نحوه حذف بدافزارها با مرورگر گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم

یکی از مروزگرهای بسیار محبوب در میان کاربران لپ تاپ ها و حتی گوشی های هوشمند، مرورگر گوگل کروم می باشد که در سراسر دنیا از آن استفاده می نمایند. در این میان باید بگوییم که مرورگرهای اینترنتی نیز همیشه با یک سری از بدافزارها مبارزه می کنند تا بتوانند ویژگی های بهتری را برای کاربران ارائه دهند.  مرورگر گوگل کروم به تازگی به بک ابزار پاکسازی تجهیز شده است که می تواند پروسه ی جستجو و یافتن بدافزارها را به انجام برساند.

نحوه جستجو و حذف بدافزار با گوگل کروم

یکی از موضوعات اساسی که در این قابلیت مطرح می باشد، این است که مرورگر گوگل کروم این قابلیت را خیلی راحت در اختیار کاربران قرار داده است و احتیاجی هم نیست که برای انجام این کار نرم افزار و یا افزونه ی خاصی را نصب کنید. شما تنها با انجام چند کلیک ساده می توانید در داخل مرورگر خود به دنبال بدافزارها و افزونه های مخرب بگردید. به منظور استفاده از ابزار پاکسازی گوگل کروم تنها لازم است تا آدرس chrome://settings/cleanup را در نوار آدرس‌ ها وارد نمایید.

مرورگر گوگل کروم

اکنون به منظور جستجوی نرم افزارهای مخرب باید بر روی گزینه ی Find کلیک نمایید. البته لازم به ذکر است که اگر نمی خواهید جزئیات این نتایج جستجو برای کمپانی گوگل ارسال گردد، پیش از آغاز هر کاری گزینه ی Report Details to Google را غیر فعال نمایید.

مرورگر گوگل کروم

به محض کلیک بر روی Find، گوگل کروم فرآیند جستجوی کامپیوترتان را آغاز خواهد کرد. این فرآیند چند دقیقه ای طول می کشد و باید به منظور دریافت نتیجه ی آخر مدتی منتظر باشید. ولی در نهایت اگر گوگل کروم از وجود بدافزار بر روی سیستم شما آگاه گردد از شما سوال می کند که آیا قصد حذف کردن آن را دارید یا خیر؟. به منظور افزایش ایمنی دستگاه خود بر روی گزینه Remove کلیک کنید.

مرورگر گوگل کروم

چه مواقعی باید این کار را انجام دهیم؟

اساسا کمپانی گوگل از همان ابتدای تولد در تلاش بوده است تا در برابر حملات مخرب ایمن باشد، پس احتیاجی که هر روز این پروسه را طی کنید و تنها لازم است که در صورت مشاهده ی پارامترهای زیر این کار را انجام دهید.

مشاهده افزونه های غیرقابل حذف

گاهی اوقات شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که یک افزونه را بر روی مرورگر خود نصب کرده باشید اما این افزونه آن کارایی لازم را برای شما نداشته و تصمیم به حذف آن بگیرید. اما گاهی اوقات شرایط به این صورت پیش می رود که افزونه به این راحتی ها حذف نمی گردد! در این مواقع باید بدانید که این افزونه یک بدافزار می باشد که می تواند دستگاه شما را تخریب کند. در این زمان باید سریعا به قابلیت جدید مروگر کروم روی بیاورید.

مشاهده تغییر در صفحه هوم مرورگر

زمانی که به جای صفحه ی جستجوی گوگل برای شما در زمان آغاز فعالیت کروم صفحات عجیب و غریبی باز می شود و گاهی اوقات شرایط نا مساعد می گردد باید سریعا به ابزار گوگل کروم روی بیاورید.

مرورگر گوگل کروم

به نمایش درآمدن صفحات پاپ آپ و تبلیغاتی

گاهی اوقات مرورگر شما دائما در حال نمایش صفحات پاپ آپ می باشد و مزاحت های بسیاری برای شما ایجاد می نماید که در این شرایط باید سریعا به سراغ ابزار کروم بروید.

کاهش سرعت گوگل کروم

در صورتی که سرعت مرورگر شما کاهش چشمگیری داشته است می توانید با استفاده از ابزار این مرورگر پارامترهای مربوط به حضور بدافزار را بررسی نمایید.

مرورگر گوگل کروم

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: guidingtech

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه حذف بدافزارها با مرورگر گوگل کروم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *