پردازنده Exynos 2200 سامسونگ در راه است

پردازنده Exynos 2200 سامسونگ در راه است

اوایل این ماه، کوالکام از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرد، در حالی که مدیاتک چیپست پرچمدار Dimensity 9000 خود را پیش از این معرفی کرده بود. این چیپ‌ست‌ها سال آینده در گوشی‌های پرچم‌دار دیده می‌شوند و در واقع، برخی از گوشی‌های تازه معرفی شده نیز اکنون به چیپست Snapdragon 8 Gen 1 تجهیز هستند. اکنون، به نظر می رسد که نوبت سامسونگ است، زیرا امروز رسماً فاش کرد که پردازنده اگزینوس بعدی خود با نام Exynos 2200 را در اوایل ژانویه 2022 معرفی خواهد کرد.

اگزینوس 2200، پردازنده داخلی سامسونگ برای گوشی های پرچمدار در 11 ژانویه 2022 معرفی خواهد شد. این شرکت چیپست جدید را با هشتگ #PlaytimeIsOver که اشاره ای به عملکرد آن دارد، به اشتراک گذاشته است. اما متأسفانه این شرکت هیچ جزئیات صریحی در مورد این پردازنده فاش نکرده است.

چیزی که ما می دانیم این است که این کمپانی از پردازش 4 نانومتری مانند اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده نخواهد کرد، اما ممکن است همان فرآیند 5 نانومتری را داشته باشد که در Exynos 2100 دیده می شود. این بار، Exynos 2200 جدید گرافیک AMD را همراه دارد تا عملکردی فراتر از انتظار داشته باشد. پردازنده گرافیکی RDNA2 که در رایانه شخصی و کنسول ها دیده می شود. گفته شده، ویژگی‌های چشمگیری مانند ردیابی پرتو و سایه‌زنی با نرخ متغیر خواهد داشت.

Exynos 2200 یک چیپست هشت هسته ای با یک هسته CPU Cortex-X2، سه هسته CPU Cortex-A710 و چهار هسته CPU Cortex-A510 خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود که مودم 5G بهبود یافته، پردازش سیگنال تصویر بهتر و پردازش هوش مصنوعی بهبود یافته داشته باشد.

بدیهی است که Exynos 2200 در برخی از بازارها در پرچمداران آینده سامسونگ مانند Galaxy S22، Galaxy S22+ و Galaxy S22 Ultra وجود خواهد داشت. باقی بازارها از جمله هند و چین، مدل های گلکسی اس 22 مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 را دریافت خواهند کرد.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند و مشخص شود این کمپانی چه برنامه ای در سر دارد. در اخباری مرتبط و تازه مشخص شد که گلکسی اس 22 اولترا نسخه 1 ترابایتی خواهد داشت. این اولین گوشی سامسونگ با ظرفیت 1 ترابایت پس از گوشی 12 گیگابایت رم + 1 ترابایت فضای ذخیره سازی گلکسی اس 10 پلاس، در سال 2019 محسوب می شود. در حال حاضر تعداد انگشت شماری گوشی 1 ترابایتی وجود دارد که باید به iPhone 13 Pro/Pro Max و Realme GT 2 Pro مورد انتظار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  تصاویر قاب پشتی گلکسی اس 9 منتشر شد؛ اسکنر اثر انگشت جای بهتری دارد

مشخص نیست که آیا سامسونگ برخی از ویژگی‌های ویدئومحور را با نوع 1 ترابایتی عرضه می‌کند یا خیر، سری 13 پرو اپل می‌تواند ProRes  ۴K را با حداکثر سرعت 30 فریم در ثانیه با 256 گیگابایت ضبط کند. مدل‌های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی، می توانند با وضوح 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه را ضبط کنند.

در اخبار مرتبط گلکسی اس 22 اولترا علاوه بر سبز و قرمز، ظاهراً در رنگ‌های سیاه و سفید نیز عرضه خواهد شد. گلکسی اس 22 استاندارد و مدل پلاس نیز در رنگ سبز فروخته می‌شوند، اما رنگی متفاوت و روشن‌تر از Burnham Green هستند. ظاهراً این مدل‌ها روکشی براق خواهند داشت، در حالی که Ultra/Note بافتی مات خواهد داشت.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده Exynos 2200 سامسونگ در راه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *