چای سبز ، معجونی همه کاره !

چای سبز

چای سبز نوشیدنی خوش طعم ، با خواص فراوان است به طوری که می توان گفت معجونی برای بسیاری از بیماری ها و معجزه ای برای کاهش وزن و تناسب اندام می باشد. گلبرگ ها و جوانه های تازه گیاه چای، به صورت چای سبز مورد مصرف قرار می گیرد که دارای آنتی اکسیدان فراوان و خاصیت ضد سرطانی قابل توجهی دارد.

آنتی اکسیدان ها یکی از مهم ترین عوامل شادابی پوست و سلامت سلول های بدن بوده و از تخریب زود سلول ها جلوگیری کرده و بر طول عمر آن ها می افزاید. آنتی اکسیدان ها همچنین، از آسیب رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری کرده و مانع افتادگی و چروک شدن آن می شوند.

با مصرف منظم و کنترل شده چای سبز در روز می توان به چربی سوزی و کاهش وزن به طور قابل توجهی کمک کرد. توجه داشته باشید مصرف 3 تا 4 لیوان چای سبز به صورت روزانه میزان متابولیسم بدن را افزایش داده و به کالری سوزی کمک می کند در نتیجه در صورت تداوم مصرف بسیاری از چربی های اضافی بدن از بین رفته و به وزن نرمال و متعادلی خواهید رسید. نکته بسیار جالب درباره چای سبز این است که بر خلاف چای سیاه در جذب آهن اختلال ایجاد نکرده و باعث کم خونی نمی شود.

از سایر اثرات چایی سبز می توان بر تاثیر قابل توجه آن بر کاهش کلسترول اشاره کرد. به خصوص که کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می دهد و از سکته قلبی و بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند.

آخرین مورد درباره فواید چای سبز، تاثیر مثبت آن بر استخوان ها و دندان هاست، فلوراید بالای آن از پوسیدگی و تیرگی دندان ها جلوگیری کرده و از استخوان ها در برابر پوکی و شکنندگی محافظت و غضروف سازی را تقویت می کند.

توجه داشته باشید همانطور که پیش تر اشاره شد مصرف متعادل چای سبز تاثیرات زیادی بر سلامتی بدن دارد، اما اگر به صورت بی رویه استفاده شود باعث آسیب های جدی و خطرناکی می گردد.

 

پیشنهادی: با ارتباط بین سلامتی و پروتئین ها و انواع آن چقدر آشنا هستید؟

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آموزش لاغری با مصرف قهوه سبز به همراه ویدئو نحوه دم کردن قهوه سبز

نظرات در مورد : چای سبز ، معجونی همه کاره !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *