خود بگذارید و دو تا باتری دیگرشارژ شده و آماده کار داشته باشید. اشکال اصلی در این روش این است که شما باید باتری ها را از محفظه پشت کنترلر جدا کرده و آنها را بارها و بارها تعویض کنید که این به راحتی وصل کردن کابل USB یا گذاشتن کنترل کننده روی یک پایه شارژ نیست.

بیشتر بخوانید  نحوه پاکسازی بازی روی ایکس باکس سری ایکس یا اس

چگونه عمر باتری کنترلر اکس باکس وان یا Xbox Controller را افزایش دهیم؟

باتری های Panasonic Eneloop از بهترین باتری های قابل شارژ موجود در بازار هستند. این مدارها شامل مدارهای داخلی هستند که با یک بار شارژ شدن باتری خاموش می شود و پاناسونیک وعده داده است که در صورت استفاده نکردن ، 70 درصد شارژ خود را به مدت ده سال حفظ می کند.

از اتصال هدست به کنترل کننده خودداری کنید.

کنترلر Xbox One می تواند هدست ها را از طریق آداپتور بپذیرد ، در حالی که کنترلر Xbox Series X | S با جک داخلی 3.5 میلی متری همراه است. اینها ممکن است روش های مناسبی برای اتصال هدست شما باشد ، اما همچنین می تواند باعث کاهش زیاد تخلیه باتری شود. با اتصال هدست مستقیم به کنسول خود در صورت امکان، می توانید از این امر جلوگیری کنید. می توانید هدست را به هدست بی سیم ارتقا دهید. با این کار نه تنها خود را از سیم خلاص خواهید کرد ، بلکه از نظر مصرف برق فشار روی کنترلر را نیز از بین خواهید برد. به خاطر داشته باشید که هدست های بی سیم همچنین دارای باتری هستند ، بنابراین این نیزدستگاه دیگری است که باید شارژ کنید.

خاموش کردن Rumble

هنگامی که کنترل کننده Xbox کم شارژاست ، برای حفظ  شارژ کمی که باقی می ماند ، رمبل به طور خودکار غیرفعال می شود. می توانید از این اصل برای افزایش عمر باتری کنترل کننده خود حتی در صورت شارژ کامل استفاده کنید و بازخورد کمتری از بازی ها دریافت خواهید کرد ، که به طور بالقوه بر زمان واکنش تأثیر می گذارد.

چگونه عمر باتری کنترلر اکس باکس وان یا Xbox Controller را افزایش دهیم؟

برای انجام این کار، به تنظیمات بروید و ” Ease of use” را در سمت چپ صفحه انتخاب کنید. “Controller” را انتخاب کنید ، سپس “Turn on vibration” را غیرفعال کنید تا ویژگی کاملاً غیرفعال شود. گرپه ممکن است با این کار کنترل کننده کمی بی روح و کسل کننده باشد و هیجانات آن غیرفعال باشد ، اما این واقعیت که از این طریق با یک بار شارژ، بیشتر بازی خواهید کرد ، تردیدی نیست.

باتری ها یکبار مصرف را دستی نگه دارید

به راحتی می توانید برخی از باتری های قلیایی AA را درون کشو بیاندازید و نگهداری کنید. ممکن است کمی قدیمی به نظر برسند که مایکروسافت با هر فروشنده کنترلر ، هنوز باتری های یکبار مصرف AA را تهیه می کند ، اما گزینه های زیادی را از نظر نحوه تأمین برق کنترلرهای خود فراهم می کند.

گزینه جایگزین ، سونی است که در آن هر کنترل کننده حاوی یک باتری لیتیوم یون است که بدون جدا کردن صفحه بازی، قابل دسترسی نیست. در مورد DualShock 4، عمر باتری از شروع کار ضعیف بود.

اگر برخی از باتری های اضافی AA را خریداری می کنید ، مطمئن شوید که از باتری های آشکارساز دود اجتناب می کنید؛ زیرا آنها برای دستگاه های کم مصرف طراحی شده اند.

همیشه می توانید با سیم بازی کنید

بسته به تنظیمات شما ، بازی با سیم ممکن است گزینه بهتری باشد. برای این کار نیازی به قرار دادن باتری در داخل کنترل کننده نیست. لازم به ذکر است که کنترلر با محفظه خالی باتری کمی سبک است ، بنابراین حتی استفاده از باتری های منقضی شده نیز ممکن است از هیچی بهتر باشند. اگر کنترلر ایکس‌باکس وان خود را با استفاده از کابل Micro USB به کنسول خود متصل کنید، آنگاه آن را به یک گیم‌پد سیمی تبدیل کرده‌اید.

کنسول های Xbox One و Xbox Series X | S از کانکتور متفاوتی برای کنترلرهای مربوطه خود استفاده می کنند ، اما احتمال زیادی وجود دارد که هر دو از قبل دراز کشیده باشید. اینها هستند:

کنسول های Xbox One و Xbox Series X | S از کانکتور متفاوتی برای کنترل آن استفاده کنید.

قابل شارژ مجدد فراموش نکنید

بر خلاف کنترلرهای Sony DualShock 4 و DualSense برای PS4 و PS5 ،مایکروسافت با باتری های قابل تعویض برای Xbox Series X و S. در نظر گرفته است. این بدان معنی است که شما می توانید  باتری را در عرض چند سال به راحتی تعویض کنید . اگر متوجه شدید که کنترلر شما مانند گذشته کار نمی کند، باتری قابل شارژ خود را جایگزین یکی از راه حل های ذکر شده در این مقاله کنید. همچنین می توانید کنترل های جدید را در مایکروسافت و رونمایی از کنترل های جدید مشاهده کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه عمر باتری کنترلر ایکس باکس وان یا Xbox Controller را افزایش دهیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *