نقش نوکیا در ساخت دوربین 40 مگاپیکسلی هوآوی پی 20 پرو

هوآوی پی 20 پرو

کمپانی هوآوی امروز (7 فروردین) در طی یک کنفرانس رسمی خبری پرچمدار جدید خود با نام های پی 20 و پی 20 پرو را رونمایی خواهد کرد و پیش تر نیز تمامی مشخصات این گوشی هوشمند افشا شد. اما موضوع عجیب و حیرت انگیزی در خصوص هوآوی پی 20 پرو وجود دارد، این است که دارای یک دوربین سه گانه بر روی پنل پشتی خود می باشد که یکی از سنسورهای این دوربین سه گانه 40 مگاپیکسل قدرت دارد. این رزولوشن بسیار بالای 40 مگاپیکسلی توجه بسیاری از افراد علاقه مند به عکاسی را به خود جلب می نماید.

اگر کمی به گوشی های معرفی شده در دو سال اخیر نگاه بیندازید، قطعا گوشی جدیدی با سیستم عامل های iOS و اندروید نخواهید یافت که دارای یک سنسور با رزولوشن 40 مگاپیکسل باشد ولی اگر کمی به عقب تر برگردیم، گوشی هایی مانند نوکیا 808 معذوف به PureView و لومیا 1020 را مشاهده خواهیم کرد که آن ها نیز دارای یک لنز دوربین با رزولوشن 40 مگاپیکسلی بودند.

هوآوی پی 20 پرو

اما موضوعی که در طراحی این لنزها مشاهده می گردد، گویا لنز این گوشی های هوشمند به قدری بزرگ است که به سختی درون بدنه ی آن ها جای گرفته است و اکنون این سوال پیش می آید که هوآوی چگونه توانسته است لنزی به این بزرگی را در گوشی های ظریف خود جای دهد؟!

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم از طرایقی به نوکیا خواهیم رسید زیرا یکی از مراکز تحقیقاتی هوآوی در فنلاند، کشور سازنده ی گوشی های نوکیا، قرار دارد که این مرکز از همان ابتدا تعدادی از متخصصان و مهندسان ارشد نوکیا را به استخدام خود درآورده است و در فهرست نیروهای مورد نیاز این کمپانی متخصص حوزه موبایل و اپتیک را نیز مشاهده می نماییم و احتمالا یکی از زمینه های فعالیتی حوزه ی مذکور توسعه ی فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری در خصوص دوربین های موبایل می باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نقش نوکیا در ساخت دوربین 40 مگاپیکسلی هوآوی پی 20 پرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *