وقتی عکس‌ را از Google Photos حذف می‌کنید کجا می رود؟

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

ممکن است از برنامه گالری در تلفن خود بدون سرویس ذخیره سازی ابری استفاده کنید. این گالری گوشی عکس های موجود در گوشی شما را نشان می دهند. از این رو، هرگونه اقدامی در مورد آن عکس‌ها فقط محدود به آن‌ها خواهد بود. اما این در مورد Google Photos صدق نمی کند. اگر عکسی را از آن حذف کنید، نتایج بسته به عوامل زیادی متفاوت است.

حذف عکس ها از گوگل فوتوز

حذف عکس ها یک کار رایج در گوشی های هوشمند است. و نباید پیچیده باشد. متأسفانه، وقتی صحبت از Google Photos یا هر سرویس ابری دیگری می شود، همه چیز کمی پیچیده بنظر می رسد. اگر به حذف عکس‌ها از Google Photos فکر می‌کنید، با انجام این کار در Android، iPhone و وب، متوجه شوید که چه اتفاقی می‌افتد.در این پست به شما خواهیم گفت که پس از حذف یک عکس از Google Photos چه اتفاقی می افتد.

بیایید نتایج را بررسی کنیم. اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، مهم است که بدانیم Google Photos چگونه کار می کند.

چگونه عکس ها در گوگل فوتوز ذخیره می شوند؟

برنامه Google Photos یا گوگل فوتوز در Android و iOS به‌عنوان یک برنامه گالری معمولی عمل می‌کند که عکس‌های روی گوشی شما را به شما نشان می‌دهد. اما باید بدانید که به عنوان یک سرویس ذخیره عکس نیز عمل می کند. وقتی این سرویس فعال است، از تصاویر گوشی شما در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه می شود. اکنون دو نسخه وجود دارد:نسخه دستگاه و نسخه ابری.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

نسخه دستگاه گوگل فوتوز

برای صرفه جویی در فضای گوشی خود، می توانید نسخه دستگاه را به صورت دستی با استفاده از گزینه Delete from device حذف کنید یا از گزینه Free up storage space استفاده کنید. استفاده از هر کدام کپی روی دستگاه را حذف می‌کند اما عکس‌ها و ویدیوها را در فضای ابری Google Photos ایمن نگه می‌دارد. همچنان می‌توانید از طریق برنامه Photos به نسخه ابری دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از Google Photos به‌عنوان سرویس ذخیره‌سازی عکس، باید تنظیمات  Back up & sync را برای بکاپ گیری و همگام‌سازی در برنامه Google Photos فعال کنید.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

نام این عملکرد کمی گمراه کننده است. به این دلیل که فقط عملکرد پشتیبان گیری از عکس ها را از تلفن شما در فضای ابری فعال یا غیرفعال می کند. بنابراین، وقتی فعال باشد، عکس‌های شما را در Google Photos ذخیره می‌کند و وقتی غیرفعال است، در فضای ابری ذخیره نمی‌شوند. تنها کارش همینه ربطی به همگام سازی که در پس زمینه فعال است ندارد.

بنابراین، اگر تصاویری را در وب یا از تلفن دیگری به Google Photos وارد کنید، حتی اگر پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی غیرفعال باشد، به‌طور خودکار در برنامه‌های تلفن همراه Google Photos شما در اندروید و iOS ظاهر می‌شوند. چنین عکس هایی هیچ فضای ذخیره سازی روی گوشی شما را اشغال نمی کنند زیرا در فضای ابری ذخیره شده اند. شما فقط نسخه ابری را می بینید. با این حال، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از دکمه Save در دستگاه که با کشیدن انگشت به بالا روی عکس قابل دسترسی است، در گوشی خود دانلود کنید. به این ترتیب، دو نسخه خواهید داشت: یکی در تلفن خود و دیگری در ابر.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

اکنون که اصول اولیه Google Photos را می‌دانید، بیایید اثرات بعدی حذف عکس‌ها از آن را ببینیم.

وقتی عکس‌ها را از برنامه گوگل فوتوز در اندروید و IOS حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

گوگل دو دکمه مختلف حذف را در برنامه Photos ارائه می دهد. یک دکمه که با آیکون سطل زباله نشان داده می شود، عکس را از تلفن، حساب Google و همه دستگاه های متصل حذف می کند. وقتی چند عکس را انتخاب می‌کنید، می‌توانید در پایین عکس یا در بالا به این گزینه دسترسی داشته باشید.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

دکمه دوم که می‌گوید «Delete from device» عکس‌ها را فقط از گوشی شما حذف می‌کند. زمانی که عکس در فضای ابری Google Photos ذخیره شده است، نشان داده می شود. می توانید با کشیدن انگشت به سمت بالا روی عکس یا ضربه زدن روی نماد سه نقطه عکس به آن دسترسی پیدا کنید.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

ممکن است تصور شود که تنظیمات پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی نقش مهمی در حذف عکس‌ها دارد. اما از نظر فنی، تنظیمات ربطی به حذف عکس ها ندارد. این بستگی به مکان عکس‌های شما دارد. اینکه آیا عکس‌ها در دستگاه شما، ابر یا در هر دو مکان ذخیره می‌شوند. اما برای درک بهتر، موارد را بر اساس تنظیمات Back up & sync تقسیم کرده ایم.

بیایید موارد مختلف را بررسی کنیم.

 وقتی پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی خاموش است عکسی را حذف کنیم

اگر « Back up & sync» در حال حاضر خاموش است، اگر عکسی را حذف کنید، نتیجه به محل ذخیره عکس، یعنی جایی که عکس ذخیره شده است، ابر یا تلفن شما بستگی دارد.

مورد الف: عکس پشتیبان‌گیری نشده است

در اندروید و iOS، اگر پشتیبان‌گیری از عکس در فضای ابری تهیه نشده باشد (به دلیل خاموش بودن Back up & sync)، فقط آیکون حذف به شما نشان داده می‌شود و نه گزینه Delete from device.

در اندروید، حذف چنین عکس‌هایی تنها آن‌ها را از گوشی شما حذف می‌کند. بنابراین نمی توانید آنها را در Google Photos یا سایر برنامه های گالری مشاهده کنید.

در iOS نیز، عکس‌ها فقط از گوشی شما حذف می‌شوند و در Apple Photos نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در صورتی که iCloud Photos روشن باشد، از iCloud نیز حذف خواهند شد.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

مورد B: عکس‌های ذخیره شده در Google Photos

اگر پشتیبان‌گیری از عکس‌ها در Google Photos انجام شده باشد و بعداً تنظیمات Back up & sync را خاموش کرده باشید، دو دکمه حذف همانطور که در بالا ذکر شد مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید  نحوه استفاده از پوشه قفل شده (Locked Folder) در گوگل فوتوز

حالا با کلیک بر روی آیکون سطل زباله در اندروید، یک پاپ آپ به شما نمایش داده می شود که ” این تصویر از تمام دستگاه های اندروید پاک می شود” وقتی آن را قبول کردید، عکس از تلفن و حساب Google شما حذف خواهد شد. بنابراین، شما نمی توانید آن را از سایر برنامه های گالری نیز مشاهده کنید.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

در iOS، ضربه زدن بر روی سطل زباله باعث حذف عکس از تلفن، حساب Google و iCloud شما می شود.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

با این حال، اگر حذف از دستگاه را در اندروید انتخاب کنید، تنها کپی دستگاه در اندروید حذف خواهد شد. بنابراین نمی توانید از سایر برنامه های گالری به آن دسترسی داشته باشید. از آنجایی که نسخه ابری Google Photos دست نخورده باقی می ماند، همچنان در برنامه Google Photos نشان داده می شود.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

در iOS، با استفاده از گزینه Delete from device، آن را از گوشی شما حذف می کند و در صورت فعال بودن، کپی iCloud را حذف می کند. کپی گوگل حذف نخواهد شد.

چگونه بفهمیم از عکس بک آپ گرفته شده است یا خیر؟

به دنبال نماد ابر روی عکس در بالا بگردید تا بررسی کنید که آیا عکس در Google Photos ذخیره شده است یا خیر. اگر نشان داده شد، عکس هنوز ذخیره نشده است. اگر نمایش داده نشد، به این معنی است که عکس در فضای ابری ذخیره شده است.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

 وقتی عکسی حذف می کنیم و Backup & Sync روشن است

وقتی پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی روشن است، به این معنی است که همه عکس‌های موجود در تلفن شما در فضای ابری ذخیره می‌شوند. بنابراین، هر دو گزینه حذف را خواهید دید. نتیجه مشابه مورد B است که در بالا ذکر شد.

یعنی اگر از آیکون سطل زباله استفاده کنید هم از گوشی و هم از اکانت گوگل شما حذف می شود. اما اگر Delete from device را انتخاب کنید، فقط کپی دستگاه حذف می شود. در iOS، در هر صورت، نسخه iPhone و iCloud (در صورت فعال بودن) نیز حذف می شود.

چه اتفاقی برای عکس‌های همگام‌سازی شده از دستگاه‌های دیگر می‌افتد

همانطور که در بالا ذکر شد، برنامه Google Photos به طور خودکار عکس‌های همگام‌سازی شده را روی تلفن شما نشان می‌دهد، صرف نظر از اینکه پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی روشن باشد یا خیر. این عکس‌ها هیچ فضای ذخیره‌سازی روی گوشی شما اشغال نمی‌کنند. با استفاده از گزینه Save to device می توانید آنها را در گوشی خود ذخیره کنید.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

شما فقط یک راه برای حذف چنین عکس هایی دارید. و آن فشار دادن دکمه حذف است. با انجام این کار، عکس‌ها از حساب Google شما و سایر دستگاه‌های متصل حذف می‌شوند. اگر آنها را در تلفن خود ذخیره کنید، آن دو گزینه حذف را دریافت خواهید کرد.

وقتی تصاویر را از گوگل فوتوز در وب حذف می کنید چه اتفاقی می افتد؟

وقتی عکس‌ها را از نسخه وب Google Photos حذف می‌کنید، همه چیز متفاوت است. بستگی به این دارد که عکس در گوشی شما ذخیره شده باشد یا خیر.

مورد 1: کپی وب

اگر عکس‌ها مستقیماً به وب‌سایت Google Photos اضافه شده‌اند یا بخشی از Google Photos از تلفن قبلی شما بوده‌اند، حذف این عکس‌ها فقط آنها را از حساب Google شما حذف می‌کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، هر چیزی که قبلاً در Google Photos موجود است در تلفن شما نشان داده می‌شود، و حذف آن‌ها در وب مانع از نمایش آن‌ها در گوشی شما (هم اندروید و هم iOS) می‌شود.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

مورد 2: عکس های ذخیره شده در تلفن شما و در فضای ابری

در تلفن Android، اگر عکسی در تلفن شما و گوگل فوتوز ذخیره شده باشد، نتایج حذف آن در وب به خاموش یا روشن بودن « Backup & Sync» بستگی دارد. اگر روشن باشد، عکس هم از حساب گوگل و هم از گوشی شما حذف خواهد شد. به این معنی که کپی های فضای ابری و دستگاه حذف می شوند. اگر خاموش باشد، فقط نسخه ابری حذف می شود وعکس ها همچنان از طریق تلفن قابل دسترسی هستند. و اگر پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی را در آینده فعال کنید، عکس دوباره در Google Photos ابری منتشر می‌شود.

در iOS، فقط نسخه ابری Google Photos حذف می شود. کپی تلفن در هر دو حالت باقی می ماند. با این حال، اگر پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی غیرفعال باشد، چنین عکس‌هایی را در برنامه Google Photos نخواهید دید. اما همچنان می توان از طریق سایر برنامه های گالری یا برنامه Apple Photos به آنها دسترسی داشت.

آیا به طور تصادفی عکس ها را حذف کرده اید؟

اگر مشکلی پیش آمد یا به‌طور تصادفی برخی از عکس‌ها را حذف کردید، می‌توانید ظرف 60 روز پس از حذف آن‌ها را از پوشه سطل زباله یا پوشه Bin  گوگل فوتوز بازیابی کنید.

برای دسترسی به حذف‌شده‌ها در برنامه‌های تلفن همراه، برنامه Google Photos را باز کنید و روی آیکون 3خطی در بالا ضربه بزنید. سطل زباله را انتخاب کنید. عکس هایی که می خواهید برگردید را انتخاب کنید و سپس روی Restore ضربه بزنید.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

در وب گوگل فوتوز، روی سه نوار در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و Bin را انتخاب کنید.

وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟وقتی عکس‌ها را از Google Photos حذف می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

خلاصه مطلب

از آنجایی که همه چیز در حال تغییر است، پیشنهاد می کنیم در ابتدا فقط چند عکس را حذف کنید. سپس بررسی کنید که آیا موارد بالا درست است یا خیر. اگر این کار را کرد، می توانید بروید و دیگران را حذف کنید.

اما ای کاش گوگل یک راه آسان برای دانستن اینکه با حذف تصاویر در Google Photos چه اتفاقی می افتد معرفی کند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : وقتی عکس‌ را از Google Photos حذف می‌کنید کجا می رود؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *