بررسی کنسول Xbox Series X مایکروسافت

در کنار Xbox Series S ، Xbox Series X کنسول بازی نسل بعدی مایکروسافت است. با این حال ، از زمان معرفی Xbox One در سال 2012 ، اوضاع تغییر کرده است. اکنون مرز بین نسل ها مبهم است. هنگامی که Xbox Series X در تاریخ 10 نوامبر راه اندازی می شود ، بزرگترین کتابخانه بازی هایی را که هر کنسولی در هنگام راه اندازی داشته است ، خواهد داشت ، زیرا شما قادر خواهید بود هر آنچه را که در خانواده Xbox One قابل پخش بود ، بازی کنید.

بله ، این شامل هزاران بازی Xbox One ، صدها بازی Xbox 360 و ده ها بازی اصلی Xbox است. بسیاری از بازی های Xbox One در حال بهینه سازی برای نسل جدید هستند و البته برخی از بازی های جدید نیز وجود دارد.

من عاشق استراتژی مایکروسافت هستم که مجبور نمی شود کسی را مجبور به بیرون رفتن و خرید بازی های جدید کند. در واقع ، همه ما هنگام ارتقا to به یک کنسول جدید ، باید با این ایده روبرو شویم که بازی های قدیمی خود را از دست بدهیم. هنوز هم چیزی وجود دارد که Xbox Series X را احساس نمی کند مانند نسل جدید است. بیشتر بازی هایی که تست کرده ام بازی هایی هستند که قبلاً مثل Forza Horizon 4 و Gears 5 بازی کرده ایم.

اما هنوز هم عالی است. این کنسول جدید دارای یک پردازنده گرافیکی 12TFLOP است که دارای 16 گیگابایت حافظه GDDR6 و پردازنده هشت هسته ای AMD Zen 2 است. این ویژگی های جدیدی مانند Quick Resume دارد که به شما امکان می دهد فوراً مکان متوقف شده را انتخاب کنید و Smart Delivery که به طور خودکار نسخه بازی را که برای کنسول شما ساخته شده است به شما می دهد.

به عبارت دیگر، دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید. UI مانند Xbox One به نظر می رسد و احساس می شود و در حال حاضر ، بیشتر بازی های مشابه را انجام می دهد. آنها بهتر به نظر می رسند و سرعت آن سریعتر است ، اما این امر خلاصه Xbox One X را نیز به همراه دارد.

طراحی و ساخت

این چیز بزرگ است. اگر عادت دارید که روی کنسول های خود بایستید ، احتمالاً تا این حد برای شما برجسته نخواهد بود. اگر عادت ندارید که روی کنسول های خود بایستید ، طبیعی به نظر رسیدن این چیز در خانه غیرممکن است. اگر به مشخصات آن نگاه کنید ، این یک رایانه شخصی برای بازی است ، بنابراین آن را به عنوان یک رایانه برج برج شکل کوچک در اتاق نشیمن خود در نظر بگیرید.

البته می توانید آن را به پهلو بگذارید. فقط یک مشکل وجود دارد ، این است که شما در واقع نمی توانید پایه را بردارید ، و این باعث می شود که چشم زخم شود. هنگام خوابیدن به پهلو، این دیسک دایره ای مشکی رنگ رنگ در پایین قرار دارد که دوز عدم تقارن ناخوشایند و دائمی را به آن می دهد.

مایکروسافت به من انتخاب کرد که آیا می خواهم سری S را مرور کنم یا سری X ، و مورد دوم را انتخاب کردم زیرا فکر می کنم مردم می خواهند در مورد یکی از قدرتمندترین ها بخوانند. اما اگر آن را می خریدم ، احتمالاً سری S را می خریدم و فاکتور فرم کم حجم را انتخاب می کردم. اگر مشخصات را مشاهده کنید ، Xbox Series S در واقع با توجه به اینکه فاکتور فرم با چه مشخصات کوچکی ارائه می شود ، کاملاً چشمگیر است.

Xbox Series X مستطیلی و تقریباً کاملاً متقارن است، اندازه مربع آن 151×151 است و ارتفاع آن در یک طرف پایه در 301 میلی متر دو برابر است. همچنین با 9.8 پوند سنگین ترین ایکس باکس تاریخ است. مایکروسافت برای این کار کمی داغ شده است، که واقعاً برای من منطقی نیست ، زیرا کنسول بازی در واقع چیزی نیست که شما بخواهید با خود ببرید. علاوه بر این ، اکنون می توانید با xCloud و سایر اشکال جریان بازی، Xbox را با خود همراه کنید.

جریان هوا از طریق پایه وارد شده و از قسمت بالایی خارج می شود. همچنین به همین دلیل است که نمی توان پایه دایره ای را از بین برد ، زیرا وقتی سری X به صورت عمودی ایستاده است ، پایه کمی ارتفاع ایجاد می کند و باعث عبور هوا می شود. اگر مایکروسافت در صورت افقی بودن کنسول به کاربران اجازه می دهد آن را خاموش کنند ، این خطر باعث می شود که کاربر هنگام ایستادن پشتیبان دستگاه ، دوباره اتصال آن را فراموش کند و این امر احتمالاً باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود.

کنترلر جدید

کنترل کننده جدیدی که با Xbox Series X | S عرضه می شود ممکن است مورد علاقه من در این مورد باشد. سعی در اختراع مجدد چرخ نیست ، اما دارای چند ویژگی کلیدی جدید است که قبلا منحصر به Xbox Elite Controller بود.

یک چیز، بالاخره به جای درگاه micro USB، از پورت USB Type-C برخوردار است. این یک تغییر بسیار ضروری بود. چه از یک باتری قابل شارژ در کنترلر استفاده کنید و چه از اتصال سیمی فقط برای این لبه استفاده کنید، USB Type-C ساده تر است. من در مورد شما نمی دانم ، اما با کم و زیاد شدن دستگاههایی که از میکرو USB استفاده می کنند ، کابل های میکرو USB کم و کمتر در اطراف خود دارند که باعث دردناکی می شود تا در صورت نیاز آنها را پیدا کنم.

همچنین دارای یک پد گرد است که احتمالاً برای اکثر افراد بی معنی است ، اما در واقع یکی از دلایلی است که من در وهله اول یک Elite Controller خریداری کردم. به نظر من بازگشت آن هنگام استفاده از Cuphead مفید بود ، زیرا D-pad شلیک مورب را نسبت به جوی استیک آسان تر می کرد.

همچنین دارای محرک های ساختاری است و دارای یک دکمه اشتراک گذاری است. هر دوی این موارد گاه به گاه مفید هستند، اما بیشتر تغییرات جزئی هستند. همانطور که گفتم ، مایکروسافت چرخ را دوباره اختراع نکرد، اما کارهای جالب زیادی انجام داد. متأسفانه ، آزمایشگاه طراحی Xbox فعلاً تعطیل است ، بنابراین هنوز نمی توانید بروید و یک آزمایشگاه سفارشی بسازید.

نرم افزار و بازیها

همانطور که در ابتدا اشاره کردم ، این کاملاً شبیه تکرار جدید Xbox One است. در واقع ، اگر خرید Xbox One را از نسخه اصلی به S به X انجام دهید ، می دانید که چرا این مرحله منطقی به نظر می رسد. اما همچنین ، به این دلیل است که نرم افزار و بازی ها یکسان هستند.

بیایید با نرم افزار شروع کنیم. این همان چیزی است که در Xbox One خواهید یافت ، زیرا از همان سیستم عامل مبتنی بر ویندوز 10 استفاده می کند. به طور طبیعی ، انیمیشن راه اندازی متفاوت است و در واقع یک تصویر زمینه انحصاری وجود دارد که هم در سری S و هم در سری X موجود است.

تجربه نرم افزار نیز سریع است. مایکروسافت مدتی است که روی این داشبورد جدیدتر و سریعتر کار می کند. از شر رابط کاربری قدیمی تب شده خلاص می شود و صادقانه بگویم که بسیار بهتر است. داشبورد قدیمی کند و کند بود. این یکی احساس سریع می کند و در سخت افزار جدید Xbox Series X به سرعت در حال شتاب است.

در مورد بازی ها ، شما می توانید هر چیزی را که قادر به بازی در Xbox One بود ، در Xbox Series X بازی کنید. لازم نیست یک بازی را پشت سر بگذارید ، مگر اینکه برای انجام آن بازی Kinect لازم باشد ، زیرا Kinect در کنسول جدید پشتیبانی نمی شود. مایکروسافت قبلاً لیستی از 30 بازی را که در روز اول برای سری X بهینه سازی شده اند ، اعلام کرده است ، بسیاری از آنها بازی هایی هستند که قبلاً برای Xbox One در دسترس بودند ، مانند Forza Horizon 4 و Gears 5. بازی هایی که بهینه نشده اند همچنین باید بهتر نیز اجرا شود.

بیشتر بخوانید  گفته میشود Microsoft Surface Pro 4 در ماه اکتبر با تراشه اینتل Skylake و ویندوز 10 معرفی شود

همچنین ، بازی های جدید به وضوح در هر دو سیستم عامل موجود است و بیشتر آنها از چیزی استفاده می کنند که مایکروسافت آن را Smart Delivery می نامد. وقتی برای بارگیری یک بازی می روید ، Smart Delivery به طور خودکار نسخه ای را که برای کنسول شما ساخته شده است به شما می دهد. این بدان معناست که اگر در روز اول بیرون نروید و Xbox Series X خریداری نکنید ، باز هم می توانید بروید و بازی هایی مانند Assassin’s Creed Valhalla را خریداری کنید ، و هنگامی که بیرون بروید و آن را ارتقا دهید ، نسخه جدید جدید خودکار را دریافت خواهید کرد بازی

این به نوعی شبیه نحوه کارکردن بازی های Xbox One X Enhanced است که در صورت داشتن Xbox One X می توانید دارایی های اضافی 4K و HDR را بدست آورید. هر چند تفاوت های اساسی وجود دارد ، عمدتا این که شرکت ها نیازی به ارائه Smart ندارند تحویل. اگر می روید و نسخه Xbox One NBA 2K21 را خریداری می کنید ، انتظار پرداخت هزینه نسخه Xbox Series X Optimized را دارید.

Xbox Series X به نوعی خرید آیفون جدید را به من یادآوری می کند. بله ، شما آیفون جدید و جذاب خود را دارید ، اما در عین حال ، این نرم افزار کاملاً یکسان است ، شما دقیقاً همان برنامه ها را دارید و به دلایلی ، این فقط مانند یک آیفون جدید احساس نمی شود. این باعث کم شدن دستگاه نمی شود ، زیرا سریع تر ، بهتر و دارای برخی از ویژگی های اصلی جدید است ، اما یک تجربه بسیار آشنا است.

این همچنین یک استراتژی در حال تغییر برای مایکروسافت است. مایکروسافت با لیزر متمرکز است و به شما اجازه می دهد بازی های خود را در هر مکانی که هستید با هر دستگاهی که می خواهید انجام دهید. به همین دلیل پخش بازی بسیار مهم است ، زیرا می توانید این بازی ها را روی تلفن هوشمند Android خود نیز انجام دهید. و البته ، ویندوز تقریباً تنها پلتفرم مناسب برای بازی در رایانه های شخصی است ، بنابراین بین Xbox ، Windows و Azure ، مایکروسافت در موقعیتی منحصر به فرد است که باعث می شود آن چیزها با هم کار کنند و تجربه بازی بهتر از هر کس را ارائه دهند.

گیم پلی و عملکرد

احتمالاً ناگفته نماند ، اما این چیز سریع است. واقعاً سریع است. این پردازنده گرافیکی دارای یک پردازنده گرافیکی 12TFLOP با 16 گیگابایت حافظه GDDR6 به همراه پردازنده مرکزی هشت هسته ای Zen 2 است. همچنین ، برای اولین بار ، سرانجام با SSD ارائه می شود. حافظه SSD سریعتر از HDD است و نشان می دهد.

مایکروسافت حتی یک ویژگی به نام Quick Resume دارد که به شما امکان می دهد بازی خود را در همان جایی که متوقف کرده اید انتخاب کنید ، حتی اگر کنسول شما خاموش باشد. Quick Resume مخصوصاً اولین باری که آن را می بینید دیوانه است. به محض این که بازی را راه اندازی می کنید ، بلافاصله در جایی که بودید قرار می گیرید. حتی زمان بارگیری در مقابل آن وجود ندارد. وحشی است ، اما باید این را هم بگویم که زمان بارگذاری به طور کلی در Xbox Series X فوق العاده کوتاه است. این کنسول بسیار لذت بخش است.

اما مهمتر از همه ، شما احتمالاً می خواهید در مورد گیم پلی بازی بدانید. بازی هایی که من انجام داده ام و اکنون می توانم به شما نشان دهم Gears 5 و Forza Horizon 4 هستند، بنابراین فیلم های واقعی گیم پلی چیز جدیدی نیست.

همانطور که مشاهده می کنید ، بازی ها عالی به نظر می رسند. این بازی ها بین نرخ فریم بالا ، HDR و وضوح بالا بسیار جذاب به نظر می رسند. من فکر می کنم تفاوت در Gears 5 بیشتر به چشم می خورد ، اما من می توانم چیزهایی را تصور کنم. من در واقع به طور مکرر Forza Horizon 4 را روی رایانه شخصی خود بازی می کنم ، و از آنجا که می توانم در بالاترین تنظیمات روی کامپیوتر بازی کنم ، احتمالاً تفاوت را در Xbox Series X متوجه نمی شوم. می گویم که زمان بارگذاری در Forza به طرز شگفت انگیزی بود سریعتر از رایانه من ، دارای اس اس دی 1 ترابایتی، پردازنده اینتل Core i9-10900K و گرافیک انویدیا GeForce RTX 2080 Ti.

به طور خلاصه ، شما به همان خوبی که می توانید برسید. شما می توانید با بالاترین وضوح و بالاترین نرخ فریم با رنگ های HDR بازی کنید و هنوز هم به سرعت شعله ور است. RTX 2080 Ti من دارای 11 گیگابایت حافظه GDDR6 است ، در حالی که GPU زیر کاپوت Xbox Series X دارای 16 گیگابایت GDDR6 است.

نتیجه گیری

Xbox Series X بسیار جذاب است. درباره اون هیچ شکی نیست. اگر شما یک کاربر Xbox هستید و یک تلویزیون 4K دارید ، این مرحله بعدی منطقی شماست ، به خصوص اگر Xbox One X را کنار بگذارید. تهیه یک تعداد بازی نیز آسان است. تمام بازی های قدیمی شما فقط روی Xbox Series X کار می کنند و علاوه بر این ، Xbox Game Pass به شما امکان دسترسی به بیش از صد بازی دیگر را می دهد.

برای من ، اینها گزاره های ارزشی آسان هستند. من عاشق این هستم که اگر بازی ای مثل Forza Horizon 4 را در Xbox One خود بخرم ، به طور خودکار بازی بهینه شده را در Xbox Series X دارم و آن را در فروشگاه Microsoft برای رایانه های شخصی ویندوز خود دارم. با تشکر از Xbox Game Pass Ultimate ، من حتی می توانم بازی را روی تلفن خود نیز انجام دهم.

اما مسلماً هنگام ارتقا به نسل جدید می توانید بین Xbox Series X و Xbox Series S یکی را انتخاب کنید و همه چیز درمورد آنچه می خواهید است. اگر به مشخصات موجود در ابتدای این مقاله نگاهی بیندازید ، متوجه خواهید شد که Xbox Series S نه تنها از Xbox One S قدرتمندتر است ، بلکه دارای ابعاد بسیار کوچکتری و سبک تری نیز هست که جالب است. Xbox Series X بزرگ ، بزرگ و سنگین است. قصد ندارید آن را در کوله پشتی بگذارید تا به خانه دوست خود بیاورید.

تفاوت عمده با سری X این است که بسیار قدرتمندتر است. با پردازنده گرافیکی 12TFLOP با حافظه 16 گیگابایتی GDDR6 می تواند بازی های 4K را با نرخ فریم بالا و با رنگ های زیبا HDR انجام دهد. خیره کننده است با سری S نمی تواند از پس رزولوشن های 4K برآید ، اگرچه گمان می کنم ناامید نشوید.

اینجا tl است ؛ دکتر Xbox Series X دارای همان رابط کاربری است و همان بازی ها را (حداقل در حال حاضر) با Xbox One انجام می دهد. اما این بازی ها بهتر به نظر می رسند و کل تجربه خیلی خیلی سریعتر است. این مطمئناً یک ارتقا مناسب است.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی کنسول Xbox Series X مایکروسافت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *