فقط مصرف یک عدد چیزبرگر منجر به بیماری های کبد چرب و دیابت می شود

محققان دریافته اند، تنها یک وعده غذایی چرب مانند یک چیزبرگر و چیپس کافی است تا سوخت و ساز بدن را دگرگون کند و دچار تغییراتی مرتبط با ابتلا به بیماری هایی چون کبد چرب و یا دیابت شود. و این دریافته از تحقیقات برای آن دسته افرادی که گاه و بی گاه از افراط در مصرف غذاهای چرب لذت می برند یک خبر ناخوشایند است.

دانشمندان هشدار داده اند مصرف یک وعده غنی از غذاهای چرب می تواند حساسیت به انسولین را کاهش داده و بلافاصله سطح چربی مرتبط با بیماری های قلبی را افزایش دهد. این در حالی است که اگر مصرف یک وعده از مرغ سوخاری و پیتزا توسط یک فردی که بدن متناسبی دارد صورت گیرد احتمال بهبودی پس از مصرف بیشتر است. اما اگر مصرف این گونه غذاها منظم شود می تواند به یک آسیب پایدار تبدیل شود.

مصرف یک پیتزای پپرونی هشت تکه و یا چیزبرگر به همراه سیب زمینی سرخ کرده به طور منظم مانند نوشیدن روغن پالم با چربی های اشباع شده می باشد. آزمایشات نشان داده اند مصرف روغن پالم منجر به افزایش فوری تجمع چربی شده و حساسیت به انسولین که یک هورمون حیاتی به منظور تنظیم قند خون می باشد کاهش می یابد. همچنین، سطح تری گلیسیرید خون را که مرتبط با بیماری های قلبی است افزایش داده و موجب تغییر در عملکرد کبد و فعالیت ژن مربوط به بیماری کبد چرب می شود.

مجله تحقیقات بالینی منتشر کرده است مصرف تک وعده غذایی با چربی بالا کافی است تا منجر به مقاومت ترشح انسولین شده و موجب اختلال متابولیسم کبدی می شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : فقط مصرف یک عدد چیزبرگر منجر به بیماری های کبد چرب و دیابت می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *