نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10

نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10

دانستن نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10، یافتن فایل‌ها در رایانه شخصی را بدون نصب ابزار جستجوی شخص ثالث سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند. با این ابزار می توانید خیلی سریع هر آنچه را که می خواهید پیدا کنید.

بطور پیش‌فرض، ویندوز 10 برای استفاده از حالت جستجوی «کلاسیک» تنظیم شده است که فقط دسک‌تاپ و کتابخانه‌های شما مانند پوشه‌های اسناد، تصاویر و موسیقی شما را جستجو می‌کند. اگرچه این برای برخی افراد کافی است، ممکن است کاربران دیگر ویندوز محتوای مهمی را در مکان‌های دیگر روی هارد دیسک (ها) ذخیره ‌کنند.

سرچ پیسرفته

حالت جستجوی پیشرفته، به شما امکان می دهد کل رایانه شخصی خود را از کادر جستجوی ویندوز جستجو کنید. هر مکان را در رایانه شما نمایه می کند، اگرچه می توانید انتخاب کنید که پوشه های خاصی را حذف کند.

در راهنمای زیر، نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10 را برای جستجوهای جامع تر و دقیق تر توضیح خواهیم داد و نحوه سفارشی کردن این ویژگی را مطابق با نیازهای جستجوی خود نشان خواهیم داد.

 فعال کردن حالت سرچ پیشرفته

1.برنامه تنظیمات ویندوز 10 را با کلیک کردن روی دکمه Start و کلیک کردن روی نماد چرخ دنده تنظیمات یا با فشار دادن کلید Windows + I روی صفحه کلید خود باز کنید.

نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10

2.وقتی پنجره تنظیمات باز شد، روی Search کلیک کنید.

نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10

3.در صفحه بعدی، “Searching Windows” را در منوی سمت چپ انتخاب کنید. در بخش “Find My Files”، تنظیمات را از “Classic” به “Enhanced” تغییر دهید.

نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10

حالت جستجوی پیشرفته ویندوز 10 اکنون شروع به فهرست کردن تمام درایوها، پوشه ها و فایل های روی سیستم شما می کند.

4.در بخش “وضعیت نمایه سازی” می توانید بر تعداد موارد نمایه شده و تعداد موارد در انتظار نظارت کنید.

می‌توانید با حذف پوشه‌های خاص از اسکن حالت جستجوی پیشرفته، فهرست‌سازی را افزایش دهید. روی “Add an excluded folder” کلیک کنید و پوشه ای را برای نادیده گرفتن انتخاب کنید

جستجوی پیشرفته به طور خودکار چندین پوشه سیستم از جمله C:\Program Files، C:\Windows و C:\Users\[username]\AppData را حذف می‌کند. اگر می‌خواهید هر یک از این موارد را در جستجوها لحاظ کنید، آن را انتخاب کنید و «Remove excluded folder » را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  زمان ارائه ویندوز 10 اول آگوست برای مشتریان مایکروسافت

نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10

5.از طرف دیگر، می‌توانید به حالت جستجوی پیشرفته بگویید که دقیقاً کدام پوشه‌ها را فهرست کند. برای این کار روی «Advanced Search Indexer Settings » کلیک کنید، سپس روی Modify در کادر Indexing Options که باز می شود کلیک کنید.

تمام پوشه‌هایی را که می‌خواهید در جستجوها گنجانده شوند، انتخاب کنید و برای تأیید روی OK کلیک کنید.

نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10

6.همچنین می‌توانید انواع فایل‌های خاصی را از نمایه‌سازی حالت جستجوی پیشرفته حذف کنید. روی دکمه Advanced در کادر Indexing Options کلیک کنید، سپس روی زبانه “File Types” کلیک کنید. هر نوع فایلی را که نمی‌خواهید در نتایج جستجوی ویندوز قرار دهید، لغو انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10

برای فهرست بندی محتویات فایل ها و همچنین نام آنها (که جستجوی پیشرفته زمان بیشتری می برد)، یک نوع فایل را انتخاب کنید و روی “Index Properties and File Contents” کلیک کنید.

7.در نهایت، اگر در حالت جستجوی پیشرفته با مشکلی مواجه شدید، مانند عدم نمایش صحیح نتایج می توانید فهرست را حذف کرده و از نو شروع کنید.

نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10

روی تب “Index Settings” در کادر Advanced Options کلیک کنید و در بخش Troubleshooting روی Rebuild کلیک کنید. همچنین می توانید مکان جدیدی را برای ایندکس فایل ها  انتخاب کنید.

اگر حالت جستجوی پیشرفته نتایج زیادی را برای عبارت‌های جستجوی شما پیدا می‌کند، می‌توانید به راحتی از طریق تنظیمات «جستجوی ویندوز» که در مرحله ۲ ذکر کردیم، به حالت کلاسیک برگردید.

3.7/5 - (12 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه فعال کردن حالت سرچ پیشرفته در ویندوز 10

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *