نحوه استفاده از Apple Pay با آیفون

نحوه استفاده از Apple Pay با آیفون

با توجه به اینکه فروشگاه‌ها مردم را به استفاده از پرداخت بدون تماس تشویق می‌کنند، یادگیری نحوه استفاده از Apple Pay چیزی راحت است و بخصوص در این عصر نگرانی‌های COVID-19 ضروری است. با Apple Pay، می‌توانید فقط با قرار دادن گوشی آیفون در نزدیکی کارت خوان قرار دهید، و بدون نیاز به پول نقد یا کارت اعتباری،خرید انجام دهید.

Apple Pay چیست

اپل، Apple Pay را در سال 2014 معرفی کرد و ابتدا پشتیبانی از آیفون را معرفی کرد. Apple Pay از آن زمان به دستگاه های دیگر، از جمله Apple Watch، Mac و iPad نیز مهاجرت کرده است. با این حال، یادگیری نحوه استفاده از Apple Pay با آیفون، چیزی است که در این مقاله روی آن تمرکز خواهیم کرد.

به گفته اپل، Apple Pay با اکثر کارت اعتباری بانک های پیشرو کار می کند. اطلاعات کارت اعتباری خود را در آیفون خود ذخیره کنید و می توانید از کیف پول تلفن همراه خود برای پرداخت هزینه در میلیون ها فروشگاه استفاده کنید. اساساً هر فروشگاهی که نشان Apple Pay یا پرداخت بدون تماس را نشان دهد، Apple Pay را می‌پذیرد.

علاوه بر این، می‌توانید از Apple Pay برای تأیید خریدهای آنلاین یا ارسال پول به دوستان از طریق برنامه پیام‌ها استفاده کنید. سیستم‌های حمل‌ ونقل در پنج شهر ایالات متحده از Apple Pay پشتیبانی می‌کنند، و همچنین در کانادا، چین و بریتانیا .

اما قبل از اینکه بتوانید Apple Pay را فعال کنید، باید آن را با افزودن یک بانک یا کارت اعتباری تنظیم کنید. در اینجا نحوه شروع به کار با Apple Pay و نحوه استفاده از تلفن خود برای پرداخت هزینه ها پس از فعال کردن Apple Pay را توضیح می دهیم.

نحوه استفاده از Apple Pay: راه اندازی Apple Pay

هنگامی که آیفون خود را روشن می کنید، از شما خواسته می شود که اطلاعات کارت اعتباری را برای Apple Pay وارد کنید. اما ممکن است در ابتدای شروع استفاده ممکن است این مرحله را پشت سر گذاشته باشید. مهم نیست بازگشت به عقب و فعال کردن Apple Pay یا اضافه کردن کارت های پرداخت اضافی که ممکن است بار اول از آنها صرف نظر کرده باشید، آسان است.

1-برنامه Wallet را در آیفون خود باز کنید.

نحوه استفاده از Apple Pay با آیفون

2-روی دکمه + در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

نحوه استفاده از Apple Pay با آیفون

3-از شما خواسته می شود که یک کارت اعتباری وارد کنید یا برای اپل کارت درخواست دهید. برای این مرحله به مرحله، یک کارت اعتباری وارد می کنیم.

بیشتر بخوانید  آیا اپل از NFC فقط برای Apple Pay استفاده خواهد کرد؟

نحوه استفاده از Apple Pay با آیفون

4-برای افزودن کارت به صفحه نمایش هدایت می شوید. اگر کارت‌هایی از نسخه پشتیبان قبلی آیفون دارید، می‌توانید با وارد کردن CVC آن‌ها را اضافه کنید. همچنین اگر اولین بار است که از Apple Pay استفاده می‌کنید، می‌توانید یک کارت متفاوت یا کاملاً جدید اضافه کنید.

نحوه استفاده از Apple Pay با آیفون

5-برنامه Wallet از شما می خواهد که یک کارت اعتباری را در قاب نمای یاب اضافه کنید تا بتواند شماره کارت اعتباری شما را اسکن کند. همچنین می توانید شماره کارت اعتباری، اطلاعات انقضا و CVR خود را به صورت دستی وارد کنید. اپل تمام این اطلاعات را با صادرکننده کارت شما تأیید می کند و اگر همه چیز درست باشد، کارت به کیف پول شما اضافه می شود.

نحوه استفاده از Apple Pay با آیفون

زمانی که کارت اعتباری شما آماده استفاده از طریق Apple Pay باشد، اعلانی دریافت خواهید کرد.

نحوه استفاده از Apple Pay

می‌توانید از Apple Pay به روش‌های مختلفی استفاده کنید، از جمله در برنامه‌ها، در صفحات وب، و برای سوار شدن به قطار و مترو. اما رایج‌ ترین راه برای استفاده از Apple Pay در فروشگاه‌ها است نحوه استفاده از Apple Pay در فروشگاه برای پرداخت های بدون تماس بسته به آیفونی که استفاده می کنید متفاوت است.

نحوه استفاده از Apple Pay در آیفون X یا جدیدتر

1-روی دکمه Sleep/Wake در سمت راست آیفون خود دوبار کلیک کنید.

 

2-کارتی را که می‌خواهید استفاده کنید، با ضربه زدن روی آن انتخاب کنید و وقتی از شما خواسته شد که پرداخت کنید، روی دکمه Sleep/Wake دوبار کلیک کنید.

3-اگر Face ID را برای تأیید هویت خود تنظیم کرده اید، به آیفون خود نگاه کنید. در این عصر نگرانی از ویروس کرونا، اگر از ماسک بر روی صورت استفاده کنید، Face ID کار نخواهد کرد. در عوض، هویت خود را با وارد کردن رمز عبور تأیید کنید.

4-آیفون خود را نزدیک پایانه پرداخت نگه دارید. پرداخت شما با دیدن انجام شد و علامت تیک روی صفحه تکمیل می شود.

V

نحوه استفاده از Apple Pay آیفون 8 یا جدیدتر

1-انگشت خود را روی دکمه Touch ID گوشی خود قرار دهید.

2-بالای آیفون خود را نزدیک کارت خوان، بدون تماس قرار دهید. پرداخت شما با دیدن انجام می شود و علامت تیک روی صفحه تکمیل می شود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه استفاده از Apple Pay با آیفون

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *