مقایسه فنی گوشی های هوشمند آنر 9 لایت و سامسونگ A5

آنر و سامسونگ

گوشی های هوشمند امروزه به عنوان یک ابزار اصلی در بین مردم به شمار می رود اما چه گوشی هوشمندی را می توانیم به عنوان بهترین گوشی میان رده انتخاب کنیم در این میان سعی کرده ایم در این مقاله در مورد دو گوشی هوشمند قدرتمند آنر 9 لایت و سامسونگ a5 مقایسه ای داشته باشیم با ما همراه باشید.

گوشی‌های میان‌رده، پرفروش‌ترین گوشی‌ها در بازار موبایل هستند، زیرا عموما امکانات پرچمداران را با قیمت‌های مناسب به مشتری ارایه می‌کنند. در این میان دو گوشی میان‌رده آنر 9 لایت و سامسونگ A5 در حال حاضر نسبت به دیگر رقبا در موقعیت بالاتری در بازار قرار دارند و شاید انتخاب میان این دو گوشی برای خرید کمی مشکل باشد. بررسی امکانات و مشخصات این دو گوشی کار را برای خریداران ساده‌تر و انتخاب را راحت‌تر می‌کند.

 

شیک و باریک

آنر 9 لایت و سامسونگ A5 هر دو در سال 2017 وارد بازار شدند و هر دو گوشی با سود جستن از بدنه شیشه‌ای، ظاهری زیبا دارند و تقریبا یک اندازه هستند (گوشی آنر 9 لایت سه دهم میلیمتر باریک‌تر از سامسونگ A5 است). اما تفاوت دو گوشی در جایی آشکار می شود که آنر 9 لایت با حذف حاشیه ها توانسته صفحه نمایش بزرگتر 5.65 اینچی FullView HD با کیفیت تصویر فوق‌العاده و نسبت بالاتری از صفحه نمایش به کل دستگاه ارایه دهد. (در حالیکه نمایشگر سامسونگ A5 2/5 اینچ قطر دارد). آنر

بنابراین تجربه تماشای فیلم، بازی، خواندن کتاب یا چت کردن در آنر 9 لایت، تجربه جذاب‌تری است، چون علاوه بر اندازه بزرگ‌تر، تراکم پیکسلی آن 12 درصد بیشتر از سامسونگ A5 است و در نتیجه کیفیت و وضوح تصاویر هم در آن بهتر است.  

با وجود صفحه نمایش بزرگتر، آنر 9 لایت مزیت دیگری هم نسبت به رقیب کره‌ای خود دارد و آن وزن سبک‌تر 149 گرمی آنر 9 لایت در برابر وزن 157 گرمی گوشی سامسونگ A5 است.

در بحث ظاهری دو گوشی اگرچه بدنه شیشه‌ای دارند اما آنر 9 لایت با استفاده از پوشش نوری با تکنولوژی نانو در بخش پشت گوشی سطحی آیینه‌ای ایجاد کرده که باعث می‌شود تصویر در آن منعکس شده و در نور برق بزند و بدرخشد.

 

چهار دوربین اچ دی، بی‌رقیب

آنر 9 لایت با ارائه دوربین با لنز دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی و دوربین اصلی گوشی، جایی برای رقبا باقی نگذاشته و در این زمینه حتی از پرچمداران هم پیشی گرفته است. با وجود دوربین‌های دوگانه سلفی و اصلی، تصاویر با کیفیت عالی و خیره‌کننده ثبت می‌شوند. افکت بوکه با وجود دو دوربین در عین حال که تصاویر واضح‌تری به شما ارایه می‌دهد، همزمان تصاویر شما را جذاب‌تر و دیدنی‌تر می‌کند. واقعا گوشی دیگری در بازار سراغ دارید که دوربین 13 + 2 مگاپیکسلی برای سلفی در اختیار شما بگذارد؟

 

ماراتن!

 

سامسونگ A5 حافظه ۳۲ گیگابایت و ۳ گیگابایت رم دارد این درحالیست که آنر ۹ لایت در انواع ۳۲ و ۶۴ گیگابایت با قدرت رم متفاوت در بازار موجود است و از این لحاظ نسبت به رقیب خود برتری دارد و گزینه‌های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. رم بیشتر می‌تواند تجربه سرعت بیشتر و کار روان‌تر را هم برای کاربر به ارمغان بیاورد. تجربه استفاده همزمان از چند برنامه کاربردی در این حالت با گوشی آنر 9 لذتبخش‌تر خواهد بود. سامسونگA5 با پردازنده Cortex-A53هشت هسته‌ای ۱۹۰۰MHz  است در حالیکه پردازنده آنر ۹ لایت در مجموع هشت هسته‌ای (شامل چهار هسته از نوع Cortex-A53 با ۲۳۶۰MHz و چهار هسته ۱۷۰۰MHz) است و در نتیجه از نظر عملکرد تفاوت فاحشی با رقیب خود دارد و عنوان پردازنده پرسرعت‌تر را در این بخش از آن خود می‌کند. در عین حال آنر ۹ لایت از سیستم عامل اندروید اوریو ۸٫۰  بهره می‌گیرد در حالیکه سامسونگ A5 از سیستم عامل قدیمی‌تر اندروید 6،0،1 (مارشمالو) استفاده می‌کند که دو نسخه قدیمی‌تر از آنر 9 لایت است.

 

آپشن

گوشی سامسونگ A5 همچنان از دکمه هوم بهره می‌برد اما آنر 9 لایت که گوشی جدیدتر و مدرن‌تری است با تغییراتی از قبیل قرار دادن دکمه اثر انگشت در پشت گوشی (جایی که دسترسی به آن خیلی راحت‌تر شده) ارگونومی مناسب‌تری را برای کاربر ایجاد کرده است و البته با افزودن ویژگی بازکردن قفل گوشی با استفاده از فناوری تشخیص چهره، خیلی فراتر رفته است.

 

خرید

تجربه نشان می‌دهد که مشتریان یک برند خاص، دوست دارند از همان برند خرید کنند اما وقتی که بحث خرید بین دو میان‌رده باشد بهتر است اول کمی تحقیق کنیم و مزایا و معایب گوشی‌های مشابه را بسنجیم تا با خیال راحت‌تر بتوانیم خرید کنیم.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مقایسه فنی گوشی های هوشمند آنر 9 لایت و سامسونگ A5

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *