پردازنده مدیاتک HELIO G36 معرفی شد

پردازنده مدیاتک HELIO G36 معرفی شد

امروزه بیشتر گوشی های هوشمند جدید با 5G عرضه می شوند. با این حال، هنوز هم بخش خوبی از کاربران وجود دارند که ترجیح می‌دهند گوشی‌های هوشمند 4G ارزان‌تری بخرند. جدا از قیمت، همه کاربران در حال حاضر نیازی به تلفن 5G ندارند، زیرا این شبکه همچنان در حال نفوذ در برخی کشورها و مناطق است. به همین دلیل، هنوز شرکت‌های زیادی وجود دارند که تلفن‌های 4G را عرضه می‌کنند و سازندگان تراشه همچنان چیپ‌ست‌های 4G را پیشنهاد می‌کنند. کوالکام به طور جدی عرضه تراشه های 4G خود را کاهش می دهد و مدیاتک می خواهد به کاوش در این بخش ادامه دهد. امروز، سازنده تراشه تایوانی یک چیپست جدید 4G با نام Helio G36 را عرضه کرد. همانطور که از نام آن پیداست، این تراشه پایین‌تر از Helio G37 فعلی قرار دارد و ظاهراً برای تکمیل یک برنامه در اینجا آمده است.

هلیو G36 جدید ارتقاء قابل توجهی نیست، در واقع، برخی می گویند بدتر از Helio G37 است. به نظر می رسد مدیاتک این چیپست را به عنوان آخرین پیشنهاد خود به فروش برساند و به آرامی G37 را کنار بگذارد. هلیو G36 با کاهش سرعت 100 مگاهرتز در هسته های Cortex-A53 خود عرضه می شود. CPU اکنون به جای 2.3 گیگاهرتز روی 2.2 گیگاهرتز کار می کند. طراحی هسته قدیمی است و فرآیند ساخت نیز بسیار قدیمی است. این دستگاه دارای فرآیند 12 نانومتری محبوب مدیاتک است. که یک علامت تجاری برای Helio G-series بوده است، به جز مدل جدیدتر Helio G99 که دارای فرآیند تولید 6 نانومتری است.

Helio G36 دارای پردازنده گرافیکی IMG PowerVR GE8320 است که برای بازی های متوسط کافی است. این CPU می تواند نمایشگرهای 90 هرتزی را مدیریت کند که یک مزیت نسبت به هلیو G25 یا G35 کمتر است. می تواند تا رزولوشن Full HD+ را تحمل کند. ویژگی های دیگر عبارتند از HyperThread 2.0 Engine برای بازی، Wi-Fi 5، Bluetooth 5.0 و پشتیبانی از دوربین های 50 MP.

Helio G36 به وضوح پیشنهادی برای قدرت بخشیدن به گوشی های هوشمند ارزان قیمت است. احتمالاً با حاشیه‌های ارزان‌تری به فروش می‌رسد و به شرکت‌های سازنده اجازه می‌دهد آن را با تلفن‌های زیر قیمت ۱۵۰ دلار عرضه کنند. اولین گوشی های مجهز به آن قرار است در ماه های آینده ظاهر شوند.

بیشتر بخوانید  رونمایی مدیاتک از پردازنده Dimensity 1000C 5G

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده مدیاتک HELIO G36 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *