ویژگی Nearby Sharing اندروید، مشابه با AirDrop در اپل

ویژگی Nearby Sharing اندروید، مشابه با AirDrop در اپل

Android نشان می دهد که به سرعت یک ویژگی بومی را برای پاسخ Apple’sAirDrop به دست آورد این ویژگی جدید با نام “Nearby Sharing” را پیدا کرد. مطمئناً به افراد اندرویدی این امکان را می دهد که داده ها را با استفاده از وسیله ای سریعتر از آنچه که در یک اتصال بلوتوث استاندارد وجود دارد، به اشتراک بگذارند. ویژگی Nearby Sharing خصوصاً اولین تلاش Google برای رسیدگی به AirDrop نیست که از ابزارهای Apple تغذیه می کند به عنوان یک راه حل Ad-hoc برای جابجایی داده ها بین آیفون و همچنین macOS می باشد. از طریق Android Beam با پشتیبانی NFC که در Android 10 متوقف شده است.
XDA Developers دامنه اشتراک گذاری نزدیک را که یک ویژگی پنهان شده در Android10 می باشد را نشان می دهد. مطمئناً به افراد امکان می دهد داده ها را با هم تغییر دهند. استفاده سریع از مد وای فای برای ایجاد اسناد بین دو ابزار که در تنوع یک پا قرار دارد ایجاد شده است.
خدمات Nearby Sharing Wi-Fi و همچنین یک شبکه بی سیم ad-hoc برای انتقال داده ها ایجاد می کند. علاوه بر این بلوتوث و همچنین منطقه را برای فعال شدن فراخوانی می کند. علاوه بر این ، جایگزینی برای تغییر وجود دارد تا دستگاه هوشمند شما از افراد مختلف دیگر پنهان شود.
به نظر می رسد که دقیقاً شبیه به نحوه بدست آوردن AirDrop در ابزار Apple است. علاوه بر این ، هنگامی که گیرنده در ترکیب قرار می گیرد، اجازه ای برای دریافت اسناد از ابزارهای مختلف دیگر فراهم می کند، یک سوئیچ تأیید نیز ارائه می شود.
عملکرد کل ویژگی Nearby Sharing چیز متفاوت از AirDrop نیست اما مطمئناً با توجه به اینکه توسط Google تأسیس شده است، به احتمال زیاد متعلق به ابزارهای Android به صورت پیش فرض است.

Mishaal Rahman از XDA Developers در مقاله ای به تشریح این ویژگی می پردازد که در نظر داشته باشید که در حالی که وی فیلم ویدئویی را نشان می داد ، نمایش آن بین Google Pixel 2 XL و Google Pixel 4 را انجام می داد، اما بین Pixel 2 XL نیز کار کرد. به عنوان OnePlus 7TPro این توصیه می کند که این ویژگی ممکن است برای همه ابزارهای Android که دارای سرویس های Google Play هستند، ایجاد شود و همچنین محدود به خانواده Pixel نیست.
در کنار گوگل، سامسونگ نشان می دهد که ویژگی اشتراک گذاری فایل بسیار خاص خود را در این سیستم دارد که مطمئناً آن را QuickShare می نامند برخی از تصاویر به اشتراک گذاری Max Weinbach از XDA Developers وجود خود را در مجموعه Galaxy S20 سامسونگ که ماه بعد منتشر می شود ، توصیه کرد.
علاوه بر این ، شیائومی ، Oppo و Vivo نیز در سال 2014 همکاری خود را برای توسعه یک روش اشتراک گذاری فایل های بی سیم ارائه دادند. این دستگاه Mi Share در دستگاه های هوشمند Xiaomi و همچنین Oppo Share در ابزارهای مبتنی بر ColorOS نام دارد. این ویژگی در حال حاضر در حال نمایش بر روی برخی ابزارها است و مطمئناً به تمام گوشی های مبتنی بر اندروید 10 شیائومی، Oppo و همچنین تلفن های Vivo که از ماه بعد شروع می شود، دسترسی پیدا خواهید کرد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ویژگی Nearby Sharing اندروید، مشابه با AirDrop در اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *