پردازنده دایمنسیتی 9000 قیمت بیشتری نسبت به نسل قبل دارد

پردازنده دایمنسیتی 9000 قیمت بیشتری نسبت به نسل قبل دارد

کوالکام بزودی از پردازنده اسنپدراگون 8 Gen1 خود رونمایی می کند که رقیب جدی دایمنسیتی 9000 مدیاتک است. گزارش جدید فاش کرده که مدیاتک این چیپ را با قیمت بیشتر دردسترس تولیدکنندگان قرار می دهد اما همچنان در مقایسه با پردازنده پرچمدار کوالکام ارزان تر است.

این چیپ مدیاتک تحت لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ به تولید می رسد. کاربر  Digital Chat Station ویبو فاش کرده که این چیپ نسبت به دایمنسیتی 1200 دو برابر قیمت بیشتری دارد اما نسبت به اسنپدراگون پرچمدار جدید کوالکام همچنان ارزان تر است.

این کاربر افزود که اوایل سال 2022 گوشی هایی مجهز به چیپست 5 نانومتری دایمنسیتی 7000 راهی بازار می شود. پردازنده نسبتا میان رده که عملکرد بالایی می تواند از خود نشان دهد و گزینه برجسته است.

پرچمدار بعدی کوالکام با نام اسنپدراگون 8Gx Gen 1 از راه خواهد رسید و S8 Gen1 نام ندارد. در هر صورت برای کسب جزئیات بیشتر باید تا اواخر نوامبر و رویداد Tech Summit 2021‌ کوالکام منتظر ماند.

مدیاتک نیز همچون کوالکام نامگذاری متفاوتی را پیش گرفته و برای مثال پردازنده دایمنسیتی 9000 نسبت به 1200 عنوان دیگری دارد. در فوریه سال 2022 پرچمدارانی با پردازنده رده بالا مدیاتک عرضه می شود.

اگرچه پرچمداران برجسته به چیپ اسنپدراگون 8Gx Gen 1 کوالکام مجهز می شوند و مدل های دیگر قرار است به چیپ دایمنسیتی 9000 مجهز شوند. پیشتر فاش شد که این چیپ مدیاتک توانسته امتیاز بزرگی در گیک بنچ و انتوتو کسب کند. این موضوع نشان می دهد که مدیاتک در تلاش است به رقیب جدی تر برای کوالکام در این عرصه تبدیل شود.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود چگونه محصولی از سوی کوالکام معرفی می شود و چه نامی دارد. اینکه عنوان متفاوت است دور از انتظار نیست و قطعا با نامی دیگر معرفی خواهد شد. پیش بینی می شود عملکرد بالایی داشته باشد و یک گزینه برجسته نسبت به قبل محسوب شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پردازنده Dimensity 9200 مدیاتک معرفی شد

نظرات در مورد : پردازنده دایمنسیتی 9000 قیمت بیشتری نسبت به نسل قبل دارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *