چند روش کاربردی برای تدوین عکس های بد

عکاسی دیجیتال این رسانه را دموکراتیک کرده است. تعداد بیشتری از افراد بیشتر از هر زمان دیگری عکس می گیرند و آنها آنها را به تعداد آنلاین و با دوستان و خانواده خود به اشتراک می گذارند. اگر تصاویر شما به اندازه سایر تصاویر که به صورت آنلاین می بینید خوب نیست ، مقصر دانستن آن بر روی دوربین (یا تلفن هوشمند) آسان است ، اما با پیروی از چند دستورالعمل می توانید کیفیت عکس های فوری خود را بهبود ببخشید، بدون نیاز به بزرگ کردن عکس دلار برای یک دوربین جدید. دفعه دیگر که برای گرفتن دنیای اطراف خود بیرون می روید ، این 10 نکته آسان را در ذهن داشته باشید. و اگر نکاتی دارید که به شما در گرفتن عکس بهتر کمک کرده است ، لطفاً آنها را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

1. ترکیب اصلی را پایین بیاورید

قلب یک عکس ترکیب آن است – موقعیت عناصر مختلف در یک قاب. راحت ترین قانون کلی برای یادگیری و به خاطر سپردن قانون سوم است. در واقع ، شما می خواهید قاب خود را به 9 مربع با اندازه تقریباً یکسان تقسیم کنید. موضوع عکس خود را در امتداد این خطوط و تقاطع ها تراز کنید و تصویر اصلی را که روی این نه جعبه تقسیم شده تصور کنید. این به شما یک عکس نمایشی و جالب تر از تصویری می دهد که در آن سوژه واقع شده است. بسیاری از دوربین ها و تلفن های هوشمند دارای یک سوم قانون شبکه هستند که می توانید هنگام عکسبرداری آنها را فعال کنید.

2. جبران نوردهی را تنظیم کنید

تا زمانی که در حالت دستی کامل عکاسی نمی کنید ، دوربین دیجیتال شما تصمیماتی را اتخاذ می کند که میزان نوردهی عکس را تعیین می کند – به انگلیسی ، نحوه روشن یا تاریک بودن عکس. به طور کلی ، یک دوربین به یک صحنه نگاه می کند و سعی می کند نوردهی مناسب را بر اساس نور صحیح کارت خاکستری تعیین کند ، به همین دلیل حالت های صحنه خاصی برای برف وجود دارد؛ بدون آنها ، دوربین سعی می کند برف سفید را خاکستری کند .

اگر عکسی بیش از حد روشن یا تاریک باشد ، می توانید ده ها حالت صحنه را که در دوربین های عکاسی مدرن وجود دارد ، جستجو کنید یا کمی جبران نوردهی را بگیرید. بسیاری از دوربین ها برای این کار یک دکمه یا شماره گیر فیزیکی دارند که با علامت +/- مشخص می شود. اگر عکس شما خیلی تاریک است ، مقیاس را به بالای صفر برسانید. اگر خیلی سبک است ، آن را کمی به سمت پایین حرکت دهید.

3. حالت مناسب را انتخاب کنید

به احتمال زیاد دوربین شما دارای چندین حالت عکسبرداری است ، از عملکرد کاملاً خودکار گرفته تا حالتهای صحنه بسیار خاص. اگر در حال عکسبرداری سریع هستید ، می توانید دوربین را در حالت اولویت شاتر، و برای سوژه های واقعاً سریع (مانند مرغ مگس خوار زیر) از سرعت کمتری برای انجماد حرکت استفاده کنید ، یا از یک سرعت طولانی تر برای اضافه کردن تاری حرکت به بال های منفجر.

در نور کم می توانید از حالت اولویت دیافراگم استفاده کنید تا مطمئن شوید بیشترین میزان نور به لنز وارد می شود یا اگر در حال عکس گرفتن از مناظر روی سه پایه هستید می توانید عنبیه لنز را ببندید تا عمق بیشتر شود در میدان ، نگه داشتن همه چیز در تمرکز شدید از پیش زمینه تا افق. اگر یک تیرانداز DSLR باشید ، به احتمال زیاد از حالت های A یا S استفاده خواهید کرد، در حالی که دوربین های عکاسی و عکسبرداری اغلب از حالت های خاص تری برخوردار هستند که فعالیت هایی مانند ورزش ، استفاده در نور کم یا عکسبرداری منظره را تأمین می کنند.

4. به روشنایی فکر کنید

هنگام عکس گرفتن به میزان نور و محل تولید آن توجه کنید. اگر مشغول عکاسی در فضای باز هستید ، مراقب باشید از شخصی که خورشید در پشت اوست عکس نگیرید ، مگر اینکه بخواهید با مقداری شعله ور نمایشی پرتره بسازید. اگر در جلوی یک بنای یادبود یا یک مکان عکاسی عکاسی می کنید و می خواهید از قرار گرفتن در معرض نور زیاد عکس بگیرید ، به جای آن از فلش پر استفاده کنید تا موضوع با نور پس زمینه به اندازه پس زمینه روشن شود. ممکن است مجبور شوید فلش را به صورت دستی فعال کنید ، زیرا احتمال زیادی وجود دارد که دوربین فکر کند که این کار در یک روز روشن غیرضروری است.

5. عاقلانه از Flash خود استفاده کنید

بسیاری از عکسها با شلیک بسیار نزدیک به سوژه خنثی شده اند. اگر هنگام عکسبرداری از دوستان و خانواده شما مانند Casper the Friendly Ghost به نظر می رسند ، احتمال اینکه هنگام عکسبرداری از عکس های خود بسیار نزدیک باشید بسیار نزدیک هستید. در صورت نیاز به فعال سازی فلاش ، کمی نسخه پشتیبان تهیه کرده و بزرگنمایی کنید تا از کادر بندی مناسب برخوردار شوید. اگر همه چیز هنوز خیلی روشن است، یا خیلی تاریک است، بررسی کنید و ببینید آیا جبران فلاش گزینه ای است یا خیر. بسیاری از دوربین ها به شما امکان می دهند تا قدرت فلاش را تنظیم کنید ، که می تواند به تعادل بهتر عکس های کمکی شده شما کمک کند. اضافه کردن کمی نور باعث می شود که سایه ها پر شده و در نتیجه عکس با ظاهری طبیعی تر ایجاد شود.

بیشتر بخوانید  با کمک snooperscope عکاسی در شب بهتر می شود

6. دیدگاه خود را تغییر دهید

بیشتر اسلحه شکن ها و مبتدیان روی دو پا می ایستند و از سطح چشم عکس می گیرند. اگرچه این برای بسیاری از تصاویر مناسب است ، اما همیشه ایده آل نیست. اگر دوربینی با صفحه کج تهیه کرده اید ، می توانید از زاویه کم یا زیاد به راحتی عکس بگیرید تا دید متفاوتی نسبت به سوژه خود داشته باشید.

اگر LCD کج ندارید ، به فکر پایین آمدن بر روی زمین باشید تا بهترین عکس های حیوانات خانگی و کودکان نوپا را بگیرید – شما می خواهید دوربین در سطح چشم آنها تصویری برجسته داشته باشد. لازم نیست برای هر عکس با دوربین دیجیتال هزینه کنید ، بنابراین با زاویه های مختلف و موقعیت های دوربین بازی کنید تا جایی که یکی را پیدا کنید که لحظه ای را ضبط کند و از جمعیت دور شود.

7. تراز سفیدی خود را تماشا کنید

دوربین شما بر اساس نوع نوری که در آن عکاسی می کنید ، سعی می کند تعادل رنگ سفید را به طور خودکار تنظیم کند. نورهای مختلف انواع مختلفی از رنگ را ایجاد می کند – نور خورشید بسیار آبی است ، نور تنگستن زرد و فلورسنت کمی سبز است. در بسیاری از مواقع ، دوربین به طور خودکار نوع نورپردازی را تشخیص می دهد و رنگ عکس ها را طوری تنظیم می کند که طبیعی به نظر برسند.

اما وقتی White Balance درست نیست ، می توانید نتیجه ای مانند آنچه در بالا می بینید بدست آورید، تصویر سمت چپ به درستی متعادل است و تصویر سمت راست کاملاً خاموش است. اگر در زیر نور مختلط عکاسی می کنید ، یا اگر دوربین در تشخیص مسائل دشوار است ، می توانید تراز سفیدی را به صورت دستی تنظیم کنید. برای تنظیم این قسمت ، در بیشتر نقاط و شاخه ها باید به منوی عکسبرداری بروید ، اما بسیاری از DSLR ها دارای یک دکمه اختصاصی تعادل سفید (White Balance) هستند که غالباً دارای برچسب “WB” هستند. بعداً می توانید در برنامه های ویرایش عکس Mac یا Windows رنگ را اصلاح کنید ، اما اگر در وهله اول تعادل رنگ سفید را درست بدست آورید ، عکس هایی با ظاهری بهتر خواهید داشت.

8- از سه پایه یا مونوپاد استفاده کنید

بعضی اوقات ، بهترین راه برای گرفتن ضربه عالی این است که کمی بیشتر وقت بگذارید. استفاده از سه پایه به شما امکان می دهد قاب بندی را تنظیم کنید ، و به شما کمک می کند – همراه با تایمر خودکار دوربین – برای گرفتن عکس از شما و بچه ها در مقابل Mount Rushmore. اگر یک کاربر هدفمند باشید ، می توانید با یک سه پایه ارزان قیمت کنار بیایید ، اگرچه کمی بیشتر صرف مارک تجاری مانند Manfrotto یا MeFoto نسبت به مارک های معامله ای که در اینجا پیدا خواهید کرد ، ناامیدی بسیار کمتری به همراه خواهد داشت. پنج محلی و سکه. کاربران DSLR قطعاً باید در انتخاب یک سه پایه دقت کنند ، زیرا مجموعه ای از پایه ها و سرهایی که به اندازه کافی محکم باشند تا دوربین را نگه دارند ، از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

اگر بیشتر اهل تیراندازی با اسلحه باشید ، یک مونوپاد – که دقیقاً مانند صداهای آن است ، یک سه پایه با دو پایه از دست رفته – به شما در تثبیت عکس ها کمک می کند. یک مونوپاد برای استفاده در باغ وحش ها و رویدادهای ورزشی بسیار مناسب است ، برای ایجاد ثبات در دوربین – بدون تنظیم و خرابی گاه و بی گاه مورد نیاز با سه پایه خوب ، با دو پایه شما تکمیل می شود.

9. انتخابی باشید

هنگام عکسبرداری دیجیتالی ، گرفتن صدها عکس در چند ساعت کار آسانی است. اما فقط کارت حافظه خود را رها نکنید و همه تصاویر را در فیس بوک بارگذاری کنید. باید مدتی را به مرور عکسهای خود اختصاص دهید تا بتوانید عکسهای زائد را حذف کرده و عکسهایی را که ممکن است خارج از فوکوس باشند و یا بد ترکیب شده اند دور بریزید. بهتر است چند ده عکس عالی توسط خودشان ارسال شود تا همان عکس های خوب که در میان صدها عکس نه چندان خوب پنهان شده اند.

10. فراموش نکنید که پس از پردازش

استفاده از نرم افزار را برای سازماندهی و ویرایش عکس های خود در نظر بگیرید. Apple Photos و Microsoft Photos از سازمان اساسی و همچنین تعدادی ابزار ویرایش پشتیبانی می کنند. اگر بیشتر ویرایشگر تلفن هستید ، VSCO یا Snapseed را بررسی کنید. انجام برخی ویرایش های بسیار اساسی بر روی عکس می تواند به شدت باعث بهبود کیفیت آن شود. کمی برش می تواند به ترکیب کمک کند و همچنین می توانید یک عکس را بچرخانید تا خطوط افق مستقیم باشد. گرفتن عکسهای عالی در دوربین یک هدف عالی است. کمی از روتوش هیچ ضرری ندارد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چند روش کاربردی برای تدوین عکس های بد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *