پیشی گرفتن هوآوی از سامسونگ در صنعت گوشی تاشو سال 2024

پیشی گرفتن هوآوی از سامسونگ در صنعت گوشی تاشو سال 2024

صنعت گوشی های تاشو با سامسونگ شروع شد و همین امر هم موجب گشته تا هر ساله بیشترین فروش نیز به برند سامسونگ اختصاص داشته باشد. در سال 2023 این برند توانست خوش بدرخشد و رقبا را کنار زند.

اما به نظر رسیده رقیب دیرینه تحریم شده یعنی هوآوی سال 2024 قرار است از این شرکت پیشی گیرد. براساس گزارش ها حتی گفته شده سال 2026 باید شاهد حضور آیفون تاشو باشیم که خبری شوکه کننده است.

به هر حال در سال 2023 سامسونگ توانست به خوبی گوشی تاشو عرضه کرده و به فروش برساند. اما گویی سال 2024 چندان برای این برند در بخش تاشو هیجان انگیز نیست. به گزارش DSCC این صنعت رشد داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 33 درصدی را کسب کرد. البته هوآوی برای اولین بار در سه ماهه نخست سال 2024 خوش درخشید.

بازار گوشی های هوشمند تاشو در سه ماهه آخر سال 2023 33 درصد افزایش یافت و به 4.2 میلیون دستگاه رسید. سامسونگ با وجود عملکرد ضعیف گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5، همچنان رهبر بازار باقی مانده است. با این حال، سازنده کره جنوبی با رقابت فزاینده ای روبرو است. هم هوآوی و هم آنر در سه ماهه چهارم 2023 رشد قابل توجهی داشته اند. اگر این روند ادامه پیدا کند، کارشناسان معتقدند هواوی می تواند در سه ماهه اول سال 2024 از سامسونگ پیشی بگیرد.

در حال حاضر، پرفروش ترین بازار گوشی های هوشمند دارای نمایندگی قوی از برندهای مختلف است. سامسونگ چهار جایگاه دارد، در حالی که Honor و Oppo هر کدام دو جایگاه را دارند. هوآوی و شیائومی با یک مدل این لیست را تکمیل می کنند. در حالی که گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ در سه ماهه گذشته برتری داشت، میت ایکس 5 و جیب 2 هوآوی قصد دارند تاج را در سه ماهه اول بدزدند.

شایان ذکر است که سامسونگ اولین سازنده بزرگی بود که گوشی تاشو را معرفی کرد و به نقطه عطف قابل توجهی دست یافت. با این حال، به نظر می رسد عملکرد کلی آنها در حال تزلزل است، زیرا آنها اخیرا عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان را از دست داده اند.

سقوط احتمالی سامسونگ می تواند منجر به افزایش 105 درصدی فروش هواوی شود. با این حال، Z Fold 6 و Z Flip 6 آینده سامسونگ ممکن است روند را تغییر دهند. در حالی که تولیدکنندگان چینی طیف گسترده‌تری از مدل‌ها را در قیمت‌های مختلف ارائه می‌کنند که به آنها برتری طولانی‌مدت می‌دهد، تنها زمان مشخص خواهد کرد که چه کسی برنده مسابقه است. البته اینها فقط پیش بینی هستند و نتیجه ظرف چند هفته مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید  گوشی Galaxy A52 و دریافت آپدیت امنیتی آوریل 2023

سامسونگ بر بازار گوشی تاشو رهبری می کند

پیشی گرفتن هوآوی از سامسونگ در صنعت گوشی تاشو سال 2024

در دیگر خبرها سامسونگ پیشتر در کره جنوبی جنوبی از نسخه ویژه گلکسی اس 24 اولترا رونمایی کرده که دارای رنگ آبی و برخی محتواهای خاص است که با قیمت بیشتر و در تعداد محدود عرضه می شود.

نسخه Blue Archive غول فناوری کره جنوبی آخرین همکاری آن خواهد بود. این بار، این شرکت با Nexon Games همکاری کرد تا از این بسته نسخه محدود رونمایی کند. برای یادآوری، Blue Archive یک بازی نقش آفرینی تاکتیکی است. Galaxy S24 Ultra Blue Archive Edition با دسته ای از لوازم جانبی در جعبه خرده فروشی ویژه عرضه شد. این بسته شامل پوشش های محافظ، برچسب ها، جعبه کوچکی با شخصیت های Plana و Arona و موارد دیگر است.

طرح رنگ برخی لوازم جانبی نیز از این دو شخصیت الهام گرفته شده است. شایان ذکر است که سامسونگ تنها 2000 واحد از Galaxy S24 Ultra Blue Archive Edition را ارائه می کند. حتی پایه های اکریلیک، شارژرهای بی سیم، جاکلیدی، صدای منحصر به فرد Bixby و لوازم بازی نیز وجود دارد. لوازم جانبی نسخه محدود جدید در بازار کره جنوبی با قیمت 339000 وون (259 دلار) معرفی شد.

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آیا این برند نسخه آرشیو گلکسی اس 24 اولترا را در خارج از کره جنوبی عرضه خواهد کرد یا خیر. این بازی موبایل واقعاً در خارج از منطقه محبوب نیست، بنابراین احتمالاً شاهد عرضه کامل جهانی نخواهد بود.

در اخباری مرتبط سامسونگ پیشتر سری گلکسی بوک جدید را با پردازنده  نسل سیزدهم اینتل راهی بازار کرد. اکنون به نظر رسیده در آینده نزدیک باید شاهد معرفی گلکسی بوک 4 اج با چیپ Snapdragon X Elite باشیم.

در کمال تعجب، گلکسی بوک 4 اج از پردازنده جدید کوالکام اسنپدراگون ایکس الیت همراه با 16 گیگابایت رم و ویندوز 11 هوم (64 بیتی) برخوردار است. این بنچمارک نه تنها تایید می‌کند که سامسونگ با کوالکام در لپ‌تاپ‌ها همکاری خواهد کرد، بلکه نشان می‌دهد که این شرکت ممکن است هنوز آماده استقرار تراشه‌های اگزینوس خود برای دستگاه‌های بزرگ‌تر نباشد. با توجه به تمرکز فعلی سامسونگ بر اصلاح خط Exynos برای گوشی های هوشمند، احتمالاً یک حرکت عاقلانه است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پیشی گرفتن هوآوی از سامسونگ در صنعت گوشی تاشو سال 2024

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *