مقایسه Amazon Photos با iCloud: کدام برای بکاپ گیری عکس در آیفون بهتر است؟

مقایسه Amazon Photos با iCloud: کدام برای بکاپ گیری عکس در آیفون بهتر است؟

ارائه فضای ذخیره‌سازی رایگان بسیار کم Apple iCloud و قابلیت‌های مشکل ‌ساز پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف، یک مشکل همیشگی است. به همین دلیل است که من همیشه در جستجوی آن سرویس ذخیره سازی ابری شخص ثالث عالی هستم.

مقایسه Amazon Photos و iCloud

مدتی است که از Amazon Photos به جای iCloud برای پشتیبان ‌گیری از عکس‌ها استفاده می‌کنم.

پس Amazon Photos چطور؟ این یک سرویس مدیریت عکس و ذخیره سازی ابری مستقل است که جدا از Amazon Drive ارائه شده است. نحوه عملکرد درست مانند  Google Photos است.

اما آیا آن ویژگی ها که برای جایگزینی iCloud در آیفون لازم است را دارد؟ اجازه بدهید من تجربیاتم را به اشتراک بگذارم، سپس شما می توانید برای خودتان تصمیم بگیرید.

دسترسی

علاوه بر iOS و iPadOS، Amazon Photos تقریباً در همه جا در دسترس است. در ویندوز و macOS، می ‌توانید با استفاده از یک مرورگر وب روی دسک ‌تاپ به آن دسترسی داشته باشید یا به ‌جای آن از سرویس گیرنده دسکتاپ Amazon Photos استفاده کنید.

در تجربه خود متوجه شدم که هم برنامه وب Amazon Photos و هم دسکتاپ بی عیب و نقص کار می کنند. به خصوص در ویندوز. در مقابل، iCloud.com کند و شلوغ است و برنامه iCloud مستعد مشکلات متعددی است.

مقایسه Amazon Photos با iCloud: کدام برای بکاپ گیری عکس در آیفون بهتر است؟

و برخلاف iCloud، Amazon Photos در اندروید نیز موجود است. اگر بخواهید از همه عکس‌ها و ویدیوهای خود در دستگاه‌های مختلف یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تا آنها را در یک مکان ذخیره کنید، فوق‌العاده است.

ذخیره سازی رایگان

وقتی صحبت از فضای ذخیره‌سازی رایگان به میان می‌آید، Amazon Photos تفاوتی با iCloud ندارد – شما فقط به 5 گیگابایت دسترسی دارید که مطمئناً در کمترین زمان تمام می ‌شود. همین امر در مورد اکثر فضای ذخیره سازی ابری نیز صادق است (OneDrive، Dropbox و غیره)، به استثنای 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان Google Photos.

با این حال، اگر عضو آمازون پرایم باشید، همه چیز تغییر می کند. فضای ذخیره‌سازی عکس رایگان نامحدودی با کیفیت اصلی دریافت می ‌کنید که شامل پشتیبانی از فرمت RAW می ‌شود. می توانید تصاویری با جزئیات زیاد در آنها ذخیره کنید. اما جدا از این، شما هنوز به تنها 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای ویدیوها محدود هستید.

سطوح قیمت گذاری

اگر عضویت آمازون پرایم ندارید (هزینه 12.99 دلار در ماه) یا ویدیوهای زیادی دارید، باید برای یک برنامه ذخیره سازی پول بپردازید. با کمال تعجب، سطح های ذخیره‌ سازی Amazon Photos ارزان ‌تر از چیزی است که با iCloud دریافت می‌کنید.

به عنوان مثال، سطح ذخیره سازی پایه 100 گیگابایتی از 1.99 دلار در ماه شروع می شود، در حالی که برای 50 گیگابایت حافظه iCloud  در ماه 0.99 دلار است. به عبارت دیگر، دو برابر مقدار ذخیره سازی آمازون با همان قیمت است.

مقایسه Amazon Photos با iCloud: کدام برای بکاپ گیری عکس در آیفون بهتر است؟

سطح بعدی ذخیره سازی Amazon Photos از 1 ترابایت (6.99 دلار در ماه) شروع می شود، در حالی که iCloud در 200 گیگابایت (2.99 دلار در ماه) قرار دارد. اگرچه به طور مستقیم قابل مقایسه نیست، اما Amazon Photos از نظر هزینه هر گیگابایت، هزینه بیشتری را از نظر ذخیره سازی به شما ارائه می دهد.

فرمت های پشتیبانی شده

در آیفون، عکس‌ها و ویدیوهایی که می ‌گیرید به‌ طور پیش ‌فرض با فرمت‌های HEIF و HEVC ذخیره می ‌شوند. معمولاً این یک نگرانی است زیرا فرمت آن در خارج از سیستم اپل چندان محبوب نیست.

بیشتر بخوانید  تنش های داخلی شرکت اپل احتمالا به استعفای چندین مدیر این شرکت خواهد انجامید

اما خوشبختانه، Amazon Photos از هر دو فرمت پشتیبانی می ‌کند، و شما می‌ توانید به راحتی آن‌ها را حتی در دستگاه‌های پشتیبانی ‌نشده با حداقل مشکلات مشاهده کنید. حتی هنگام اشتراک گذاری فایل ها با برنامه های دیگر، فایل ها را به فرمت سازگار تبدیل می کند.

مقایسه Amazon Photos با iCloud: کدام برای بکاپ گیری عکس در آیفون بهتر است؟

با این حال، نمی ‌توانید عکس‌های HEIC را با فرمت JPG به صورت محلی در ویندوز یا اندروید دانلود کنید. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد مگر اینکه آنها به صورت دستی تبدیل فرمت کنید. از سوی دیگر، هم iCloud.com و هم برنامه دسکتاپ iCloud در ویندوز به شما امکان می دهند عکس ها را با فرمت JPG به راحتی دانلود کنید.

گذشته از این، Amazon Photos محدودیتی برای آپلود عکس‌های پشت سر هم دارد فقط اولین فریم عکس را آپلود می ‌کند. بنابراین اگر با استفاده از حالت پشت سر هم عکس‌های زیادی می ‌گیرید، باید این را در نظر داشته باشید.

راحتی

اپلیکیشن Amazon Photos ساده و قابل استفاده است. همه تصاویر آپلود شده را به خوبی بر اساس تاریخ دسته بندی می کند و می توانید به راحتی آنها را ورق بزنید. همچنین می توانید از طیف وسیعی از گزینه های ویرایش برای برش و بهبود عکس های خود استفاده کنید.

علاوه بر آن، Amazon Photos به شما امکان می ‌دهد آلبوم‌ های عکسی را ایجاد کنید که به راحتی قابل اشتراک ‌گذاری هستند و از طریق Amazon.com از برنامه، چاپ فیزیکی عکس‌های خود را در اندازه‌های مختلف سفارش دهید.

اما جدای از استفاده از Amazon Photos صرفاً به عنوان یک ابزار پشتیبان، بهتر است از برنامه پیش ‌فرض Photos در آیفون خود برای مدیریت عکس استفاده کنید. به خصوص در iOS 13، به مراتب از هر چیزی که Amazon Photos با قابلیت دسته بندی و ویرایش بهتر تصاویر ارائه می دهد، برتر است.

مقایسه Amazon Photos با iCloud: کدام برای بکاپ گیری عکس در آیفون بهتر است؟

اگر در مورد استفاده از Amazon Photos نگرانی وجود دارد، آپلود مشکل پس ‌زمینه مرتبط با برنامه است. معمولاً به دلیل محدودیت‌های iOS، ذخیره ‌سازهای ابری شخص ثالث هنگام پشتیبان ‌گیری از عکس‌ها در پس ‌زمینه با مشکل مواجه می ‌شوند و Amazon Photos نیز با آن ها فرقی نمی‌ کند.

مقایسه Amazon Photos با iCloud: کدام برای بکاپ گیری عکس در آیفون بهتر است؟

iCloud آپلود یکپارچه همه عکس‌ها را بطور خودکار انجام می‌ دهد. بنابراین ممکن است مجبور شوید هر چند وقت یکبار اپلیکیشن Amazon Photos را باز کنید تا مطمئن شوید که بدون مشکل از تصاویر شما نسخه پشتیبان تهیه می کند.

بهترین برای پشتیبان گیری عکس کدام است؟

به نظر من Amazon Photos یک جایگزین کامل برای پشتیبان گیری عکس برای iCloud است. اگر به عضویت آمازون پرایم دسترسی داشته باشید، این امر صادق است. و سطح ذخیره سازی پایه نیز قیمت ارزانی دارند، اگرچه فاقد انعطاف پذیری برنامه های پرداخت ماهانه iCloud هستند.

اگر عاشق دسترسی آسان به عکس‌های پشت سر هم و آپلود بدون مشکل تصاویر در پس زمینه هستید ، در این صورت iCloud بهترین گزینه است.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقایسه Amazon Photos با iCloud: کدام برای بکاپ گیری عکس در آیفون بهتر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *