پردازنده گلکسی اس 23 اولترا قوی تر از آیفون 14 پرو نیست

پردازنده گلکسی اس 23 اولترا قوی تر از آیفون 14 پرو نیست

گلکسی اس 23 اولترا با نام تجاری جدید سامسونگ، گوشی پرچمدار دارای تراشه اسنپدراگون سفارشی کوالکام، هنوز هم نمی تواند با آیفون 14 پرو 2022 همگام شود. این بر اساس یک گزارش جدید با استناد به امتیاز Geekbench 5 برای این دو گوشی است.

سامسونگ در ماه فوریه سری گلکسی اس 23 را معرفی کرد و نسخه ویژه ای از چیپ کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 2 را به همراه دارد که در مقایسه با تراشه های استاندارد اورکلاک شده است. اما به نظر می رسد که این برای برتری آن نسبت به A16 Bionic تقریبا شش ماهه اپل، تراشه ای که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس را تامین می کند، کافی نبوده است.

امتیازات Geekbench که توسط CompareDial به اشتراک گذاشته شده و توسط MacRumors انتخاب شده است نشان می دهد که گلکسی S23 Ultra امتیاز تک هسته ای 1480 و امتیاز چند هسته ای 4584 را کسب کرده است. در مقابل، آیفون 14 پرو اپل به ترتیب امتیاز 1874 و 5384 را کسب کرد. اختلاف کمی بیش از 20 درصد.

امسال البته اولین سالی است که سامسونگ تراشه های اگزینوس خود را به نفع کوالکام در سراسر جهان کنار گذاشته است. معمولا تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام برای گوشی‌های گلکسی اس فروخته شده در ایالات متحده رزرو می‌شوند. اما امسال از اسنپدراگون 8 نسل 2 سفارشی کوالکام در تمامی خط تولید استفاده شده است – واقعیتی که نشان می دهد سامسونگ به خوبی آگاه است که سیلیکون خودش نمی تواند رقابت کند. و در حالی که این امتیازات کوالکام به امتیازات اپل نزدیک‌تر است، اما هنوز به ارتفاعات هیجان‌انگیز A16 Bionic نمی‌رسند.

از جنبه مثبت، این نمرات به طور قابل توجهی نسبت به مدل های سامسونگ گلکسی S22 با تراشه Qualcomm 8 Gen 1 خود بهبود یافته است، بنابراین وجود دارد. در واقع، اگر کاری که تیم سیلیکون اپل انجام می دهد نبود، می توان استدلال کرد که این تراشه های کوالکام بسیار چشمگیر هستند.

اپل قرار است اواخر سال 2023 A16 Bionic را با A17 Bionic تازه‌سازی شده جایگزین کند. انتظار می‌رود تراشه جدید فقط در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس ارائه شود، اما آیفون 15 و آیفون 15 پلاس به نسخه‌های قدیمی‌تر بسنده می‌کنند.

بیشتر بخوانید  ساخت پردازنده اسنپدراگون 855 برای گوشی های 2019 آغاز شد

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده گلکسی اس 23 اولترا قوی تر از آیفون 14 پرو نیست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *