نحوه ویرایش تصاویر در Canva

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

تعداد زیادی برنامه ویرایش عکس روی گوشی و کامپیوتر وجود دارد. اما، این ویرایشگرهای داخلی به ندرت چیزی بیش از گزینه ای برای برش، چرخش و زدن فیلتر روی تصویر به شما ارائه نمی دهند. تصور کنید از یک ابزار قدرتمند استفاده کنید که به صورت آنلاین نیز در دسترس است، و اینجاست که Canva می تواند تفاوت ایجاد کند.

 ویرایش عکس با کانوا

Canva برای ایجاد لوگو و پست های اینستاگرام معروف است، یک ابزار ویرایش عکس قدرتمند نیز دارد که ابزارهای بیشتری نسبت به یک برنامه ویرایش عکس معمولی در اختیار شما قرار می دهد، استفاده از آن ساده است. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از ویرایشگر تصویر Canva برای ایجاد عکس های خارق العاده استفاده کنید.

نحوه برش، تغییر اندازه، و ورق زدن تصویر در کانوا

ابتدا، بیایید ببینیم چگونه می توانید تصویر را در ویرایشگر تصویر Canva آپلود کنید تا شروع به ویرایش کنید.

مرحله 1: مرورگر وب خود را باز کنید و به Canva بروید. روی دکمه Create a design کلیک کنید تا از منو گزینه Edit photo را انتخاب کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

مرحله 2: عکس را از رایانه شخصی خود آپلود کنید و روی گزینه Edit photo کلیک کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

مرحله 3: پس از آپلود، یک پنجره ظاهر می شود و حالا می توانید که عکس خود را با استفاده از ویرایشگر تصویر Canva ویرایش کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

برش تصاویر در Canva

برش تصویر به شما این امکان را می دهد تا با حذف عناصر منحرف کننده، روی سوژه اصلی عکس تمرکز کنید. برای برش تصویر خود در Canva، تصویر را در پنجره پروژه انتخاب کنید و بر روی دکمه Crop در بالا کلیک کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

حالا قاب اطراف تصویر را تنظیم کنید تا عکس خود را برش دهید. در آخر برای ذخیره تغییرات بر روی Done کلیک کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

علاوه بر این، می توانید با استفاده از تب elements ، تصاویر را به شکل برش دهید.

تغییر اندازه تصاویر در Canva

علاوه بر برش، می توانید اندازه عکس خود را به یک بعد خاص در Canva تغییر دهید. برای انجام این کار، روی دکمه تغییر اندازه در بالا سمت چپ کلیک کنید و عرض و ارتفاع دلخواه خود را در قسمت Custom size وارد کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

چرخش تصاویر در Canva

همچنین می توانید تصاویر را در ویرایشگر تصویر Canva بچرخانید تا چشم اندازی زیبا به آنها بدهید. برای انجام این کار، تصویر را  انتخاب کنید و روی دکمه Flip کلیک کنید تا تصویر شما به صورت افقی یا عمودی منعکس شود.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

نحوه اعمال فیلترها در CANVA

جدا از ابزارهای ویرایش اولیه، Canva همچنین چند فیلتر جذاب را ارائه می دهد که می توانید روی عکس خود اعمال کنید.

مرحله 1: تصویر داخل ویرایشگر عکس را انتخاب کرده و روی گزینه Edit image کلیک کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

مرحله 2: در منویی که در سمت چپ شما ظاهر می شود، به قسمت فیلترها بروید. با کلیک بر روی هر یک از فیلترها می توانید آنها را اعمال کنید. علاوه بر این، می ‌توانید روی فیلتر دوبار کلیک کنید تا شدت آن را تغییر دهید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

همچنین، می ‌توانید با استفاده از چند ابزار تنظیمات، تصویر را به صورت دستی بهبود بخشید. برای انجام این کار، روی دکمه Edit image در سمت چپ بالای خود کلیک کنید و به بخش Adjust بروید. روی دکمه See all در کنار آن کلیک کنید تا آن را بزرگ کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

در اینجا، می توانید به صورت دستی مواردی مانند روشنایی، کنتراست، اشباع، وضوح و موارد دیگر را تغییر دهید تا تصویر خود را بهتر کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

چگونه پس زمینه را از تصویر در کانوا حذف کنیم

روزهایی که مجبور بودید از قلم مو و پاک کن برای حذف پس ‌زمینه عکس استفاده کنید، گذشته است. با Canva می توانید به راحتی پس زمینه عکس خود را با چند کلیک حذف کنید.

بیشتر بخوانید  نحوه ساخت انیمیشن در کانوا ( Canva) در موبایل و دسکتاپ

برای حذف پس زمینه از عکس، آن را انتخاب کرده و روی دکمه Edit image در بالا کلیک کنید. حالا از لیست گزینه Background Remover را انتخاب کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

این پس زمینه را حذف می کند.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

پس از حذف، می توانید عناصر و متن را به عکس خود اضافه کنید تا آن را جالب تر کنید.

نحوه اضافه کردن عناصر و متن در CANVA

در حالی که تقریباً در هر برنامه ویرایش عکسی می ‌توانید فیلترها را بر روی یک تصویر اعمال کنید، چیزی که Canva را از رقبا جدا می ‌کند، کتابخانه جامع عناصر و سبک‌های متن آن است که می ‌توانید برای حرفه‌ ای ‌تر کردن تصاویر از آن‌ها استفاده کنید.

افزودن عناصر به تصویر

مرحله 1: به تب Elements در سمت چپ خود بروید. در اینجا، می ‌توانید کتابخانه گسترده Canva از استیکرها، گرافیک‌ها، عکس‌ها، نمودارها و موارد دیگر را مرور کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

مرحله 2: روی عنصر ترجیحی کلیک کنید تا آن را به تصویر خود اضافه کنید. پس از افزودن، می ‌توانید با استفاده از نوار ابزار بالا، عنصر را جا به‌ جا، تغییر اندازه و برش دهید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

علاوه بر این، شما همچنین می توانید عنصر اضافه شده را قفل کنید تا به طور تصادفی آن را جابجا نکنید. برای قفل کردن یک عنصر، آن را انتخاب کنید و روی نماد lock  در بالا سمت راست کلیک کنید.

به طور مشابه، می توانید یک عنصر را با استفاده از نماد سطل زباله در کنار آن حذف کنید.

اضافه کردن متن روی تصویر

به غیر از استیکرها و عکس‌ها، می ‌توانید متنی را به تصویر خود اضافه کنید تا توصیفی ‌تر شود.

مرحله 1: به تب Text در سمت چپ خود بروید. اکنون، از سبک های متن موجود برای افزودن یک متن انتخاب کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

از طرف دیگر، می ‌توانید از ترکیب فونت‌هایی که به راحتی در دسترس هستند برای اضافه کردن متن به تصویر خود پیدا کرده و استفاده کنید.

مرحله 2: متن داخل کادر متن را ویرایش کنید و آن را به مکان دلخواه خود منتقل کنید. علاوه بر این، می توانید سبک قلم، اندازه، رنگ، موقعیت، فاصله و موارد دیگر را با استفاده از نوار ابزار در بالا تغییر دهید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

مجدداً، می توانید با استفاده از نوار ابزار بالا، کادرهای متن اضافه شده را قفل یا حذف کنید.

نحوه دانلود عکس ویرایش شده

پس از ویرایش عکس خود، باید آن را دانلود کنید. با انجام مراحل زیر می توانید آن را دانلود کنید.

برای دانلود عکس خود، روی دکمه دانلود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و از منوی کشویی زیر File type استفاده کنید تا از بین فرمت های موجود انتخاب کنید. در آخر بر روی دکمه دانلود کلیک کنید تا تصویر خود را دریافت کنید.

نحوه ویرایش تصاویر در Canva

علاوه بر دانلود، می ‌توانید عکس خود را مستقیماً از Canva در حساب‌های Facebook، Instagram و Google Drive خود به اشتراک بگذارید.

ساده ترین روش ویرایش عکس

Canva بین یک ویرایشگر عکس سبک مانند Google Photos و یک فتوشاپ حرفه ای است. سعی می ‌کند بهترین‌های هر دو دنیا را با ارائه گزینه‌های ویرایش بیشتر بدون پیچیده ‌تر کردن مسائل به شما ارائه دهد. به‌علاوه، اگر قابلیت‌های ویرایش ویدیوی Canva را در نظر بگیرید، مطمئناً به یک ابزارعالی با تمام امکانات برای همه نیازهای ویرایش شما تبدیل می‌ شود.

منبع

 

 

 

3.5/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه ویرایش تصاویر در Canva

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *