چگونه بدون دوری از اجتماع، تکنولوژی را به آغوش بکشیم

چگونه بدون دوری از اجتماع، تکنولوژی را به آغوش بکشیم

دنیای امروز دستخوش تغییرات بسیاری شده است که سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده. برای شروع می توان به بهبودی رو به رشد در مقابله با تغییرات آب و هوایی، حقوق و عدالت و رشد اخلاقی بازار اشاره کرد. تمام این تغیرات به نحوی با علم و تکنولوژی مرتبط هستند، برخی بیشتر از بقیه.
ما در حال حاضر در حال مشاهده ی رشد سنتی تکنولوژی هستیم – با پردازش اطلاعات توسط کامپیوتر ها به روش های جدید و قدیمی. ما همچنین شاهد تکنولوژی های نتفاوتی مانند زیست مهندسی هستیم. اما تکنولوژی قدیمی با جدید در این جا مسئله نیست. سوال این است که آن ها چگونه باعث تغییررفتار انسان ها شده اند.
تکنولوژی خوب، تکنولوژی بد
پیشرفت ها در تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برای بهتر کردن زندگی ما بسیار مهم هستند و به ما نشان می دهند که چگونه باید خود را برای آینده آماده کنیم. برای مثال، حکومت دموکراتیک تمام راجع به این است که دیدگاه های متضاد در جامعه و در بخش های مختلف دولت آزادانه بیان شوند، اینترنت به ما اجازه ی دریافت و انتشار چنین اطلاعاتی را می دهد.
به همین ترتیب، امنیت عمومی به داشتن اطلاعات مناسب راجع به خطرات و تهدیدات احتمالی بستگی دارد.
در حای که علم و تکنولوژی به ما ابزاری برای بهبود وضعیتمان می دهند، آن ها و کسانی که از آن ها استفاده می کنند با مشکلات جدی نیز مواجه هستند. تکنولوژی ما را به هم متصل می کند اما از طرفی دیگر ما را در مقابل حملات سایبری آسیب پذیر می کند.
همین طور در زیست شناسی،ما می توانیم به تصحیح فیزیکی، تعمیر و بهبود وضعیت جانوران بپردازیم، چه جایگزینی یک جزء قدیمی باشد و چه ساختن یک عضو جدید. اما ما باید مشکلات پیرامون اصول اخلاقی و امنیت را نیز در نظر بگیریم. بحث راجع به بهره وری از آزمایشات تابعی که به جانوران بیماری می دهند تا ما به توانیم آن ها را مطالعه کنیم، نمونه ی مناسبی برای این موضوع است.
این که امنیت جهانی تا چه حد تحت تاثیر علم و تکنولوژی آسیب ببیند تا حد زیادی به خود ما بستگی دارد. و همان طور که ویلیام نوردهاس در سال 1982 به ما هشدار داد، این خود بخشی از مشکل است. گزارش می گوید که ما باید به یک منطق اخلاقی برسیم و آن را هنگام ساخت سیستم، به وجود آوردن اطلاعات، و مدل های ایجاد منترل، در نظر داشته باشیم.
این یعنی این که مسئله اخلاقی را هنگامی که به آینده فکر می کنیم مد نظر داشته باشیم. نویسنده می خواهد که بحث راجع به اخلاق جهانی جدی تر گرفته شود.
در پایان، زمانی که به رابطه با علم و تکنولوژی بر می خوریم، باید راجع به این فکر کنیم که چگونه با این پیشرفت ها برخورد کنیم. تا زمانی که این اتفاق رخ نداده است، یک دنیای امن و موفق، توهمی بیش نخواهد بود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه بدون دوری از اجتماع، تکنولوژی را به آغوش بکشیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *