نحوه استریم بازی های پلی استیشن 5 به صورت ریموت پلی

هیچ چیز کاملاً شبیه PlayStation 5 خود در یک تلویزیون بزرگ HDR از روی کاناپه نیست. اما همیشه نمی توانید اتاق نشیمن را بغل کنید. اگر می خواهید یک بازی Rocket League معمولی را در رختخواب بازی کنید ، یا رفع مشکلات Fortnite خود را از خانه خارج کنید ، سونی یک راه حل دارد. PS Remote Play به شما امکان می دهد بازی ها را به صورت رایگان از کنسول خود به یک دستگاه دیگر منتقل کنید.

درصورت گیج شدن ، این سرویس با سرویس PS Now متفاوت است که به شما امکان می دهد صدها بازی را از سرورهای Sony با هزینه ماهانه به دستگاه خود منتقل کنید. Remote Play به شما امکان می دهد بازی هایی را که از قبل در PS5 دارید در دستگاه سازگار دیگری مانند رایانه ، تلفن یا PS4 پخش کنید. هیچ هزینه ای برای پرداخت وجود ندارد ، زیرا شما قبلاً دستگاه ها ، بازی ها و اتصال اینترنت را در اختیار دارید.

با این حال ، ابتدا باید کمی تنظیمات را انجام دهید. در اینجا نحوه شروع کار با Remote Play آورده شده است تا وقتی از کنسول دور هستید می توانید همچنان بازی کنید.

PS5 خود را برای پخش جریانی آماده کنید

ابتدا باید این ویژگی را در PS5 خود فعال کنید. به منوی تنظیمات بروید و به System> Remote Play بروید و کلید Enable Remote Play را روشن کنید. همچنین می خواهید به تنظیمات> سیستم> صرفه جویی در مصرف برق> ویژگی های موجود در حالت استراحت بروید و “اتصال به اینترنت متصل” و “فعال کردن روشن کردن PS5 از شبکه” را روشن کنید. به این ترتیب ، اگر PS5 شما در حالت استراحت است ، می توانید برای پخش جریانی آن را از راه دور بیدار کنید.

همچنین باید مطمئن باشید اتصال شبکه شما قوی است. اگر فقط بازی ها را از یک اتاق خانه به اتاق دیگر خود جریان می دهید ، سرعت اینترنت مهم نیست – فقط قدرت شبکه خانگی شما.  با این وجود، اگر از PS5 در خانه به تلفن یا رایانه لوحی خود در جاهای دیگر مانند خانه دوست خود جریان دارید ، به اینترنت مناسب و سریع نیاز دارید. سونی توصیه می کند که هم سرعت بارگذاری در خانه و هم سرعت بارگیری در مقصد پخش جریانی شما حداقل 15 مگابیت بر ثانیه باشد ، هرچند سرعت های پایین 5 مگابیت در ثانیه نیز باید کار کنند.

بدون در نظر گرفتن این مسئله ، اگر از روتر فاصله داشته باشید ، ممکن است بازی لکنت ، تأخیر یا قطع ارتباط داشته باشد. برای بهترین نتیجه ، توصیه می کنم PS5 خود را با کابل اترنت به روتر وصل کنید. همین کار را باید با PC یا PS4 که بازی ها را به آنها جریانی می کنید نیز انجام دهید. متأسفانه ، اگر در یک تلفن جریانی جریان داشته باشید ، روی Wi-Fi گیر خواهید داشت زیرا Remote Play نمی تواند از طریق داده تلفن همراه پخش شود.

در طی مراحل راه اندازی، می توانید اینترنت خود را آزمایش کنید تا ببینید چقدر از اتصال شما خوب است. شما همیشه می توانید کیفیت پخش جریانی را در صورت لزوم به 720p ، 540p یا پایین تر کاهش دهید. اگر Wi-Fi در خانه شما کم است، برای راهنمایی و بهبود آن ، این راهنما را بررسی کنید.

چگونه بازی های PS5 را به کامپیوتر یا Mac خود منتقل کنیم

اگر می خواهید بازی های PS5 خود را روی دسک تاپ یا لپ تاپ انجام دهید ، می توانید آنها را با استفاده از برنامه PS Remote Play پخش جریانی کنید. برنامه را برای Windows یا Mac بارگیری کنید ، آن را نصب کنید ، سپس وارد حساب PSN خود شوید. سپس همه کنسول های PlayStation موجود برای پخش جریانی را جستجو می کند.

در این مرحله، می توانید یک کنترل کننده PS4 یا PS5 را به کامپیوتر وصل کنید تا شروع به بازی کند. کنترلرهای DualShock 4 و DualSense هر دو کار می کنند ، حتی برای بازی های PS5 ، اما کنترل کننده های دیگر  کار نمی کنند. با این حال، نکته قابل توجه نسخه Windows از Remote Play این است که کنترل کننده های پشتیبانی شده فقط از طریق USB متصل می شوند. فقط نسخه macOS برای اتصالات سیمی و بلوتوث کار می کند.

به طور پیش فرض، کیفیت یک مانیتور بزرگ رایانه فوق العاده نخواهد بود ، بنابراین ممکن است بخواهید از پنجره اصلی برنامه روی دکمه تنظیمات کلیک کرده و وضوح کیفیت فیلم را به 720p یا 1080p تغییر دهید، به شرطی که شبکه شما بتواند بدون لکنت از عهده آن برآید. اگر یک مانیتور دارید که از HDR پشتیبانی می کند ، حتی می توانید آن را در اینجا فعال کنید – برای اطلاعات بیشتر در مورد کارکرد HDR در ویندوز ، به راهنمای ما مراجعه کنید.

 

چگونه بازی های PS5 را به تلفن یا رایانه لوحی خود منتقل کنیم

برای پخش جریانی بازی های PS5 در تلفن یا رایانه لوحی خود ، برنامه PS Remote Play را برای Android یا iOS بارگیری کنید ، آن را باز کنید و وارد حساب PSN خود شوید. از شما خواسته می شود تا از طریق تنظیمات بلوتوث تلفن خود ، یک کنترل کننده PS4 را وصل کنید. بله ، شما می توانید بازی های PS5 را با کنترلر DualShock PS4 انجام دهید.

اگر صفحه گرافیکی دستی ندارید ، می توانید با کنترل های لمسی نیز بازی کنید و در iOS متوجه شدم کنترلرهای ساخته شده برای iPhone (MFi) مانند Gamevice بدون سر و صدا کار می کنند. کنترل کننده DualSense PS5 در حال حاضر در سیستم عامل های تلفن همراه پشتیبانی نمی شود.

پس از اتصال ، منوی PS5 خود را در تلفن مشاهده خواهید کرد و می توانید برای شروع بازی ، یک بازی را انتخاب کنید. اگر هرگونه تأخیر یا مشکل روبرو هستید ، می خواهید به فهرست اصلی برنامه Remote Play بروید و روی دکمه تنظیمات گوشه ضربه بزنید. از آنجا می توانید کیفیت فیلم را برای Remote Play از پایین 360p تا 1080p انتخاب کنید. اگر تلفنی با دامنه دینامیکی بالا دارید ، می توانید HDR را نیز فعال کنید.

چگونه بازی های PS5 را به PS4 خود منتقل کنیم

اگر هنوز یک PS4 قدیمی مفید دارید ، باید برنامه PS5 Remote Play را از طریق به روزرسانی خودکار بارگیری می کرد. این برنامه به شما امکان می دهد بازی های PS5 خود را به PS4 خود منتقل کنید ، بنابراین می توانید در تلویزیون دیگری در خانه (یا کاملا در خانه شخص دیگری) بازی کنید. برنامه را باز کنید و به طور خودکار PS5 شما را جستجو کرده و متصل می شود.

در آزمایش من ، آن را به طور خودکار وضوح را بر اساس سرعت شبکه تنظیم کرد ، بنابراین شما مجبور نیستید کار دیگری انجام دهید – این فقط فوری کار می کند.

منبع

2.7/5 - (6 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه استریم بازی های پلی استیشن 5 به صورت ریموت پلی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *