هک شدن دستگاه های اندرویدی بوسیله ی Wifi

دستگاه های اندرویدی

اخیرا خبرهایی از یک باگ امنیتی در دستگاه های اندرویدی منتشر شده است که گویا این مشکل امنیتی مربوط به قسمت KRACK این دستگاه ها بوده و سبب شده که به راحتی امکان هک داشته باشند و میزان آسیب پذیری آن ها را بالا برده است. خود کمپانی گوگل نیز در این خصوص گفته است که این باگ امنیتی در قسمت KRACK دستگاه های اندرویدی را قبول داشته و قطعا هفته ی آینده این مسئله را برطرف خواهند کرد.

هکر ها با استفاده از این باگ امنیتی در قسمت KRACK دستگاه های اندرویدی می توانند از پروتکل WPA2 عبور کرده و از طریق شبکه ی Wifi دسترسی این دستگاه ها را در اختیار خود بگیرند. پروتکل WPA2 هسته ی مرکزی تمامی گوشی ها و دستگاه های پیشرفته می باشد. اکنون نیز تمامی دستگاه ها که از این پروتکل استفاده می کنند ( بخصوص دستگاه های اندرویدی) در معرض خطر هک شدن قرار دارند و بر اساس گفته های بخش امنیتی گوگل، این مسئله تا هفته ی آینده برطرف خواهد شد.

توجه داشته باشید که اگر شما نیز یکی از کاربران دستگاه های آندرویدی هستید، حتما در صورت مشاهده ی بروزرسانی نرم افزاری دستگاه خود را بروزرسانی کرده و جلوی هک شدن گوشی های اندرویدی خود را بگیرید.

 

در ادامه با زوم تک همزاه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  گوگل دستبند تناسب اندام Fitbit Charge 5 را معرفی کرد

نظرات در مورد : هک شدن دستگاه های اندرویدی بوسیله ی Wifi

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *