میروریتی، اولین کراودفاندینگ ایرانی و شفاف‌ترین راه برای کمک به نیازمندان کشور

میروریتی، اولین کراودفاندینگ ایرانی و شفاف‌ترین راه برای کمک به نیازمندان کشور

آیا تا کنون با دیدن کودکان کار، افراد بی‌خانمان، کارگرهای ساختمانی که در گوشه و کنار خیابان‌ها در انتظار کار هستند تا بتوانند لقمه‌ای نان حلال برای خود و خانواده‌شان فراهم آورند یا افراد بازنشسته‌ای که علیرغم کهولت سن همچنان به سختی در جامعه مشغول به کار هستند، به فکر فرو رفته‌اید؟ پاسخ قطعا “بله” است. قطعا دیدن معضلات اجتماعی و فقر در جامعه، گوشه‌هایی از ذهن شما را درگیر نموده است. این دغدغه‌مندی مقتضای فرهنگ انسانی است. اوضاع اقتصادی جامعه، بالا رفتن هر روزه خط فقر، کارگاه‌هایی که به خاطر مسائل مالی و سایر مسائل حقوقی تعطیل می‌شوند، زنان سرپرست خانوار که برای تامین معاش با مشکلات زیادی مواجه هستند و بسیاری از موارد دیگر که گفتن و تشریح یک به یک آنها مجالی در این گفتگو نمی‌یابد. مشکلاتی از این دست در لایه‌های آشکار و نهان جامعه ما در حال خزیدن هستند و ما روزانه با بسیاری از آنها مواجه می‌شویم.

چرا میروریتی به وجود آمد؟

نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورها، کارآفرینی و اشتغال‌زایی و رسیدگی به نیروی کار فعال، یکی از اولویت‌های اصلی و مهم محسوب می‌شود که در نظام اقتصادی امروز جامعه ایران بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است. از این رو ما وظیفه خود می‌دانیم که بسترهای مناسب برای این مهم را تا حد توان خود فراهم آوریم. میروریتی با همین هدف و در راستای همین دغدغه‌مندی شکل گرفته است.

در میروریتی به جای دادن ماهی، ماهیگیری یاد می‌دهیم!

فقر همواره یکی از معضلات اصلی جوامع انسانی بوده است به طوری که ریشه‌یابی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، افسردگی و سایر بیماری‌های روحی روانی، افزایش آمار جرائم قضایی از جمله سرقت، افزایش آمار فساد و فحشا و… در بسیاری از موارد به فقر می‌رسد.

پس اولین قدم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور، پایین آوردن آمار فقر در سطح جامعه است. ما در تیم میروریتی ایمان داریم که راه و روش کاهش آمار فقر در جامعه، چیزی فراتر از کمک‌های مالی و معیشتی است. ضرب‌المثلی معروف می‌گوید: “اگر می‌خواهی یک نفر را برای یک روز سیر کنی، به او ماهی بده ولی اگر می‌خواهی برای همیشه او را بی‌نیاز کنی، به او ماهی‌گیری یاد بده.”

کمک‌های مردمی همیشه بوده‌اند و هستند اما هدفمند سازی آنها روشی است که نیازمند راهکارهای مدیریتی و حرفه‌ای است و ایجاد نقشه راه برای استفاده به صرفه‌تر و بهینه از این کمک‌های مردمی کار ماست. ما در میروریتی به دنبال آموزش مهارت‌های لازم برای داشتن یک زندگی اقتصادی موفق‌تر و راحت‌تر هستیم و این یعنی اولین قدم برای اشتغال‌زایی در کشور.

تامین مالی جمعی یا Crowdfunding در میروریتی چیست؟

حتما تا کنون در زندگی روزمره خود برای ساخت یک مسجد، یک مدرسه، کمک به زلزله‌زدگان و افراد آسیب دیده در سایر بلایای طبیعی مانند سیل و… کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را صرف نموده‌اید، پس شما جزو تیم میلیونی crowdfunding در کل جهان هستید. میروریتی بستری را فراهم نموده است که می‌توان از قطره‌های مهربانی مردم دریایی از مهربانی را ساخت.

میروریتی، اولین کراودفاندینگ ایرانی و شفاف‌ترین راه برای کمک به نیازمندان کشور

میروریتی ایمان دارد که منابع سرمایه‌ای کوچک می‌توانند دست در دست هم دهند تا سرمایه‌گذاری‌های کلان برای دستگیری از افرادی که نیاز به کمک دارند، فراهم شوند. از این رو به جای سرمایه گذاری‌های بزرگ به سراغ دل‌های بزرگ رفته است و با ایجاد کمپین‌هایی با اهداف مشخص و واضح، کمک‌های مردمی و سرمایه‌های جزئی را جمع آوری کرده و صرف اهداف خیرخواهانه می‌نماید. در واقع میروریتی یک پلتفورم شفاف برای ساماندهی به کمپین‌های خیریه و خیرخواهانه و همچنین فرهنگ سازی در ایران است و جالب است بدانید که این شکل از تامین مالی جمعی در ایران برای اولین بار توسط میروریتی شکل گرفته و با وجود اینکه با گسترش فضای مجازی در میان مردم، کمپین های متعددی در این زمینه‌ها به وجود آمده‌اند تا کنون هیچ پلتفورمی برای ساماندهی آنها ساخته نشده بود و میروریتی در این زمینه پیشگام است.

حمایت از خیریه های کوچک اما فعال از اهداف میروریتی است.

یکی از بزرگ‌ترین اهداف میروریتی کمک به خیریه‌های کوچک‌تر است. این خیریه‌ها در میان اذهان عمومی جای کمتری دارند و به دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین عدم برخورداری از پلتفورم‌های تبلیغاتی، نتواسته‌اند مانند خیریه‌های بزرگ به جذب مشارکت بپردازند. میروریتی به وجود آمده است تا از این خیریه‌ها و اهدافی که در راستای ساماندهی به بخش یا بخش‌هایی از جامعه در سر دارند، حمایت نماید.

کمپین‌های میروریتی چگونه انتخاب می‌شوند؟

دغدغه اصلی میروریتی فرهنگ سازی و اشتغال‌زایی است. فرهنگ سازی انواع متفاوتی دارد و زمینه‌های بسیار زیادی را شامل می‌شود که در چشم‌انداز آینده میروریتی به صورت جزء به جزء در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال اعتماد سازی برای کمک بیشتر به همنوعان، جلوگیری از عادی انگاری فقر و فحشا در خیابان‌ها، ساماندهی کودکان کار و حمایت از آنها در زمینه تحصیل و یادگیری مهارت‌های مولد و مفید برای جامعه، حمایت از بانوان برای در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی و ورود موفق آنها به اجتماع به عنوان یک عضو فعال و تولید کننده، حمایت از محیط زیست و ایجاد راهکارهایی برای مقابله با معضلات آب و حمایت از حیوانات و همچنین ایجاد کارگاه‌ها و بسترهای مناسب اشتغال زایی برای قشر آسیب پذیر جامعه از جمله زمینه‌های فعالیت میروریتی و پویش‌های آینده محسوب می‌شوند. این کمپین‌ها در سایت میروریتی به آدرس www.mirority.com قابل مشاهده هستند.

کمپین‌ها در میروریتی چگونه ایجاد می‌شوند؟

کمپین‌ها با همکاری خیریه‌ها ایجاد می‌شوند و ابتدا با کمک آنها، گروه هدف مشخص می‌گردند. گروه هدف به معنای دسته‌ای از افراد است که در زمینه های مختلفی نیاز به کمک و حمایت مالی دارند. به عنوان مثال زنان سرپرست خانواری که برای تامین معاش به کارگاه خیاطی و تجهیزات آن و از این دست حمایت‌ها نیاز دارند،  کودکان کاری که برای گذران زندگی به سرپناهی امن و مطمئن احتیاج دارند و یا مشاغلی که به دلیل مشکلات مالی با ورشکستگی و نابودی مواجه شده‌اند. هم چنین قشر آسیب‌پذیر جامعه مانند کسانی که در دام اعتیاد گرفتار شده‌اند، افراد بی‌خانمان، زنانی که با خشونت‌های خانگی روبرو هستند و…

گروه هدف طی مراحل تحقیقاتی و کارشناسی حرفه‌ای انتخاب می‌شوند و نوع نیازمندی آنها مشخص شده و برآوردهای مالی مورد نیاز برای رسیدگی به آنها انجام می‌گردد.

پس از طی این مراحل، بستر مناسب برای برگزاری کمپین در سایت میروریتی فراهم شده و برای شرکت در کمپین در فضای مجازی فراخوان داده می‌شود.

مبالغ جمع آوری شده از بخش کمک‌های مردمی مستقیما به حساب خیریه واریز می‌شود و هیچگونه عایدی مالی در این میان برای میروریتی وجود ندارد چرا که شعار ما این است که هر کس در ساختن جامعه خود مسئولیت و وظیفه‌ای دارد که باید برای انجام آن تلاش نماید.

mirority

شفاف سازی، هنر میروریتی در جذب مشارکت‌های نیکوکارانه مردم است.

حتما بارها و بارها در فضای مجازی، دعوت به همکاری برای انجام یک کار خیر، جذب کمک های مردمی و … را دیده اید که گاهی اوقات ارگان‌های مختلف و یا سلبریتی‌ها و افراد خوشنام جامعه، پشتیبانی از آن را بر عهده می‌گیرند. همواره این سوال برای شما پیش می‌آید که آیا این روش‌های جمع آوری کمک‌های مالی، روش‌های مورد اعتمادی هستند؟ آیا می‌توان به راحتی از سرانجام مبالغ جمع آوری شده در جریان این رویدادها مطلع شد؟ آیا کل مبالغ جمع آوری شده صرف کارهای خیر و دستگیری از جامعه هدف شده است؟ و انبوه سوالاتی از این دست که شاید موجب شوند در مورد شرکت در آن پویش و کمپین تردید کنید.

اما میروریتی تشکیل شد تا با شفاف سازی هر چه بیشتر و معتبرتر، از روند جمع آوری کمک‌های مردم، ابهام‌زدایی کرده و ازین پس، انجام کار خیر و همنوع دوستانه در کشورمان آسان‌تر و مورد اعتمادتر است.

گزارش‌های متنی و ویدئویی که در جریان هر کمپین به صورت گزارش ابتدایی، گزارش میانی (یک یا چند گزارش) و گزارش انتهایی بهترین راه برای اعتمادسازی است. در این گزارش‌ها، تیم میروریتی با نظارت بر عملکرد خیریه‌ها و همچنین بررسی نتایج گزارش شده، از صرف مبالغ جمع آوری شده در راستای برآورده شدن هدف کمپین اطمینان حاصل می‌نماید و این گزارشات را به سمع و نظر مردم می‌رساند. هر کس در میروریتی پروفایلی مختص به خود دارد که می تواند کمپین های مورد علاقه خود را انتخاب نموده و مبلغ مورد نظر خود برای شرکت در هر کمپین را واریز نماید. در این صورت بخش اعلان سایت برای پروفایل او فعال شده و تمامی مبالغ جمع آوری شده، اشخاصی که در آن کمپین مشارکت نموده اند، نظرات مردم و هم‌چنین گزارشات ارائه شده برای آن کمپین، از این طریق برای او ارسال می‌گردد. میروریتی امین مردم و امانتدار خوبی برای کارهای خیر آنهاست.

سفیران میروریتی چه کسانی هستند؟

میروریتی برای برگزاری هر کمپین از میان افراد شناخته شده، سلبریتی‌ها، ورزشکاران و افراد خوشنام جامعه سفیری را انتخاب می‌کند تا هماهنگی‌های مربوط به کمپین، توسط آنها پیگیری شود و گزارشات مربوط به جمع آوری کمک‌های مالی علاوه بر سایت و صفحه اینستاگرام میروریتی به آدرس mirority.charity در صفحات شبکه‌های اجتماعی این سفیران نیز منتشر شود و به نوعی آنها چشم و گوش مردم برای پیگیری کارهای کمپین محسوب می‌شوند.

سخن آخر:

می‌توان به جرات گفت که دغدغه مندی، کمک به همنوع و احساس مفید بودن در جامعه یک نیاز بشری و انسانی است که خداوند در وجود هر کس به ودیعه نهاده است و بی توجهی به آن، می‌تواند روح انسانی را آزرده نماید. از همین رو ما نیاز داریم تا به هم نوع خود کمک کنیم و از این طریق حس خوبی را به زندگی خود تزریق نماییم . ما به عنوان انسان نمی توانیم نسبت به همنوع خود و نسبت به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، بی توجه باشیم و نیاز داریم تا در فعالیت‌های انسان دوستانه شریک شویم و از این طریق به جامعه خود خدمت نماییم. تلاش میروریتی بر این است تا بستری مناسب فراهم آورد تا به این نیاز انسانی پاسخی در خور داده شود و از طریق جذب مشارکت‌های جزئی، کارهای بزرگی انجام شود. پس اگر به دنبال راهی برای مهربان‌تر شدن هستید، سری به میروریتی بزنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : میروریتی، اولین کراودفاندینگ ایرانی و شفاف‌ترین راه برای کمک به نیازمندان کشور

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *