بررسی دوربین DJI Pocket 2

این یک سال قدیمی خنده دار بوده است که تعدادی از شرکت ها چیزهای جدید مختلفی را امتحان کرده اند. برای DJI ، گرچه بیشتر به خاطر تازه سازی و به روزرسانی محصولات موجود بوده است، اما این مارک تجاری است که پیشرفت کرده است. ما شاهد بوده ایم که محصولات با مارک Osmo به طور کامل مانیتور Osmo را از دست می دهند ، در حالی که پیگیری های Mavic Mini به سادگی Mini 2 است.

محصولی که در سری جدید دوربین های sans-Osmo جای می گیرد ، Pocket 2 است. این محصول جانشین سیستم دوربین و گیمبال Osmo Pocket است که از سال 2019 راه اندازی شد. مدل جدید همه چیزهای خوب را از نسخه اصلی نگه می دارد، اما باعث افزایش آن می شود داخلی و آن را حتی بیشتر متنوع با برخی از ماژول های طرفدار فکر.

توانایی حمل عالی

  • ابعاد 124*38*30 میلیمتری با وزن 117 گرمی
  • تثبیت کننده گیمبال 3 محوره

بزرگترین شادی و بزرگترین قرعه کشی Pocket 2 همان جیب Osmo اول است: قابلیت جیب زدن آن. ببینید آنها در آنجا با این اسم چه کردند؟ این واقعیت است که DJI این دوربین تثبیت شده روی گیمبال را ایجاد کرده است که به اندازه کافی کوچک است و می توانید آن را در جیب خود بگذارید و با آن راه بروید. این یک گیمبال دستی ناخوشایند Ronin-esque برای یک دوربین کامل نیست ، این یکی از راحت ترین دوربین های فیلمبرداری در اطراف است.

طول Pocket 2 تقریباً به اندازه یک گوشی هوشمند است ، اما به وضوح پهنای آن بسیار کمتر است و همراه با یک محافظ سخت محافظ است که می توانید به راحتی آن را به داخل بلغزانید ، به طوری که وقتی آن را فقط در جیب یا کیف خود می اندازید ، صدمه نمی بیند

در کل سه دکمه برای کنترل آن دارید. دو نفر از آنها در زیر صفحه نمایش لمسی کوچک در قسمت جلو قرار گرفته اند. یکی برای ضبط شروع / توقف ، دیگری نوعی چند منظوره است که شما بیشتر از آن برای نوردهی دوربین استفاده خواهید کرد و یا با ضربه زدن دو یا سه ضربه آن را در حدود 180 درجه دور می زنید. تنها دکمه دیگر در کناره است که دکمه روشن / خاموش است. اندازه Pocket 2 فقط آن را به جیب نمی آورد ، همچنین به این معنی است که می توانید هنگام فیلمبرداری آن را نگه دارید و خسته نمی شوید. سبک است و گرفتن آن آسان است. به علاوه ، این واقعیت که شما آن را به شما تحمیل کرده است نیز بدان معنی است که فاکتور دسترسی آسان را دارد. سریع شلاق زدن ، روشن کردن و شروع به ضبط کردن است.

از برخی جهات ، این بدان معنی است که راحت تر از استفاده از تلفن هوشمند است. مخصوصاً اگر آن فیلم صاف و تثبیت شده جسمی را بخواهید که فقط از یک دست و پا مکانیکی تهیه کنید. بهترین گزینه بعدی شما چیزی مانند OM 4 ، جدیدترین گوشی هوشمند DJI است ، اما این بسیار بزرگتر و راحت تر است که با آن راه بروید. اگرچه سازندگان تلفن نیز به پاکت فشار می آورند ، مانند دوربین gimbal در Vivo X51.

البته ، آن صفحه لمسی در قسمت جلوی Pocket 2 وجود دارد که – اگرچه به عنوان مانیتور خود عمل می کند – همچنین نحوه دسترسی به برخی از تنظیمات دیگر در صورت عدم اتصال تلفن هوشمند است. برای دسترسی به تنظیمات مختلف می توانید انگشت خود را به سمت بالا ، پایین ، چپ یا راست بکشید، چه برای انتخاب وضوح فیلم و نرخ فریم و چه برای رفتن به یک تنظیم عکسبرداری دیگر مانند slow-mo یا timelapse.

 

طراحی ماژول شگفت انگیز

  • آداپتور اتصال تلفن هوشمند
  • دسته کوچک با پایه میکروفون / سه پایه بی سیم
  • باتری 875 میلی آمپری- برای ضبط فیلم 140 دقیقه مناسب است

آنچه در مورد Pocket 2 جالب است ، گسترش مدولار بودن آن است. شما می توانید با استفاده از یک آداپتور کوچک ، یک تلفن را به دوربین متصل کنید ، همانطور که می توانستید با نسخه اصلی آن ، به شما امکان استفاده از یک نمایشگر بسیار بزرگتر به عنوان نمایشگر را بدهد ، نه اینکه بخواهید از یک مربع کوچک استفاده کنید.

این کار نیاز به نصب یک برنامه در تلفن شما دارد ، اما وقتی این کار را انجام دادید ، یک روش ساده تر برای کنترل همه تنظیمات مختلف ، از جمله فعال کردن ویژگی ActiveTrack برای موضوعات زیر ، به شما ارائه می شود. اما اگر Creator Combo را بدست آورید ، لوازم جانبی دیگری نیز خواهید داشت که می توانید به قسمت پایین جیب 2 ضربه بزنید. یکی به شما امکان می دهد سه پایه کوچک تاشو را وصل کنید ، بنابراین دستگاه می تواند خود را تحمل کند. مورد دیگر یک کیت میکروفون بی سیم است ، به این معنی که می توانید یک میکروفون را برای خود قفل کنید و آن را به صورت بی سیم با Pocket 2 جفت کنید – که اگر بخواهید خودتان را ضبط کنید که با دوربین ضبط می کنید بسیار مفید خواهد بود.

در هنگام آزمایش ما عمر باتری هرگز نگران کننده نبود. ما می توانیم به راحتی Pocket 2 را برای یک بعد از ظهر تیراندازی بیرون بیاوریم ، سپس بدون نگرانی در مورد طول عمر آن ، تقریباً دو ساعت فیلمبرداری کنیم. این نوع آرامش ذهنی بی ارزش است. اگر کمی خراب هستید و باید این کار را انجام دهید ، استفاده از کابل USB Type-C به اندازه کافی آسان است. یک بسته باتری پشتیبان با خود ببرید و به راحتی آن را پر می کنید.

بیشتر بخوانید  از پهپاد DJI Mini 2 SE رونمایی شد

 

تصاویر و ویدئو

  • حسگر 64 مگاپیکسلی ، سنسور CMOS 1 / 1.7 اینچی، دیافراگم f / 1.8 ، میدان دید 93 درجه
  • حرکت آهسته ، تایم لپس و حرکت متحرک
  • 4K تا 60fps ، فیلمبرداری HDR با سرعت 2.7k

همانطور که قبلاً در مورد DJI اشاره کردیم ، بهترین ویژگی های آن ویژگی هایی است که به شما امکان می دهد نوعی فیلم را که واقعا سخت است در حالی که فقط تلفن هوشمند یا دوربین اختصاصی خود را در دست دارید ضبط کنید. این عناصر مانند ویژگی ActiveTrack خودکار Pocket 2 است که روی سوژه قفل می شود ، یا مواردی مانند motionlapse که به شما امکان می دهد بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت دوربین موتوری ، یک تایم لپس متحرک را بگیرید.

به عنوان مثال ، یک ویژگی وجود دارد که به شما امکان می دهد هر زمان که از خود فیلم می گیرید ، به صورت خودکار روی صورت قفل شوید. بنابراین اگر با ضمیمه میکروفن بی سیم در حال انجام کار با دوربین هستید ، می توانید آن را داشته باشید تا دوربین بدون توجه به میزان حرکت بازوی شما ، هرگز دید شما را از دست ندهد و شما را در قاب نگه دارد.

هنگام فیلمبرداری ، گیمبال سه محوره به طور خودکار فیلم شما را تثبیت می کند ، چه با هدف حرکت کنید و چه فقط برای تسکین لرزش طبیعی دست. برای حرکت عمدی شما همچنین می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید در حالت “دنبال کردن” با شما حرکت کند یا اینکه می خواهید هنگام حرکت در همان جهت نگاه کند.

آنچه شما در صورت بررسی برخی از نمونه فیلم های موجود در فیلم فوق ، متوجه خواهید شد این است که – اگر با دوربین راه می روید، با هر برخورد پا به زمین همچنان حرکتی مشاهده خواهید کرد. هنوز می توانید بگویید شخصی که دوربین را در دست دارد راه می رود ، اما حرکت دیگر در این بین روان و بدون لرزش است. به همین ترتیب ، وقتی دوربین را به صورت دستی متحرک و حرکت می دهید ، حرکت واقعاً روان است.

حرکت بین مناطق تاریک و تاریک یک صحنه منجر به تنظیم صاف نوردهی نیز می شود. بنابراین شما آن جلوه تاریک به نور را ندارید ، بلکه به محض اینکه می فهمد صحنه بسیار روشن تر شده است ، به تدریج تغییر مکان می دهد تا مطمئن شوید که بیش از حد در معرض آن نیست.

به طور کلی فیلم نیز عالی به نظر می رسد. تیز ، با رنگ های غنی اما طبیعی و از نظر پردازش بیش از حد رنج نمی برد. هیچ کنتراست و اشباع بیش از حد وجود ندارد. تنها زمانی که تغییر می کند، رفتن به حالت حرکت آهسته است. همانطور که سالهاست با چندین تلفن هوشمند مشاهده کرده ایم ، تغییر در این حالت منجر به ایجاد تصویری خشن و تاریک می شود که به نظر روشن و رنگارنگ نمی رسد. انتقال بین هایلایت ها و سایه ها در هیچ جایی به این راحتی نیست. هنوز هم ، در صحنه هایی با نور یکنواخت می توانید ویدیوی حرکت آهسته با ظاهری زیبا داشته باشید.

Pocket 2 نیز عکس های خوبی را با یک خرج کردن می گیرد ، ویژگی های مشابه را در نور خوب ، با رنگ و جزئیات عالی نشان می دهد. تنها مسئله ای که – هنگام عکسبرداری در حالت اتوماتیک – پیدا کردیم ، مربوط به نور پس زمینه شدید بود. به نظر می رسد که دوربین با این توانایی دارد که بتواند قسمت های واقعاً روشن یک تصویر را یکنواخت کند. گرفتن یک عکس سلفی با خورشید پشت سر ما باعث ایجاد یک پس زمینه بیش از حد با برخی از شعله های لنز شد.

نتیجه گیری

DJI Pocket 2 از آنچه در مورد Osmo Pocket اول بسیار جالب بود استفاده می کند و با ارائه فیلم های 4K تا 60 فریم در ثانیه آن را بهتر می کند. با استفاده از ActiveTrack ، تثبیت کننده مکانیکی و طرحی که به راحتی به جیب شما فرو می رود ، به سرعت برای کیف دوربین هر فیلمبردار ضروری است.

بهترین ویژگی های Pocket 2 ویژگی هایی است که در مورد نسل اول از آن لذت می بریم: داشتن یک دوربین تثبیت شده مکانیکی که به راحتی در جیب شما جای می گیرد. برای این جدیدترین جنس، این قابلیت را دارید که می توانید در چندین رزولوشن جدید و نرخ فریم و همچنین HDR (با وضوح 2.7k) ، به علاوه باتری که می تواند بیش از دو ساعت از فیلمبرداری عبور کند ، عکس بگیرید.

صفحه لمسی و همچنین ماژول قابل جابجایی که در قسمت پایین آن برای لوازم جانبی اضافی ارائه می شود ، کمی ساده هستند ، اما به طور کلی ، Pocket 2 ترکیبی عالی از عملکرد و راحتی را ارائه می دهد. هیچ چیز کاملاً مشابه آن در بازار وجود ندارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی دوربین DJI Pocket 2

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *