همه چیز در مورد گوشی شیائومی ردمی نوت 8

گوشی شیائومی ردمی نوت 8

استقبال زیاد کاربران گوشی شیائومی  ردمی نوت 8 در جهان و به ویژه در ایران، خیلی زود این گوشی را به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های کمپانی شیائومی در کشورمان بدل کرد. شیائومی تا مدت‌ها ردمی را به طور مستقیم زیر پرچم خود داشت و گوشی‌های مقرون به صرفه‌اش را تحت این نام تجاری روانه بازار می‌کرد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 8

اما صادقانه باید گفت از زمانی که ردمی به یکی از زیربرند های مستقل شیائومی تبدیل شده، موفق شده تا قابلیت‌هایی بیش از یک میان‌رده عادی را در گوشی‌های تولید شده‌اش ارائه دهد. از آن جایی که ردمی نوت 8 در میان گوشی‌های مقرون به صرفه شجاعانه قد علم کرده و هواخواهان ویژه خود را یافته بد نیست تا در این فرصت به نقد و بررسی کامل این گوشی بپردازیم.

 

طراحی ظاهری

در بخش طراحی ظاهری، ردمی نوت 8 تا حد زیادی همچنان از طراحی نیاکان خود در خانواده ردمی پیروی کرده و نسبت به گوشی ردمی نوت 7 یا ردمی نوت 8 پرو  با تغییرات چندانی همراه نبوده. قاب جلویی و پشتی این گوشی 6.3 اینچی از جنس شیشه‌ محافظت شده با گوریلاگلس 5 بوده و فریم آن نیز به جهت ضربه‌گیری از جنس ABS می‌باشد.

در قاب جلویی این گوشی شاهد یک ناچ قطره‌ای هستیم که دوربین سلفی را در بر گرفته و از طرفی بدنه پشتی این گوشی میزبان حسگر اثرانگشت است. به جرئت می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی های ظاهری این گوشی، ضخامت بسیار پایین آن است که حس خوبی را از در دست داشتنش القا می‌کند.

با وجود آن که این مدل از گوشی‌های میان‌رده شیائومی از وجود قاب پشتی شیشه‌ای بهره‌ می‌برد، اما تنها 190 گرم وزن دارد و این موضوع در کنار خمیدگی‌های لبه‌ی قاب، ردمی نوت 8 را به یک گوشی خوش‌دست بدل کرده است.

 

نمایشگر و کیفیت تصویر

نمایشگر ردمی نوت 8 از نوع LCD تخت بوده و 81 درصد از قاب جلویی این گوشی را به خود اختصاص داده است. شیائومی در طراحی نمایشگر این گوشی یک قدم فراتر از سایر گوشی‌های مقرون به صرفه برداشته و نوت 8 را به صفحه نمایشی با رزولوشن Full HD+ مجهز کرده.

این نکته نیز شایان ذکر است که نمایشگر این گوشی با بهره‌مندی از تراکم پیکسل 409 پیکسل بر اینچ، تصاویری شارپ و واضح را به نمایش گذاشته و با وجود تولید 430 نیت نور، زیر نور مستقیم خورشید نیز شما را با مشکل مواجه نخواهد کرد.

 

نرم‌افزار و رابط کاربری

سیستم عامل ردمی نوت 8، نسخه 9.0 اندروید بوده و شیائومی نسخه 10.3.3 از رابط کاربری ویژه‌اش یعنی MIUI را نیز برای این گوشی در نظر گرفته است. قابلیت شخصی سازی و مدیریت اپلیکیشن‌ها در این گوشی با پیشرفت رو‌به‌رو بوده و حتی امکان قفل کردن برنامه‌ها با کد پین یا حتی اثرانگشت نیز برای کاربران فراهم آمده است.

تنها نکته‌ای که در خصوص رابط کاربری این گوشی چندان جالب به نظر نمی‌رسد، حجم زیاد اپلیکیشن‌های پیشنهادی این گوشی است که شاید برای عده‌ای آزار دهنده باشد. البته همانطور که اشاره شد، شیائومی کنترل کامل اپلیکیشن‌ها را در اختیار کاربر قرار داده و مدیریت آ‌ن ها را ساده‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید  پیکربندی جدید تبلت Mi Pad 5 Pro نسخه وای فای بزودی از راه می رسد

 

دوربین

دوربین چهارگانه این گوشی، چهار سنسور را در بر گرفته که سنسور اصلی و 48 مگاپیکسلی آن ساخت شرکت سامسونگ است که با دیافراگم f/1.8 در تاریکی شب نیز تصاویری واضح و شفاف را ثبت می‌کند. از طرفی سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین این گوشی امکان تهیه تصاویر واید را ممکن کرده و سنسور 2 مگاپیکسلی حاضر در این دوربین چهارگانه نیز نقش تهیه تصاویر ماکرو از سوژه‌های نزدیک و کوچک را بر عهده دارد.

بدون شک دوربین این گوشی و کیفیت تصویری که ارائه می‌دهد یکی از بزرگترین نقاط قوت ردمی نوت 8 به حساب می‌آید. شیائومی آن چه از دوربین یک گوشی میان‌رده می‌توان انتظار داشت را در نوت 8 پیاده کرده و خوشبختانه از آن جایی که ردمی نوت 8 تصاویر را فشرده‌سازی نمی‌کند، تمام جزئیات و پیکسل‌های عکس شارپ و واضح دیده می‌شوند.

البته در کنار تمام این موارد، از قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K و با نرخ 30 فریم بر ثانیه‌ای دوربین این گوشی نیز نباید غافل شد. شیائومی دوربین سلفی این گوشی را به یک سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز کرده که نوردهی استاندارد و رنگ‌هایی طبیعی را به نمایش گذاشته و از این بابت در ثبت لحظات و خاطراتمان کم نمی‌گذارد.

 

کارایی و سخت‌افزار

نوت 8 در بخش سخت‌افزار یک قدم جلوتر از مدل‌های قبلی خود برداشته و با بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون 665 و پردانزده گرافیکی آدرنو 610، عملکردی روان و سریع‌تر را ارائه می‌دهد. گرچه استفاده همزمان از اپلیکیشن‌های مختلف برای پردازنده این گوشی به سادگی و بدون افت عملکرد ممکن است، اما اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید و از علاقه‌مندان به بازی و گیمینگ هستید احتمالاً می نوت 9 پرو مکس انتخاب مناسب‌تری برایتان خواهد بود.

گرچه صادقانه باید گفت ردمی نوت 8 در این محدوده قیمت عملکرد بسیار قابل قبول و رضایت بخشی را برای استفاده روزانه کاربرانش ارائه می‌دهد.

 

باتری

در قلب ردمی نوت 8 یک باتری با گنجایش 4000 میلی‌آمپر ساعت قرار گرفته که با توجه به هماهنگی‌اش با تراشه اسنپدراگون 665، به خوبی از عهده یک روز پرکار بر‌می‌آید. البته اگر از برنامه‌های نسبتاً سنگین و پرمصرف استفاده نمی‌کنید و بیشترین زمان را در پیام‌رسان ها می‌گذرانید، احتمالاً یک بار شارژ کامل گوشی برای یک و نیم الی دو روز هم کافی خواهد بود. شیائومی قابلیت شارژ سریع 18 واتی را نیز برای نوت 8 در نظر گرفته که شارژ صفر تا صدی در طی 2 ساعت را برای این گوشی ممکن کرده.

 

جمع بندی

در مجموع دلیل محبوبیت و فروش بالای این گوشی در بازار را می‌توان در ارائه قابلیت‌های قابل توجه این گوشی نسبت به قیمت مناسب آن جستجو کرد. طراحی خوش‌دست و وزن مناسب بدنه، نمایشگر با کیفیت، عملکرد قابل اطمینان پردازنده، وضوح بالای تصاویر ثبت شده با دوربین و همچنین ماندگاری بالای شارژ باتری از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های ردمی نوت 8 اند که برای استفاده روزمره کاربران، ایده‌آل به حساب می‌آیند.

برای بررسی و مقایسه بیشتر ردمی نوت 8 با مدل‌های مشابه‌اش و خرید گوشی شیائومی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی شیائومی سیتی، یکی از بزرگترین مراجع این برند در ایران سر بزنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : همه چیز در مورد گوشی شیائومی ردمی نوت 8

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *