چگونه حالت مهمان را در گوگل کروم فعال کنیم؟

چگونه حالت مهمان را در گوگل کروم فعال کنیم؟

گوگل کروم یکی از محبوب ترین مرورگر های اندورید، آی او اس و ویندوز است. دوست داشتمیست چون خوب کار میکند و به شما اجازه میدهد تنظیمات و اطلاعات دیگر مرورگر را به پلت فرم های دیگر منتقل کنید. با این که هیچ شکی در مورد کارایی این مرورگر وجود ندارد، ممکن است زمانی که شما تنها فردی که از کامپیپتر استفاده میکند نباشید، شما را دچار مشکل کند.

اگر شخص دیگری گوشی شما را بگیرد و بخواهد با آن از گوگل کروم استفاده کند، به تمام پاسورد هایی که ذخیره کردید نیز دسترسی خواهد داشت. مشکل دیگر این است که اگر شما، همانند ما، زمان زیادی صرف کرده باشید که این مرورگر دقیقا مطابق نیاز و علاقه شما باشد، شاید نخواهید شخص دیگری چیزی را عوض کند. اگر با یک اکانت گوگل وارد دو دستگاه شده باشید، اگر اکستنسیونی را روی یک کامپیپتر پاک کنید روی کامپیوتر دیگر نیز باز خواهد شد. پس خیلی سخت نیست اگر بخواهیم تصور کنیم که چه حالی پبدا میکنیم اگر شخصی تمام بوک مارک ها و اکتنسیون های مهممان را حذف کند و شما مجبور شوید که از اول تمام آن کار ها انجام دهید.

برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی، میتوانید حالت مهمان را قبل از این که بخواهید گوشیتان را به کسی بدهید، فعال کنید. این به اطرافیانتان اجازه میدهد که بدون دستکاری در تنظیمات گوگل کرومتان، از آن استفاده کنند. در اینجا یاد میگیرید که چگونه آن را فعال کنید.

ویندوز و مک

قدم های فعال کردن حالت مهمان در گوگل کروم برای هر دو ویندوز و مک یکسان است.

۱. گوگل کروم را باز کنبد.

در قسمت بالا سمت راست، نام شخصی را که اکانت گوگلش در مرورگر ثبت است میبینید، که لینک شده است. روی نام کلیک کنید.

۳. روی تغییر کاربر کلیک کنید.

۴. روی مرورگر به عنوان یک مهمان کلیک کنید.

۵. این کار یک پنجره جدید باز میکند که در آن، شما قادر به دسترسی به هیچ کدام از اطلاعات مرورگرتان را ندارید. حالت مهمان مانند حالت مخفی ست، که تاریخچه مرور و کوکی ها را نگه نمیدارد. تنها تفاوت آن این است که در حالت میهمان شما حتی به بوکمارک ها و اطلاعات دیگر هم دسترسی ندارید.

بیشتر بخوانید  چگونه به صورت دستی اکتنسیون های گوگل کروم را آپدیت کنیم؟

متاسفانه، راه حل در اندروید و آی او اس کمی پیچیده تر است. این روش که در پایین توضیح داده شده است، کمی دردسر دارد اما فعلا بهترین روش انجام کار است.

آی او اس

از این قدم ها در گوگل کروم آیفون و آیپد استفاده کنید.

۱. گوگل کروم را باز کنید.

۲. روی سه نقطه عمودی در بالای صفحه سمت راست بروید.

۳. روی تنظیمات بروید.

۵. روی مدیریت اکانت ها بروید.

۶. روی استفاده از گوگل بدون اکانت گوگل بزنید.

۷. این کار باعث میشود که به روز رسانی اطلاعات دستگاه آی او اس متوقف شود. میتوانید بوکمارک ها و یا هر چیز دیگری که نمیخاهید کسی آنها را دستکاری کند.

۸. وقتی آن شخص گوشی شما را باز میگرداند، شما میتوانید به سرعت با وارد شدن به اکانت گوگلتان، تمام اطلاعاتتان را باژیابی کنید. شماره های ۱ تا ۵ را دنیال کنید، بعد اکانت گوگل خود را اکانت انتخاب کنید، یا روی گذینه اضافه کردن بروید.

اندروید

۱. گوگل کروم را باز کنید.

۲. روی سه نقطه عمودی در بالای صفحه سمت راست بروید.

۳. روی تنظیمات بروید.

۴. روی نام اکانت گوگلتان و آدرس ایمیلی که در بالا قرار دارد بزنید.

۵. روی دکه آبی بزنید تا همگان سازی متوقف شود.

۶. این کار باعث میشود دیگر اطلاعاتتان با گوگل اکانتتان همگان نشود. حالا میتوانید هر تغییری که میخواهید روی گوسشیتان اعمال کنید، بدون این  که تنظیمات دستگاه های دیگر را تحت تاثیر قرار دهید.

۷. زمانی که دیگر نیازی به حالت مهمان نداشتید، میتوانید به سرعت با دنبال کردن ۱-۴ روی دکمه آبی رنگ بزنید و دوباره همگان سازی را شروع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : چگونه حالت مهمان را در گوگل کروم فعال کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *