چرا واتساپ با وایفای کار نمی کند؟

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

واتس‌اپ با ویژگی‌های جدیدی مانند انجمن‌ها، نظرسنجی‌ها و آواتارها همچنان رقابت را از بین می‌برد. اما همه افزودنی‌های جدید زمانی که برنامه نتواند وظایف اصلی را انجام دهد بی‌ربط هستند. گاهی اوقات، برنامه در Wi-Fi کار نمی کند اما به طور معمول روی داده های تلفن همراه کار می کند. در اینجا بهترین راه ها برای رفع عدم کارکرد واتس اپ در وای فای آورده شده است.

کار نکردن واتساپ

شما معمولاً برای ذخیره داده های تلفن همراه به یک شبکه وای فای خانگی یا اداری متصل می شوید. عدم دریافت یا ارسال پیام واتس اپ از طریق وای فای منجر به ناراحتی می شود. قبل از روشن کردن داده تلفن همراه، از ترفندهای زیر برای رفع عدم کارکرد واتس‌اپ در شبکه وای فای استفاده کنید.

اتصال وای فای را بررسی کنید

ابتدا باید اتصال Wi-Fi را بررسی کنید. اگر با همه برنامه های نصب شده روی گوشی خود با مشکل مواجه هستید، مشکل در وای فای است نه واتس اپ. برای رفع مشکل می توانید سیستم عامل روتر را مجددا راه اندازی و به روز کنید.

همچنین می‌توانید طرح وای‌فای را بررسی کرده و مابقی هزینه‌ها را پرداخت کنید. اگر از روتر وای فای دو بانده استفاده می کنید، برای سرعت مطمئن و سریع اینترنت به فرکانس وای فای 5 گیگاهرتز متصل شوید.

 غیرفعال کردن حالت داده کم برای وای فای (آیفون)

وقتی حالت داده کم فعال است، iOS به‌روزرسانی‌های خودکار و کارهای پس‌زمینه مانند همگام‌سازی عکس و دانلودها را متوقف می‌کند. ممکن است با عملکرد واتساپ نیز تداخل داشته باشد. می توانید حالت کم داده را برای اتصال وای فای ترجیحی خود غیرفعال کنید.

مرحله 1: تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

مرحله 2: منوی “Wi-Fi” را انتخاب کنید.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

مرحله 3: روی “i” ضربه بزنید تا منوی اطلاعات باز شود.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

مرحله 4: کلید کنار گزینه “Low Data Mode” را خاموش کنید.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

تنظیم مجدد اتصال شبکه (اندروید)

می‌توانید اتصال شبکه را از منوی تنظیمات اندروید بازنشانی کنید و مشکلاتی مانند کار نکردن واتس‌اپ روی Wi-Fi را برطرف کنید.

مرحله 1: تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

مرحله 2: «Network & internet» را انتخاب کنید.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

مرحله 3: روی اینترنت ضربه بزنید.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

مرحله 4: برای بازنشانی اتصال شبکه، روی نماد تنظیم مجدد در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

حذف سرورهای DNS سفارشی (دسکتاپ)

آیا واتس اپ روی وای فای روی دسکتاپ کار نمی کند؟ تنظیمات DNS سفارشی ممکن است ترافیک را مسدود کرده و بر عملکرد WhatsApp در وب تأثیر بگذارد. برای تنظیم تنظیمات پیش فرض DNS مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: کلیدهای Windows + I را فشار دهید تا برنامه تنظیمات باز شود.

مرحله 2: روی Network & internet در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید و روی Properties در قسمت سمت راست کلیک کنید.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

مرحله 3: دکمه ویرایش را در کنار «DNS server assignment» انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  Wi-Fi Aware برنامه ای برپایه موقعیت یابی بدون استفاده از GPS

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

مرحله 4: از منوی کشویی روی “Automatic” کلیک کنید و روی Save کلیک کنید.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

از اتصال VPN استفاده کنید

اگر ISP (ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی) محلی شما واتس‌اپ را به دلایلی مسدود کند، برنامه روی Wi-Fi کار نخواهد کرد. اگر همچنان می خواهید از WhatsApp استفاده کنید، باید به یک اتصال VPN متصل شوید و آدرس IP خود را تغییر دهید.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

می توانید برنامه VPN مورد نظر خود را در iPhone یا Android باز کنید و به منطقه دیگری متصل شوید که WhatsApp کاملاً خوب کار می کند.

واتساپ را در پس ‌زمینه قفل کنید (اندروید)

 

گوشی‌های سامسونگ، ویوو و اوپو برنامه‌های غیرفعال را در پس‌زمینه می‌کشند تا عمر باتری حفظ شود. می‌توانید برنامه را قفل کنید تا از بسته شدن اجباری آن‌ها جلوگیری کنید. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید.

مرحله 1: منوی چند وظیفه ای را در تلفن اندرویدی خود باز کنید.

مرحله 2: روی نماد برنامه واتساپ به مدت طولانی فشار دهید و “Lock this app” را انتخاب کنید.

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

ترفندهای صرفه جویی در باتری سیستم در واتس اپ کار نمی کند و بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد.

 وضعیت واتساپ را بررسی کنید

اگر سرورهای واتس اپ با خرابی مواجه شوند، برنامه روی Wi-Fi یا داده تلفن همراه کار نخواهد کرد. برای بررسی وضعیت WhatsApp می توانید به Downdetector بروید. اگر مشکلی وجود دارد، باید منتظر بمانید تا واتس اپ مشکل را برطرف کند.

 برنامه واتساپ را به روز کنید

ساخت قدیمی واتساپ در آیفون یا اندروید شما منجر به مشکلاتی مانند عدم کارکرد برنامه در Wi-Fi، دانلود نکردن رسانه و موارد دیگر می شود. این شرکت اغلب به‌روزرسانی‌هایی را برای افزودن ویژگی‌های جدید و رفع اشکال‌ها منتشر می‌کند. می توانید به فروشگاه برنامه مربوطه در تلفن همراه یا دسکتاپ خود بروید و WhatsApp را به آخرین نسخه به روز کنید

به برنامه بتا واتساپ بپیوندید

چرا واتساپ با وایفای کار نکند؟

واتساپ یک برنامه بتا را با کاربران منتخب روی موبایل و دسکتاپ اجرا می کند. اگر ساخت برنامه پایدار در حال انجام است، می‌توانید به برنامه بتا بپیوندید و نسخه منتشر نشده برنامه را آزمایش کنید تا مشکل کار نکردن وای فای را برطرف کنید.

 

کاربران اندروید می توانند به فروشگاه گوگل پلی مراجعه کرده و از منوی اطلاعات واتس اپ به برنامه بتا بپیوندند. کاربران آیفون باید برنامه TestFlight را دانلود کرده و برای یک برنامه بتا ثبت نام کنند.

مشکلات واتساپ را برطرف کنید

اگر واتساپ هنوز با وای فای کار نمی‌ کند، فعلاً از داده تلفن همراه استفاده کنید. همچنین می توانید برای ادامه مکالمات بدون مشکل به تلگرام یا سیگنال بروید. کدام ترفند برای شما مفید بود؟ یافته های خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

 

منبع

 

 

به این پست امتیاز بدید

https://www.guidingtech.com/fix-whatsapp-not-working-on-wi-fi/

نظرات در مورد : چرا واتساپ با وایفای کار نمی کند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *