چگونه در ویندوز 10، دیسک USB قابل بون شدن درست کنیم

چگونه در ویندوز 10، دیسک USB قابل بون شدن درست کنیم

شما می توانید انتخاب کنید که می خواهید یک دیسک قابل بوت شدن از USB داشته باشید یا DVD. با این حال USB مزیت هایی مانند سرعت خواندن بالا تر اطلاعات را داراست. به هر حال تصمیم با شماست.
مطمئن شوید که USB یا DVD که انتخاب می کنید تا رسانه ی قابل بوت شدن ویندوز 10 شما باشد، هیچ اطلاعات مهمی داخل خود ندارد، چون این پروسه درایو را فرمت می کند، که یعنی این که هر چیزی که در این دارید را از دست خواهید داد. همچنین مطمئن شوید که این درایو حداقل 4 گیگا بایت حافظه دارد، چون این پروسه به 3 گیگا بایت حافظه نیاز خواهد داشت. با در نظر داشتن این مسائل، این لیست کار هایی ست که برای داشتن یک درایو ویندوز 10 قابل بوت شدن باید انجام دهید.

Windows 10 media creation tool را دانلود کنید. در نظر داشته باشید که این برنامه با ورژن ویندوزتان منطبق باشد. برای یافتن ورژن ویندوزتان در Start> Control panel را تایپ کنید و گزینه System and security را انتخاب کنید و در زیر منوی System، مقدار System type را مشاهده کنید.

زمانی که Media creation tool را نصب کردید، برنامه را راه اندازی کنید. زمانی که از شما پرسیده شد که می خواهید چه کاری انجام دهید، گزینه ایجاد رسانه برای کامپیوتر دیگر را انتخاب کرده و روی گزینه بعد کلیک کنید.

 

چگونه در ویندوز 10، دیسک USB قابل بون شدن درست کنیم

در صفحه ی بعد، زبان مد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین نسخه ی ویندوزتان را که در بالا به آن اشاره کردیم، را انتخاب کنید.

چگونه در ویندوز 10، دیسک USB قابل بون شدن درست کنیم

 

اگر در حال حاضر، از running Windows 7 Starter, Windows 7 Home Basic, Windows 7 Home Premium, Windows 8, Windows 8.1, Windows 8.1 with Bing یا Windows 10 Home استفاده می کنید، نسخه ی Windows 10 Home را انتخاب کنید.

اگر در حال حاضر، از 7 Professional, Windows 7 Ultimate, Windows 8 Pro, Windows 8.1 Pro, Windows 8 Professional, Windows 8.1 Professional with Media Centre, Windows 10 Pro استفاده می کنید، نسخه ی Windows 10 Pro را انتخاب کنید.

اگر در حال حاضر، از Windows 8 Single Language, Windows 8.1 Single Language, Windows 8 Single Language with Bing استفاده می کنید، نسخه ی Windows 10 Home Single Language  را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  Firefox 40 از ویندوز 10 پشتیبانی میکند

اگر در حال حاضر، از running Windows 8 Chinese Language Edition, Windows 8.1 Chinese Language Edition, or Windows 8 Chinese Language Edition with Bing استفاده می کنید، نسخه ی Windows 10 Home China  را انتخاب کنید.

چگونه در ویندوز 10، دیسک USB قابل بون شدن درست کنیم

اگر در حال درست کردن دیسک USB قابل بوت شدن ویندوز 10 هستید، گزینه ی USB flash drive را انتخاب کنید و گزینه ی Next را انتخاب کنید.

اگر می خواهید دیسک قابل بوت شدن USB و DVD ویندوز 10 را ایجاد کنید، ISO file را انتخاب کنید. مطمئن شوید که فایل ISO را که با ورژن ویندوز 10 شما سازگار است، را دارید. فایل های ISO، عکس هایی از فایل های ست آپ هستند و فایل های ISO ی ویندوز 10 در ماکروسافت موجود هستند.

زمانی که Windows 10 media creation tool کارش را تمام کرد، باید یک درایو DVD یا یک دیسک USB قابل بوت شدن ویندوز 10 داشته باشید، که به انتخاب خودتان بستگی دارد.

اگر در هر کدام از مراحل بالا مشکلی داشتید، شما در حال استفاده از برنامه ی ابزار USB یا DVD ویندوزی هستید که برای ویندوز 7 طراحی شده است اما ویندوز 10 را نیز به اندازه ی کافی ساپورت می کند. اگر مشکلی داشتید به راحتی می توانید از فایل های ISO ویندوز 10 استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه در ویندوز 10، دیسک USB قابل بون شدن درست کنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *