پیکسل 8 با چیپ تنسور 3 از راه می رسد

پیکسل 8 با چیپ تنسور 3 از راه می رسد

پس از عرضه سری Google Pixel 7، گوشی هوشمند بعدی این شرکت سری Google Pixel 8 خواهد بود. در حال حاضر گوگل در حال کار بر روی این مجموعه است. اخیراً دو دستگاه جدید گوگل با کدهای «شیبا» و «هاسکی» به صورت آنلاین ظاهر شدند. این دستگاه ها با پردازنده جدیدی عرضه می شوند که احتمالاً Google Tensor 3 است. با این حال، هیچ تاییدی مبنی بر اینکه این چیپ در سری Google Pixel 8 هستند وجود ندارد. کد عمومی این چیپ ها جزئیاتی را نشان می دهد. اول از همه، این گوشی های هوشمند تحت اندروید 14 «کیک وارونه» اجرا خواهند شد. علاوه بر این، آنها از یک پردازنده جدید استفاده خواهند کرد که ما گمان می کنیم Tensor 3 باشد و توسط سامسونگ تولید خواهد شد.

پردازنده جدید که احتمالاً Tensor 3 است نام رمز “زوما” دارد. این تراشه از مودم مشابه Google Tensor G2 (G201) استفاده می کند، یعنی مودم 5G G5300 که توسط سامسونگ توسعه یافته است. جزئیات خاصی در مورد SoC هنوز در دسترس نیست. با این حال، ما می دانیم که سامسونگ اخیراً روی یک SoC جدید ARM از تولید خود، Exynos 2300 کار کرده است. می توان تصور کرد که “Zuma” یک نوع سفارشی بر اساس آن باشد. البته، بهینه‌سازی‌های معمول گوگل برای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی خواهد داشت.

گوشی های هوشمند گوگل پیکسل 8، “شیبا” و “هاسکی” با حداکثر 12 گیگابایت رم عرضه می شوند. این بدان معناست که دو دستگاه جدید گوگل ممکن است گوشی های هوشمند رده بالایی باشند. وضوح صفحه نمایش نیز از این حدس و گمان پشتیبانی می کند. شیبا دارای رزولوشن فول اچ دی 2268 در 1080 پیکسل است در حالی که هاسکی وضوح 2822 در 1344 پیکسل دارد. می بینیم که هاسکی نمایشگر بهتری دارد و احتمالاً مدل پرو خواهد بود. این که آیا واقعاً پیکسل 8 گوگل و پیکسل 8 پرو هستند، البته یک حدس و گمان محض است. عوامل شکل نشان می دهد که ما با گوشی های هوشمند در طراحی کلاسیک نواری سروکار داریم و نه با گوشی های تاشو یا تبلت.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  گوگل پیکسل در ژاپن با توقف فروش اپل جایگاه خود را به دست آورده است

نظرات در مورد : پیکسل 8 با چیپ تنسور 3 از راه می رسد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *