همه چیز درباره ویدیو مارکتینگ و کسب درآمد از طریق تولید ویدیو

همه چیز درباره ویدیو مارکتینگ و کسب درآمد از طریق تولید ویدیو

با گسترش دسترسی عموم مردم به فضای مجازی و افزایش علاقه افراد به کسب درآمد از این فضا، روش های متنوعی برای این کار ارائه شد. تولید انواع محتوا های نوشتاری، ویدیویی و صوتی، از مجموعه راه های درآمدزایی بودند که با استقبال مردم روبرو شدند. از بین محتوا های تولیدی، نوع ویدیویی آن بیش از دیگر اشکال محتوا، بین مردم محبوب شده و همین امر موجب گردید تا ویدیو مارکتینگ نقشی مهم در بازار کسب و کار پیدا کند. در ادامه به بررسی این شغل پردرآمد خواهیم پرداخت.

ویدیو مارکتینگ چیست؟

ویدیو مارکتینگ که با نام دیگر خود یعنی بازاریابی ویدیویی نیز شناخته می شود، همان تولید محتوای ویدیویی با اهداف مختلف است. در این روش بسیار محبوب برای درآمدزایی های اینترنتی، از ویدیو های کوتاه برای معرفی و تبلیغ کالا یا خدمات و بررسی ریز به ریز ویژگی های آنها استفاده می شود. محتوای ویدیویی تولید شده، می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • آشناسازی مردم با انواع مشاغل و بازگو کردن خوبی ها و بدی های آنها
  • معرفی محصولات متنوع و توضیحاتی کامل در مورد نحوه استفاده از آنها
  • ذکر نکاتی سودمند برای تعمیر کالایی معین
  • توضیحاتی در مورد چگونگی استفاده از خدمات مختلف و کسب اطمینان از بابت شرکت های مختلف

چرا ویدیو مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

اشتراک گذاری ویدیو های بازاریابی مختلف در سایت و ترغیب مخاطب به مشاهده آنها، یکی از مواردی است که موجب بهبود سئوی سایت می شود. دیگر فایده بازاریابی ویدیویی این است که تأثیرات مثبت زیادی در میزان فروش سایت می گذارد و می تواند محبوبیت محصول یا خدمات شما را دو چندان کند. بهترین مزیت بازاریابی ویدیویی، این است که می توان برای تبلیغ تمامی کسب و کار ها از آن استفاده کرد.

ویژگی مثبت دیگری که می توان برای ویدیو مارکتینگ نام برد، این است که می تواند کاربران بسیاری را به سایت شما جذب کند؛ چرا که میزان جذابیت محتوای ویدیویی، از هر نوع دیگر آن برای مخاطب، بیشتر است. همچنین، انجام تبلیغات در غالب یک ویدیو و بارگذاری آن در سایت، موجب بهینه شدن نرخ تبدیل سایت شما می شود.

ویدیو مارکتینگ چگونه انجام می شود؟

اولین و مهم ترین موضوعی که باید در ویدیو مارکتینگ به آن توجه کنیم، مهارت حداقلی سازندگان ویدیو، در تولید فیلم یا مستند است. شاید شما نیز در بستر های گوناگون مانند تلویزیون و فضای مجازی، تبلیغ محصولات زیادی را دیده باشید که برخلاف نیاز مردم به آنها، بازار فروششان خیلی خوب نیست. این اتفاقی است که به دلیل متن ضعیف و ناتوانی سازندگان تبلیغ در ایجاد نیاز به محصول مورد نظر برای مخاطب، رخ می دهد.

همه چیز درباره ویدیو مارکتینگ و کسب درآمد از طریق تولید ویدیو

بنابراین؛ ساختن یک ویدیو مناسب برای بازاریابی، چیزی است که کسب مهارت و دانش می طلبد و کار هرکسی نیست. کسب مهارت در ساخت ویدیو آنقدر مسئله مهم و قابل تأملی است که موجب می شود تا علی رغم سودی که در ویدیو مارکتینگ وجود دارد، بسیاری افراد از ورود به آن، خودداری کنند.

دومین مورد در شروع ویدیو مارکتینگ که می توان گفت تأثیر زیادی در موفقیت یا عدم موفقیت محتوای تولید شده دارد، سایتی است که فرد می خواهد ویدیو را در آن بارگذاری کند. امروزه، در فضای مجازی پلتفرم های مختلفی برای بارگذاری ویدیو ها با موضوعات متنوع پدید آمده که انتخاب و کسب اطمینان به آنها، پروسه ای طولانی دارد. بین تمام این سایت ها، آپارات با چندین هزار کاربر و میلیون‌ها ویدیوی به اشتراک گذاشته شده، به عنوان پلتفرمی قابل اعتماد، در اختیار همگان قرار دارد.

سومین موضوعی که در ویدیو مارکتینگ باید به آن توجه داشته باشیم، تحقیق در مورد بازار و دست کم نگرفتن رقبا است. شناسایی بازار و فضای حاکم بر جامعه در تبلیغ و بازاریابی یک محصول آنقدر مهم است که انجام ندادن آن به طور حتم آسیب بزرگی به کسب‌وکار شما وارد خواهد کرد. همان طور که علایق مردم روز به روز در حال تغییر است، صنایع وابسته به مردم نیز مدام باید در حال تغییر و همسو شدن با نظر مردم باشند تا دچار شکست نشوند.

تحلیل رقبا و دست کم نگرفتن آنها نیز در میزان موفقیت بازاریابی ویدیویی تأثیر بسزایی دارد. این امر بسیار مهم، به شما کمک می کند تا نقاط ضعف و قدرت آنها را متوجه شده و یا از تجربیات مختلفشان در مواجهه با چالش های گوناگون، بهترین بهره را ببرید. بنابراین به شما توصیه می کنیم هیچ‌گاه بدون تحلیل رقبا و تحقیق در مورد وضعیت حاکم بر جامعه، وارد صنعت گسترده بازاریابی نشوید.

نکته دیگری که باید برای یک ویدیو مارکتینگ موفق به آن توجه داشته باشید، بودجه بندی و پیش بینی هزینه های مختلفی است که ممکن است در تولید محتوای ویدیویی، با آنها روبرو شوید. منظور ما از این موضوع، اختصاص دادن مبالغ هنگفت برای ویدیو مارکتینگ نیست بلکه برنامه ریزی و برآورد هزینه ای معقول برای بازاریابی است. کم نیستند تبلیغاتی که صاحبان آنها مبالغی میلیاردی برایشان هزینه کرده اند ولی نتیجه تبلیغ، به هیچ‌وجه مطلوب آنها نبوده.

ویدیو مارکتینگ و کسب درآمد از آپارات

همان طور که در بالا گفته شد، پلتفرمی که ویدیو در آن بارگذاری می شود، نقشی بسیار پررنگ در دیده شدن یا عدم دیده شدن آن دارد. آپارات فضایی مناسب و مطمئن برای تمامی کاربران خود ایجاد کرده تا آنها بتوانند با اطمینان کامل، به کسب درآمد از این طریق بپردازند. از دلایل قابل‌اعتماد بودن این پلتفرم، می توان به عوامل زیر اشاره کرد:

  • برای درآمدزایی از آپارات و بارگذاری ویدیو های بازاریابی، افراد باید ضمانت های لازم را داده و قوانین این پلتفرم را مو به مو اجرا کنند تا بتوانند همواره از سیستم کسب درآمد استفاده کنند

 

  • با گسترده شدن ویدیو مارکتینگ و افزایش علاقه کاربران به کسب درآمد از این روش در آپارات، بسیاری از برند های بین‌المللی و تجاری مورد اطمینان، حمایت مالی خود را از افرادی که در این پلتفرم بازاریابی ویدیویی انجام می دهند، اعلام کردند

 

  • انجام تبلیغات در آپارات به دلیل آسان بودن دسترسی عموم به این پلتفرم، دارای بازدهی بسیار بالایی بوده و این موضوع با توجه به وجود تبلیغات بسیاری از برند های بزرگ و معروف در آپارات، قابل مشاهده است

 

کسب درآمد از طریق ویدیو مارکتینگ، موضوعی است که در جهان بسیار به آن پرداخته شده و این مسئله با توجه به سودی که برای تولید کنندگان ویدیو های تبلیغاتی دارد اصلاً عجیب نیست. با توجه به علاقه روز افزون مردم در سراسر جهان به درآمدزایی از طریق بازاریابی ویدیویی، بهتر است هرچه زود تر به منظور کسب مهارت های لازم برای انجام این کار، اقدام کرده و کسب درآمد را آغاز کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : همه چیز درباره ویدیو مارکتینگ و کسب درآمد از طریق تولید ویدیو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *