هنگام وقوع زلزله چه کار ها و راهکار های ارتباطی می تواند کمک کند؟

زلزله

هنگام وقوع زلزله برقراری ارتباط به طور یقین دچار اشکالاتی می شود که با رعایت اصول و استفاده از نکاتی می توانیم تا حدودی این مشکل را بر طرف کنیم. بر اساس گفته ها و گزارشات گروه علم و فناوری آنا و به نقل از FiberOptictel حین وقوع بلایای طبیعی مثل توفان، زلزله، سیل، گرد باد و … برقراری ارتباط برای درخواست کمک کردن بسیار می تواند حیاتی و مهم باشد. سیستم خدمات رسانی اورژانس نیاز مند یه یک سیستم ارتباطی ثابت و قابل اعتماد دارد تا کمک هاو خدمات و عملیات نجات را در مناطق آسیب دیده شروع و ادامه دهد.

شبکه ی رادیویی یکی از بهترین و موثرترین راه های ارتباطی بوده اما گاهی اوقات در هنگام قطعی برق و آسیب های جدی و شدید از کار می افتد و کاملا قطع می شود. در هنگام زلزله نیز راه های زیادی وجود دارد که در ادامه ی مطلب به آن ها می پردازیم. بعد از زلزله ی کشور نپال مناطق آسیب دیده و بحرانی سریعا به ۳۵ تلفن ماهواره ای و ۱۰ ترمینال شبکه ی پهنای باند جهانی موسوم به BGAN مجهز شدند، که این سیستم جدید اجازه ی دست رسی به اینترنت و ویدیو چت را می دهد و کاملا با نسل جدید ماهواره های جهانی مطابقت دارند، همچنین قادر است که ارتباط 3G را نیز بر قرار کند.

یکی دیگر از سیستم های مورد استفاده در این موقعیت ها  «بک هاول و تلفن همراه» این سیستم یکی ‌از سریع‌ترین راه‌ ها ممکن برای پوشش‌ دهی کامل ارتباطی به شهر ها و مناطق بحرانی است. بک‌ هاول پوشش محلی و موقتی آنتن شبکه‌ های گوشی همراه را در منطقه برای هر نوع گوشی، حتی گوشی هوشمند تا اولین مدل‌های موبایل، به سادگی فراهم می‌کند. یکی دیگر از راه‌حل‌های فوق‌العاده خوب و ساده ی ارتباط اضطراری ایستگاه ارتباطی قابل حمل است که در یک کوله‌ پشتی متوسط و کاملا قابل حمل جای می‌گیرد که توسط کمپانی خیلی خوب Vodafone طراحی و ساخته شده است.

اسم این محصول کوله‌ پشتی کوچک شبکه فوری است که در کم‌ تر از 10 دقیقه به سادگی راه‌اندازی می‌شود و کلا تنها 11 کیلوگرم وزن دارد. این کوله‌ پشتی ساده و راحت قادر به ارائه شبکه 2G تا شعاع 100 متری است خودش است همچنین جالب است بدانید که توسط سلول های خورشیدی شارژ می‌شود و یک باتری در آن تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید  شهرهای ایران که زلزله شدید شده

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هنگام وقوع زلزله چه کار ها و راهکار های ارتباطی می تواند کمک کند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *