چرا موی سر سفید می شود؟ برای درمان سفیدی مو باید چه کار کنیم؟

موی سر

همان طور که همه می دانند هنگامی که سن بالا میرود و انسان پا به دوره ی میان سالی و پیری می گذارد پوست بدن و البته صورت چروک می شود و همچنین مو های سر و صورت و در بعضی مواقع بدن به رنگ سفید در می آیند که نشان از روند کاملا طبیعی پیری است و در هر کسی با افزایش سن دیده می شود ولی بعضی وقت ها ممکن است این حالت یعنی سفیدی مو ها در افراد کم سن و سال و جوان روی بدهد که از نظر روحی بسیار برای فرد استرس آور و سخت است. علت ایجاد این حالت ها در افراد جوان و کم سن و سال ممکن است متعدد باشد برای مثال ممکن است دلایلی مثل استرس، ژنتیک، نوع تغذیه ی فرد و خیلی عوامل دیگر موجب ایجاد این حالت غیر عادی شوند. ما در این جا می خواهیم به شما عزیزان راه کار هایی کاربردی را پیشنهاد بدیم تا از این حالت جلوگیری کند.

همان طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم یکی از مهم ترین عوامل ایجاد سفیدی مو استرس زیاد و طولانی مدت است، پس برای اینکه از سفید شدن مو ها جلو گیری نمایید می بایست از استرس دوری کنید. برای مقابله با استرس می توانید ورزش هایی که به کاهش استرس کمک می کتد را امتحان کنید، ورزش های مثل پیاده روی و یوگا و یا اینکه می توانید با خوردن غذا های کاهنده ی استرس باعث کم شدن آن شوید.

یکی دیر از علل های تخریب مو و ریشه ی مو تابش مستقیم نور خورشید است که در دراز مدت باعث تغییر رنگ آن به سفید رنگ می شود برای همین می توانید با استفاده از یک کلاه از تابش مستقیم نور خورشید به سرتان جلوگیری کنید به خصوص وقت هایی که مو هایتان رنگ شده باشد.

استفاده از روش هایی مثل مالش روغن نارگیل و یا آبلیموی طبیعی هم راهی خوب برای ترمیم و مقاوم سازی ریشه ی مو است زیرا با این کلر باعث رشد مو های جدید و کوچک می شوید و همچنین با بیماری های پوستی که برای موی سر به وجود می آید مقابله می کند. یکی دیگر از ویژگی های این روش این است که روغن نارگیل و استفاده از آب لیمو ی طبیعی باعث درخشندگی مو های سر می شود.

یکی دیگر از روش ها که ممکن است به عنوان یک روش کاملا سنتی هم از آن یاد کرد استفاده از حنا است. خنا یک گونه گیاه دارویی است که بسیار مفید و کاربردی برای جلوگیری و درمان سفیدی مو است. استفاده از حنا به این صورت است که هفته ای حداقل یک بار از حنا استفاده کنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا موی سر سفید می شود؟ برای درمان سفیدی مو باید چه کار کنیم؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *